آموزش, مقالات

ترکیبات و نسبت فیکساتور به عطر چیست؟ چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود؟

ترکیبات و نسبت فیکساتور به عطر چیست؟ چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود؟

الکل های عطر سازی همان فیکساتور عطر ها هستند که استفاده رایج آنها رقیق سازی عطر و ادکلن های روغنی و در حقیقت افزایش فاصله میان مولکول های آن از هم میباشد. از کاربرد های دیگر آن میتوان به افزایش ماندگاری عطر و جلوگیری از لک شدن لباس ها به هنگام استفاده از عطر و ادکلن اشاره کرد. بهترین فیکساتور های عطر در حقیقت همان فیکسر های طبیعی میباشند که رایج و پرمصرف ترین آنها کندر، گلپر، برگ های بنفشه، وانیل، مواد چوبی مانند سدر و صندول بوده اند.

 

فیکساتور عطر معادل واژه های پخش بو، خط بو، میزان ماندگاری و… است که در دنیای عطر و ادکلن به کرات می شنویم. این مشخصه ها برای انتخاب یک عطر مناسب مورد توجه قرار می گیرند. اما برای این که نگاه تخصصی تری به روند ساخت و آماده سازی عطر و ادکلن ها بیاندازیم، لازم است که با جزیی ترین روش های تولید و متریال به کارر فته در این اقلام آشنایی داشته باشیم.

در این خصوص آشنایی با فیکساتورعطر بسیار مفید واقع شده و اطلاعات شما را به طرز قابل توجهی ارتقا می دهد. اسانس ها و فیکساتورهای عطر و ادکلن از مهمترین اجزای به کار رفته در ساختار هر یک از این محصولات هستند که به نسبت مشخصی با هم ترکیب می شوند.

فیکساتور عطر چیست؟ معرفی بهترین فیکساتور

الکل های عطر سازی همان فیکساتور عطر ها هستند که استفاده رایج آنها رقیق سازی عطر و ادکلن های روغنی و در حقیقت افزایش فاصله میان مولکول های آن از هم میباشد. از کاربرد های دیگر آن میتوان به افزایش ماندگاری عطر و جلوگیری از لک شدن لباس ها به هنگام استفاده از عطر و ادکلن اشاره کرد. بهترین فیکساتور های عطر در حقیقت همان فیکسر های طبیعی میباشند که رایج و پرمصرف ترین آنها کندر، گلپر، برگ های بنفشه، وانیل، مواد چوبی مانند سدر و صندول بوده اند.

نقش الکل عطر سازی و فیکساتور عطر چیست؟

کیفیت انواع فیکساتور های عطر به کار رفته در روایح مختلف به طور مستقیم بر کیفیت رایحه مورد استفاده افراد تاثیر می گذارد. فیکساتورها در دنیای عطرسازی به نام الکل عطر سازی نیز معرفی می شوند و از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند. با استفاده از آن ها خط بوی عطر مورد استفاده شما بسیار مطلوب تر خواهد شد.

اگر میخواهید بدانید خط بو چیست بخوانید.

خط بوی عطرهای مختلف با توجه به عوامل مختلفی کم و زیاد می شود؛ هر چه ابعاد ملکول های به کار رفته در ساختار عطر درشت تر باشد، دیرتر واکنش می دهند و پخش بوی عطر را نیز کاهش خواهند داد. به طور مثال در ساختار نت های چرمی، ملکول های درشتی مشاهده می شوند که پخش بوی این نت ها را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند.

همچنین نت هایی مانند عطر و بوی مرکبات با ملکول های ریزتری تولید شده و پخش بوی بیشتری خواهند داشت. از این رو انواع فیکسر عطر در کنار نت های تشکیل دهنده هر عطر در خط بوی آن تاثیر می گذارد. استفاده از این مواد در ساختار عطر و ادکلن سبب به عنوان مایع رقیق کننده عطر استفاده شده ماده اولیه آن ها شده و پخش بوی عطر را افزایش می دهد.

برای اطلاع از قیمت عطر cade کلیک کنید.

فرایند شیمیایی و نحوه ساخت فرمول فیکساتور عطر ها

در ساخت برترین عطرهای دنیا از بهترین فرمول فیکساتور عطر نیز استفاده می شود. در واقع وجود این مواد در ساخت و تولید انواع عطر و ادکلن مزایایی به دنبال دارد. الکل های موجود در این مواد، به سرعت تبخیر شده و با اسانس ها و نت های روغنی به کار رفته در ساختار عطر و ادکلن ها ترکیب می شوند.

به این ترتیب واکنش رایحه مورد نظر در برابر تغییر حرارت بدن و محیط افزایش می یابد و پخش بوی عطر ما نیز بیشتر خواهد شد. با در نظر گرفتن نقش پر رنگ این مواد در تعیین کیفیت عطر و ادکلن ها، برای خرید انواع عطرهای اورجینال باید در خصوص میزان فیکساتورها و ترکیبات به کار رفته در آن ها اطلاعات دقیقی به دست آورید.

فیکساتور عطر چیست

فرایند شیمیایی و نحوه ساخت فرمول فیکساتور عطر ها

همچنین بخوانید: عطر ویکتوریا سکرت بامب شل ،  خرید عطر ویکتوریا سکرت بامب شل بیچ ، نظرات در مورد ویکتوریا سکرت بامب شل پشن

بررسی نسبت فیکساتور به عطر و درصد ترکیب فیکساتور با عطر

برای انتخاب یک عطر مناسب باید نسبت فیکساتور به عطر خود را به دقت بسنجید. میزان و درصد ترکیب فیکساتور با عطر به کار رفته در این محصولات به نوع و مدل عطر انتخابی بستگی دارد. در هر یک از برندها و کمپانی های سازنده عطر و ادکلن ها از مدل های خاص این مواد به نسبت مشخصی استفاده می شود. در ساخت هر یک از دسته بندی های عطرها از نسبت معینی از این مواد استفاده می کنند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

  • در ساخت پرفیوم ها در حدود 20 تا 30 درصد غلظت
  • در تولید ادوپرفیوم ها از 15 تا 20 درصد غلظت
  • ادوتویلت ها بین 5 تا 15 درصد غلظت
  • ادکلن ها بین 2 تا 4 درصد غلظت
  • اوفرش ها بین 1 تا 3 درصد غلظت

غلظت های نام برده شده نشان دهنده میزان اسانس های روغنی و ترکیبات معطر این محصولات هستند. بقیه حجم هر یک از عطرها را آب و سایر مایعات به کار رفته در آن ها تشکیل می دهند. هر چه غلظت عطر مورد نظر بیشتر باشد، قیمت تعیین شده برای آن نیز بسیار بالاتر خواهد بود.

چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود ؟

حتما تا به حال به این سوال که چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم؟ فکر کرده اید! فیکساتورها یکی از مهمترین اجزای به کار رفته در عطرها به شمار می روند که بر ماندگاری عطر مورد نظر نیز تاثیر به سزایی بر جای می گذارد. هر یک از این عطر و ادکلن ها از مواد روغنی به خصوصی نیز تشکیل شده اند که هر چه میزان آن ها بیشتر باشد و با غلظت بالاتری در ساخت عطر و ادکلن ها به کار روند، ماندگاری عطر مورد نظر بالاتر خواهد رفت.

البته استفاده تنها از فیکساتورها و اسانس های روغنی سبب حفظ کیفیت عطر و ادکلن ها نمی شود! بلکه ترکیبات به کار رفته در این مواد نیز تعیین کننده ویژگی های کیفی ادکلن مورد نظر شما خواهد بود. استفاده از انواع فیکساتور مزایای بی شماری در ساخت و تولید عطر و ادکلن های برندهای مختلف به دنبال دارد.

چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود

چه ماده ای باعث ماندگاری عطر میشود ؟

ترکیبات فیکساتور عطر چیست مزایای استفاده از فیکساتور ادکلن

اطلاع از اینکه ترکیبات فیکساتور عطر چیست و بهره مندی از ترکیبات فیکساتور عطر در ساخت و تولید پرفیوم ها، ادوپرفیوم ها و… مزایای بی شماری در این محصولات بر جای می گذارند. گذشته از خاصیت پخش بو و ماندگاری این عطرها، سایر مزایای این مواد نیز در عرصه های عطر سازی تاثیر گذار خواهند بود. برخی از این مزیت ها را در زیر مشاهده می کنید:

جلوگیری از فساد مواد عطر در طولانی مدت

جلوگیری از رسوب گذاری عطر و مواد به کار رفته در آن؛ این خاصیت به دلیل وجود ماده ای به نام پلی سوربات در ساختار انواع فیکساتورها به وجود می آید.
حفظ ماندگاری عطر پس از اسپری کردن بر بدن و لباس
امکان ایجاد سازگاری با انواع عطرها و اسانس های روغنی؛ هر یک از آن ها برای روایح مختلف با غلظت های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد.
ایجاد جذابیت بیشتر در عطر مورد نظر با افزایش پخش بو و سیاژ هر عطر

همچنین بخوانید: عطر بولگاری من این بلک اسنس ، عطر بولگاری من این بلک ، عطر تروساردی یومو

فیکساتورهای طبیعی برای رقیق کردن عطر و ادکلن

برخی از موادی که در طبیعت موجود هستند، گاها به عنوان فیکساتور به کار رفته و ساختار عطر و ادکلن ها را تکمیل می کنند. در طبیعت موادی وجود دارند که سبب افزایش ماندگاری روایح مختلف می شوند و به همین خاطر در ترکیب اسانس عطر با الکل انواع فیکساتور نیز به کار می روند.

موادی مانند کندر، گلپر، برگ های بنفشه، وانیل، مواد چوبی مانند سدر و صندول و… از مهمترین افزایش دهنده های ماندگاری عطر و ادکلن ها به شمار می روند. در بسیاری از کمپانی های عطرسازی برای تولید و ساخت انواع فیکساتور، از این مواد طبیعی استفاده می شود. با استفاده از آن ها کیفیت ساخت ادکلن ها نیز افزایش می یابد.

در ساخت انواع عطر و ادکلن با این فیکساتورهای طبیعی به هماهنگی رایحه آن ها با ساختار نت های اولیه و میانی و پایانی عطرها نیز توجه می شود. به این ترتیب کیفیت این اقلام به حد انتظار می رسد.

جمع بندی

در طول این گزارش متوجه شدیم که فیکساتور عطر چیست و با چه مزایا و معایبی ارائه می شود. هر یک از این محصولات نقش اساسی در روند تولید عطر و ادکلن های برندهای مطرح جهانی دارند. به همین خاطر وجود آن ها برای گسترش هر چه بیشتر صنایع عطر سازی مهم تلقی می شود. انتخاب و خرید فیکساتیور عطر خوب در ساخت انواع عطر و ادکلن، برگ برنده ای است که به کیفیت این محصولات کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *