مقالات

عطر ها برای بینی همانند موسیقی اند برای گوش هایمان

Musical notes and perfumes

تا به حال فکر کرده اید که یک موسیقی گوش نواز برای بینی و مغز خود پخش کنید؟ شاید در نگاه اول غیر ممکن به نظر برسد؛ اما موسیقی برای بینی، همان نت ها و روایحی است که وارد بینی افراد شده و در مغز آن ها ذخیره می شود. صنعت عطرسازی با تکیه بر علوم نوین، برترین ترکیبات بویایی را برای تاثیرگذاری بیشتر بر مغز و حافظه افراد طراحی می کند. پیدا کردن روش هایی برای تعامل بین نت های بویایی، عطرها را به یک هنر بی همتا تبدیل کرده است. نت های عطر و ادکلن دقیقا مانند نت های موسیقی در کنار هم قرار می گیرند و منظره ای گوش نواز از راوایح را به تصویر می کشند. Music and scents

بخوانید: فرومون عطر چیست و بهترین عطر های حاوی فرومون کدام اند؟

ترکیب رایحه ها مانند ترکیب نت های موسیقی

یکی از وجه تمایزهای نت های موسیقی و بویایی روش ترکیب آن ها با هم است که با هنر سازندگان انتخاب می شوند. در صنعت عطرسازی گاها روایح ملایم و رویایی در کنار هم می نشینند که طنین عاشقانه آن فضا را در بر می گیرد. با تغییر هر نت، موسیقی بویایی عطر هم عوض می شود. هنرمندان خالق عطر، نت های عطر و ادکلن را مانند رنگ های یک نقاشی با هم ترکیب می کنند. ایجاد تضاد در ترکیب رایحه ها هم یک موضوع مهم در صنایع عطرسازی است. همان طور که در یک موسیقی ترکیب سبک ها و آواهای متضاد شنونده را مجذوب می کند، استفاده از روایح متضاد هم چنین خاصیتی دارد.

شما می توانید در هر کنسرت بویایی، روایح چند فصل را در کنار هم قرار دهید. عطر شما می تواند یک سفر دریایی را حکایت کند یا ترکیبی از نت های خوراکی و ادویه ای باشد. آوای هر ترکیب بویایی منحصر به فرد است و بسته به نت های مختلف تغییر می کند. ترکیب نت های بویایی در کنار هم، سمفونی دل انگیزی از عطرها را ایجاد می کند. music nose

گام و نوت در دنیای عطرها

هر ترکیب بویایی با نت های مختلفی ساخته می شود؛ برخی از این نت ها اکتاو بالایی دارند و با قدرت در فضا پراکنده می شوند. نوت های بویایی در دنیای عطرها با گام پایین و لطیف هم ساخته می شوند. هر یک از این ترکیبات مورد پسند برخی از خانم ها و آقایان قرار می گیرند. همان طور که سبک های مختلف موسیقی طرفداران خاص خود را دارند، هر اکتاو و گام از عطرها هم نظر برخی از مخاطبین را جلب می کند.

برای شنیدن عطرها هم باید از قوه بویایی خود کمک بگیرید و هم از شنوایی خود استفاده کنید! هر رایحه ای داستانی منحصر به فرد را حکایت می کند. به همین خاطر هر عطری به گونه ای خاص افراد را تحریک می کند. برخی از عطر و ادکلن ها برای قرارهای عاشقانه مناسب هستند و خانم ها و آقایان را اغوا می کنند. برخی روایح، جنبش و تکاپو را در خانم ها و آقایان بیدار می کنند؛ دقیقا مانند یک سمفونی شاد و پرتحرک! در این میان عطرهای ملایم هم مانند یک موزیک عاشقانه و رویایی عمل می کنند و آرامش را در فضا می پراکنند.

مطالب مقاله برگرفته شده از سایت zmescience می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها