آموزش, مقالات

خط بوی عطر و سیاژ آن چیست؟ چگونه میتوان آن را افزایش داد؟

خط بوی عطر و سیاژ آن چیست؟ چگونه میتوان آن را افزایش داد؟

اصطلاح سیاژ به معنای دنباله عطر بوده و از خط بویی که پس از اسپری کردن عطر در محیط اطراف پخش می شود، حکایت می کند. وقتی از عطر استفاده می کنیم، در هنگام ورود و خروج به مکان های مختلف، دنباله عطر ما مانند مسیر حرکت یک قایق در راستای حرکت در محیط بر جای می ماند.

خط بوی عطر اصطلاحی است که به کرات در دنیای عطر و ادکلن مطرح می شود. درک ماهیت خط بو و واژه فرانسوی سیاژ برای استفاده بهتر از این محصولات آرایشی و بهداشتی اهمیت دارد. دنیای عطر و ادکلن ها پیچیدگی های بسیاری دارند. پخش بو و ماندگاری عطرها یکی از پارامترهای مهم خرید این محصولات به شمار می رود.

وبسیات بیردی در رابطه با Perfume Sillage یا همان سیاژ عطر میگوید:

اصطلاح سیاژ به معنای دنباله عطر بوده و از خط بویی که پس از اسپری کردن عطر در محیط اطراف پخش می شود، حکایت می کند. وقتی از عطر استفاده می کنیم، در هنگام ورود و خروج به مکان های مختلف، دنباله عطر ما مانند مسیر حرکت و امواج یک قایق در راستای حرکت در محیط بر جای می ماند. مدیرعامل و مشاور شرکت عطرسازی Scenterprises میگوید پس از رفتن یک شخص از اتاق این رایحه اوست که به جا می مانند و باعث میشود احساس کنیم که شخص واقعا نرفته است.

وقتی خط بو عطر ما در محیط باقی می ماند، حضور ما همچنان احساس می شود. در صورتی که بتوانیم، بدون نزدیک شدن به افراد عطر آن ها را استشمام کنیم، پخش بوی رایحه مصرفی آن ها مناسب است. هر چه فاصله ما برای شنیدن عطر دیگران بیشتر باشد، پخش بوی عطر مورد نظر نیز مطلوب تر خواهد بود.

نحوه تست خط بو – خط بوی عطر

سیاژ عطر با روش های مختلفی مشخص می شود. شما می توانید، با استفاده از چند راهکار ساده این ویژگی عطر خود را مورد آزمایش قرار دهید. برای این منظور مقداری از عطر خود را در محیط اطراف اسپری کرده و درب و پنجره ها را ببندید. پس از 15 دقیقه زمان مجددا به اتاق باز گردید و با یک دم عمیق به رایحه موجود در اتاق توجه داشته باشید.

این تست ساده به شما می گوید که آیا پس از ورود و خروج شما به مکان های مختلف، پخش بوی عطر مصرفی تان احساس می شود، یا خیر! خط بوی عطر و میزان انتشار آن در محیط معانی تنگاتنگی با یکدیگر دارند. هر دوی این مفاهیم به یک مسئله اشاره دارند.

هر چه میزان سیاژ یک عطر بیشتر باشد، انتشار آن در محیط نیز بیشتر خواهد بود و در صورت ضعیف بودن سیاژ ادکلن، انتشار قابل توجهی در محیط نخواهد داشت. در دنیای عطرسازی روش هایی برای افزایش خط بوی عطر نیز مطرح می شود.

نحوه تست خط بو عطر

نحوه تست خط بو

عطر و ادکلن مردانه و زنانه با خط بوی بالا

اگر ادکلن با خط بوی بالا و قیمت مناسب می خواهید، باید به دنبال برخی روایح قوی بگردید که نت های موجود را در حجم های بالاتر در محیط انتشار می دهند. انواع عطر و ادکلن های مشک دار، روایح گلی قوی و عطرهایی که در ساختار ترکیبات آن ها از هدیون استفاده شده، از خط بوی قوی تری برخوردار هستند.

در این میان روایح میوه ای نیز خط بوی قوی ای دارند. در صورتی که نت های پایه عطر شما از این روایح تشکیل شده باشند، خط بوی بیشتری خواهند داشت. ماهیت خط بوی عطر و ادکلن ها با میزان ماندگاری آن ها کاملا متفاوت است. با افزایش خط بو، ماندگاری عطرها افزایش نمی یابد و این دو مقوله، کاملا مجزا از یکدیگر هستند.

برای انتخاب بهتر عطرها، باید به دنبالی عطری با خط بوی قوی و رایحه ای لطیف بگردید که سیاژ آن گسترده اما ضعیف در محیط پخش می شود. در ادامه با روش های افزایش خط بو بیشتر آشنا می شوید.

همچنین بخوانید: دکانت عطر و دستریز ادکلن چیست ؟

چگونه بوی عطر را پخش کنیم و خط بوی آن را افزایش دهیم ؟

پخش بوی عطر شما با چند روش بسیار ساده افزایش می یابد. به این ترتیب بهترین بهره وری را از عطر مورد استفاده خود به دست می آورید. برای این منظور باید عطرها را بر روی نقاط نبض دار بدن خود اسپری کنید. همچنین اسپری عطر بر روی دستبند و سایر آکسسواری که برای مدت طولانی به همراه شما هستند، نتیجه مثبتی بر پخش بو عطر مورد نظر بر جای می گذارد.

برخی از نت ها با ترکیبات شیمیایی موجود در پوست به صورت کامل مخلوط نشده و به عبارت بهتر با پوست افراد سازگاری ندارند. به همین خاطر پخش بوی ناشی از آن ها چندان مطلوب نیست. در این میان می توان به نت های نعناع هندی، کاراملی، وانیلی و… اشاره کرد.

در نظر گرفتن پخش بوی روایح مختلف در حین خرید اینترنتی عطرها یک مسئله اساسی است که شما را با کیفیت عطر مورد نظر بیشتر آشنا می کند. در فروشگاه های اینترنتی برای خرید عطر باید به دنبال واژه هایی مانند قدرتمند، جسور، قوی و… بگردید. این واژه ها نشان از قدرت پخش بوی عطر مورد نظر دارند.

البته همیشه هم قوی بودن خط بو سبب جذابیت شما نمی شود! در پاره ای موارد خط بوی روایح بیش از حد قوی بوده و این مسئله سبب آزار اطرافیان خواهد شد. در چنین شرایطی باید عطر را با استفاده از یک پنبه به پوست خود آغشته کنید.

عوامل موثر در خط بوی عطرها

قدرت عطر خطی و سیاژ انواع عطرها به عوامل مختلفی بستگی دارد. در این بخش به بررسی پارامتر هایی که بر خط بوی روایح مختلف تاثیر گذار هستند، می پردازیم:

عوامل موثر بر خط بوی عطرها

عوامل موثر در خط بوی عطرها

1.تراکم عطر

اگر به دنبال یک ادکلن مردانه با خط بوی بالا و قیمت مناسب می گردید، باید به سیاژ و خط بوی آن توجه داشته باشید. برای این منظور به دنبال عطرهای خالص نروید! بسیار مشاهده شده که خط بوی یک ادوتویلت از خط بوی ادوپرفیوم ها کمتر است. از این رو غلظت و تراکم عطرها با خط بوی آن ها در تضاد است.

بوی پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها اغلب بر روی بدن متمرکز می شود و پراکندگی مطلوبی در هوا ندارد. به علاوه به دلیل غلظت بالای ذرات این مواد، وزن بالایی داشته و در محیط اطراف پراکنده نمی شوند. این مسئله اثر این روایح غلیظ را در محیط کمتر خواهد کرد.

2.حجم الکل موجود در عطر و ادکلن

عطر با پخش بوی بالا اغلب از میزان الکل بیشتری نیز برخوردار است. هر چه میزان الکل یک عطر بیشتر باشد، میزان پراکندگی آن در محیط اطراف نیز بالاتر خواهد بود. البته این مسئله سبب کاهش ماندگاری عطر و ادکلن نیز می شود و همیشه ویژگی مثبتی به شمار نمی رود!

3.میزان روغن عطرها

عطر با ماندگاری بالا و خط بو ی متعادل مطلوب ترین محصول آرایشی و بهداشتی است که در اختیار افراد قرار می گیرد. در صورتی که پخش بوی عطر خیلی زیاد باشد، ماندگاری آن به شدت کاهش می یابد. همچنین در صورتی که غلظت و ماندگاری یک عطر زیاد باشد، میزان پخش بوی آن بسیار محدود خواهد بود.

به همین خاطر باید همواره به دنبال عطرهایی با مواد روغنی متناسب و میزان الکل متوسط بگردید. به این ترتیب هم از خاصیت پخش بوی عطرها بهره مند می شوید و هم از ماندگاری مناسب آن ها لذت خواهید برد.

4.ترکیبات عطرها

پیش تر نیز اشاره کردیم که برخی نت ها پراکندگی و خط بوی بیشتری دارند. از این رو برای افزایش پراکندگی عطر خود باید به نت های به کار رفته در آن نیز توجه داشته باشید. روایحی مانند مشک و چوب نت های سنگین تری داشته و میزان پراکندگی آن ها در محیط کمتر است. در عوض ماندگاری آن ها بالاتر خواهد بود.

جمع بندی

در طول این گزارش با ویژگی خط بو یا سیاژ عطرها بیشتر آشنا شدید و اطلاعات مفیدی در خصوص افزایش و کاهش سیاژ عطرها به دست آوردید. با در نظر گرفتن این فاکتور مهم برای خرید عطر و ادکلن اصل بیشترین بهره وری را از کیفیت این محصولات به دست می آورید. توجه به پخش بوی عطرها برای خرید از راه دور این محصولات نیز ضرورت دارد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها