آموزش, مقالات

فرومون عطر چیست و بهترین عطر های حاوی فرومون کدام اند؟

فرومون عطر چیست و بهترین عطر های حاوی فرومون کدام اند

عطر حاوی فرومون از موادی تشکیل می شود که بر رفتار فیزیولوژی دیگری تاثیر کوتاه مدتی بر جای می گذارند. این مواد عمدتا ساختار شیمیایی دارند و از بدن برخی از حیوانات به دست می آیند. این هورمون ها در خارج از بدن افراد عمل می کنند؛ برخلاف سایر هورمون ها که در داخل عمل کرده و در خارج بدن فرد عملکرد به خصوصی ندارند.

عطر حاوی فرومون از موادی تشکیل می شود که بر رفتار فیزیولوژی دیگری تاثیر کوتاه مدتی بر جای می گذارند. این مواد عمدتا ساختار شیمیایی دارند و از بدن برخی از حیوانات به دست می آیند. این هورمون ها در خارج از بدن افراد عمل می کنند؛ برخلاف سایر هورمون ها که در داخل عمل کرده و در خارج بدن فرد عملکرد به خصوصی ندارند.

آشنایی با خواص عطر های حاوی فرومون

عطرهای حاوی فرومون بسیاری از جنبه های رفتاری جنسی را در بدن افراد به وجود می آورند. جنبه های اخلاقی مانند شناخت مادر و فرزند و ایجاد پیوند بین آن ها، تعیین قلمرو و هشدار دادن به دیگران و… در ساختار این مواد تجلی می یابند. این مواد تاکنون از بدن انسان به دست نیامده اند. در این زمینه تحقیقات بسیاری نیز انجام شده است که وجود مواد فرومون در بدن انسان ها را نه رد می کند و نه تایید!

بررسی انواع فرومون ها

هر عطر فرومون دار از گروه به خصوصی از این مواد برخوردار است. برخی از دسته بندی های این مواد را در زیر مشاهده می کنید:

  • فرومون های آزاد شونده یکی از مهمترین انواع این مواد شیمیایی هستند که اغلب سبب جذابیت جنسی افراد می شوند. این فرومون ها واکنش های تسریع را تشدید می کنند.
  • فرومون های سیگنال دهنده نیز گونه به خصوصی از این مواد هستند که با خاصیت رها سازی اطلاعات مورد استفاده قرار می گیرند. این فرومون ها برای تداعی یاد و خاطرات دیگران در ذهن افراد مورد استفاده قرار می گیرند.
  • فرومون های اولیه اغلب بدون واکنش تند به کار می روند. این دسته از فرومون ها برای سطوح تاثیر گذاری فیزیولوژی بر فرایندهای بدن بانوان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • انواع فرومون های تلفیقی نیز در این میان جای می گیرند که سبب همگام سازی عملکردهای بدن می شوند. این دسته از فرومون ها با واکنش های آرامش دهنده و تکسین بخش همراه هستند.

pheromones

واکنش انسان به عطر های حاوی فرومون

در این حوزه نظرات متعددی بیان می شوند که مشهورترین آن ها بر درک بویایی فرومون ها در بدن انسان دلالت دارد. برخی از دانشمندان معتقدند که فرومون ها توسط قوه بویایی احساس شده و در همین بخش نیز تاثیر خود را بر جای می گذارند. همچنین برخی معتقدند که این مواد توسط گیرنده های به خصوصی در بدن درک می شوند.

بر اساس تحقیقات انجام شده در این حوزه، هم بدن خانم ها و هم بدن آقایان نسبت به عطر فرومون دار واکنش نشان می دهد. بنابراین تاثیرگذاری این مواد تا حد قابل توجهی اثبات شده است. اما همچنان ابهاماتی در زمینه فرومون های بدن انسان وجود دارد و این مسئله همچنان برای دانشمندان و محققان این حوزه حل نشده باقی مانده است.

خرید عطر فرومون دار

در دنیای عطرسازی نیز استفاده از این مواد تا حدودی رایج شده است. برخی از مشهوترین انواع این مواد شیمیایی در انواع عطر فرومون مردانه و زنانه به کار می روند که مشهورترین آن ها به شرح زیر می باشند:

گاها برای عطرهای حاوی این مواد از نام خود این فرومون ها استفاده می کنند. در عرصه های عطرسازی اغلب ترکیبات موجود در عطر را بر روی بسته بندی و جعبه های همراه آن می نویسند؛ به این ترتیب می توانید، با در نظر گرفتن اطلاعات موجود به وجود یا عدم وجود فرومون در عطر مورد نظر خود پی ببرید. به طور مثال در عطری به نام REALM EROX از ترکیبات فرومون دار استفاده شده که بر روی بسته بندی آن نیز درج شده است.

به طور کلی در دنیای عطرسازی انواع عطرهای محرک جنسی یا سکشوال ارائه می شوند که در ساختار برخی از آن ها از این مواد استفاده شده است. در هر یک از آن ها نت ها و روایحی استفاده شده که جذابیت آن ها را برای جنس مخالف افزایش می دهد.

عطرهای محرک زنانه

این عطرها قالبا با نت های طبیعی ساخته می شوند و در ساختار آن ها خبری از نت های مصنوعی وجود ندارد. انواع آن ها با نت های غذایی مانند وانیل، شیرین بیان، دارچین و… تولید می شوند و در جذابیت جنسی بانوان تاثیر گذار خواهند بود. به طور کلی گیاهان و موادی که از حیوانات به دست می آیند، خاصیت جذب کنندگی بالایی در بدن افراد به وجود می آورند. برخی از این دسته محصولات در گروه عطر های حاوی فرومون نیز جای می گیرند.

عطرهای سکشوال مردانه

بسیاری از نت ها در دنیای عطرسازی سبب تحریک بیشتر آقایان و جلب توجه آنان می شوند. این عطرها را با عنوان عطر جذب کننده زنان به فروش می رسانند. در ساختار این عطرها از انواع مواد محرک زنانه استفاده شده است که جذابیت آقایان را افزایش می دهند. مواد فلفلی، روایح نعنایی، مشکی، دارچینی و… در عطر و ادکلن های سکشوال مردانه نیز به کار می روند.

همچنین بخوانید: دلایل حساسیت برخی افراد به بوی عطر و ادکلن و راه های رفع آن

بهترین نت ها برای جذابیت جنسی

  1. یک عطر حاوی فرومون از مواد طبیعی و حیوانی تشکیل می شود. برخی از این مواد را در زیر مشاهده می کنید:
  2. مشک؛ این ماده از بدن آهوی ختن نر به ست می آید و آهوی نر با این رایحه آهوی ماده را به خود جذب می کند. این ماده با خاصیت مفرح و انرژی بخش نیز در ساختار عطر و ادکلن های امروزی مورد استفاده قرار می گیرد.
  3. رایحه نعناع هندی نیز سبب بیداری احساس جنسی در آقایان و خانم ها می شود و جذابیت افراد را در مقابل جنس مخالف افزایش می دهند. با استفاده از این عطرها هیجانات و احساسات در افراد بیدار می شوند.
  4. وانیل اگرچه منشا حیوانی ندارد، اما به عنوان اکسیر جذابیت مردانه به شمار می رود و میل جنسی آقایان را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد. تاکنون تحقیقات گسترده ای بر این ماده خوراکی انجام شده است که تاثیرگذاری آن را در این زمینه تایید می کنند.

معرفی انواع عطر فرومون دار

برخی از محبوب ترین روایح حاوی فرومون که با خاصیت جذابیت قوی ساخته می شوند، در زیر معرفی شده اند:

  1. ادوپرفیوم زنانه کرید وایت فلاورز: این رایحه گرم و شیرین حاوی عصاره های گیاهی گل داری است که حس و حالی شیرین در این عطر زنانه به وجود می آورند. گل رز، یاسمن و نرگس در بخش هایی از این ادوپرفیوم استشمام می شوند.
  2. عطر کنزو جانگل: این محصول از برندی فرانسوی ارائه شده و در گروه شرقی گل دار دسته بندی می شود. رایحه این عطر عاملی محرک برای بانوان محسوب می شود و با عصاره های شیرین بیان، یاسمن، وانیل و زیره احساسات زنانه را بر می انگیزد.
  3. عطر فلورا گوچی نیز نامی آشنا در میان عطرهای سکشوال است که گرما و شیرینی درونی آن انرژی جنسی افراد را چندین برابر می کند.

جمع بندی

در این گزارش از سایت عطر19 با چندی از انواع عطر حاوی فرومون با خاصیت جذابیت قوی برای بانوان آشنا شده و تاثیرگذاری این مواد شیمیایی را بر روی آقایان بررسی کردیم. در دنیای علم و تکنولوژی، روزانه روش های جدیدی برای ساخت عطر و ادکلن ابداع می شوند که تاثیرگذاری این محصولات آرایشی و بهداشتی را به حداکثر می رسانند. فرومون ها از جدیدترین مواد مورد استفاده در عرصه عطرسازی محسوب می شوند که خاصیت جذابیت فوق العاده ای در بدن مصرف کنندگان به وجود می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *