آموزش

8 راه کار متفاوت استفاده از عطر در تابستان که نمی دانید

های خوشبو ماندن بدن در تابستان
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

تعریق بدن در روزهای گرم تابستانی که حرارت بدن افراد به حداکثر می رسد، امری بدیهی است؛ در چنین شرایطی ایجاد بوی بد در بدن نیز مشکلی ناگزیر است و به دنبال تعریق بدن به وجود می آید. این مشکلات اغلب اعتماد به نفس افراد را در مکان های عمومی کاهش می دهند. از این رو باید به دنبال راهکارهایی برای کاهش یا از بین بردن کامل بوی بد بدن در طول تابستان بگردیم. استفاده از مواد خوشبو کننده مانند اسپری، عطر و ادکلن، دئودورانت و… از راهکارهای اولیه هستند که برای خوشبو ماندن در طول روز مورد توجه قرار می گیرند. اما ما در این مقاله 8 راهکار متفاوت استفاده از عطرتان را به شما ارائه می دهیم که به شما برای با طراوت و خوشبو تر ماندن در تابستان کمک می کند:

  1. استفاده از مواد معطر در کمد لباس

    برای از بین بردن بوی بد بدن باید به لباس های روزانه خود توجه داشته باشید. همه ما برای حضور در اجتماع لباس می پوشیم! در صورتی که البسه مورد استفاده ما در طول روز بوی خوشایندی داشته باشند، بی شک بوی بدی از بدن ساطع نمی شود. برای رفع بوی بد بدن در تابستان در لباس ها، می توانید از یک کیسه خوشبو در میان کمد خود استفاده کنید. همچنین اسپری کردن عطر مورد استفاده در میان لباس ها نیز یک راه حل کاربردی به شمار می رود که بوی خوش عطر را تا مدت ها در الیاف لباس های شما نگه می دارد.

     

    بوی بد بدن در تابستان

  2. استفاده از عطر برای خوشبو شدن برس مو

    برای خوشبو ماندن در طول روز به رایحه موهای خود نیز توجه داشته باشید. بسیاری به اشتباه عطر و ادکلن را به موهای خود اسپری می کنند. اما بهترین روش در این زمینه اسپری عطر بر برس مو است. به این ترتیب رایحه ای ملایم در برس شما به وجود می آید که به ساختار تارهای مو آسیبی وارد نمی کند.

     

    بوی بد بدن

  3. توجه به نکات اصولی عطر زدن

    برای از بین بردن بوی بد بدن باید به اصول استفاده از عطر و ادکلن های روزانه خود دقت داشته باشید. بسیاری عطر را بر روی لباس خود اسپری می کنند که یک روش بسیار غیر استاندارد برای استفاده از عطر و ادکلن است. لباس ها می توانند بوی عطر را از بین ببرند و یا میزان تاثیرگذاری رایحه عطر و ادکلن را بر خوشبو ماندن در گرما کاهش دهند. از این رو توصیه می کنیم، عطر خود را بر روی بدن برهنه اسپری کنید. به این ترتیب نت های تشکیل دهند عطر شما وارد منافذ پوست شده و تا مدت ها بر روی بدن باقی می مانند.

    همچنین بخوانید: ادو تویلت و ادو پرفیوم چیست و چه تفاوتی با عطر و ادکلن دارد؟

  4. استفاده از عطر در لوسیون بدن

    برای رفع بوی بد بدن در تابستان ساخت لوسیون های دست ساز خانگی را امتحان کنید! یکی از موادی که اغلب خانم های امروزی به بدن خود می زنند، لوسیون های بعد از حمام است. این لوسیون ها تا مدت ها بر روی پوست باقی مانده و رایحه بدن خانم ها را تحت تاثیر قرار می دهند. به همین خاطر می توانید، از رایحه ماندگار عطر روزانه خود در ساخت یک لوسیون بدن خانگی استفاده کنید. برای این منظور چند قطره از عطر خود را به لوسیون مورد نظر بی افزایید و در هر نوبت استحمام از آن به بدن خود بزنید. به این ترتیب بوی بد بدن شما در روزهای گرم تابستانی به حداقل می رسد.

    ماندن در تابستان

  5. توجه به لایه بندی روایح

    برای این که از رایحه مواد خوشبو کننده مورد استفاده خود بهترین استفاده را داشته باشید، باید به ترتیب آن ها بر روی بدن دقت کنید. این روزها اغلب محصولات بهداشتی و آرایشی، بوی خاص خود را دارند. اما این رایحه عطر و ادکلن شما است تا حد قابل توجهی از بروز بوی بد در بدن پیشگیری می کند. اولین لایه رایحه ای که بر روی بدن شما قرار می گیرد، لوسیون بدن است.

    پس از آن در بالاترین لایه عطر و ادکلن اسپری می شود. به این ترتیب بدن شما در طول روز بوی خوب خود را حفظ می کند. این روش به خوشبو ماندن در طول روز کمک بزرگی خواهد کرد. در صورتی که محصولی با رطوبت بالا را پس از اسپری کردن عطر به بدن خود بزنید، بوی عطر شما در زیر لایه های بویایی آن از بین می رود. به علاوه ترکیب عطر شما با روایح به کار رفته در محصولات بهداشتی و آرایشی، بوی خوشایندی ایجاد نخواهد کرد.

    ماندن در گرما

  6. توجه به خشک شدن عطر بر روی بدن

    برای از بین بردن بوی بد بدن استفاده از یک عطر مناسب بهترین راه حل است. با این حال برای این که یک عطر در رفع بوی بد بدن موثر واقع شود، باید ماندگاری مناسبی بر روی پوست داشته باشد. در این خصوص باید به خشک شدن کامل عطر و مایع آن بر روی بدن دقت داشته باشید. از زمانی که عطر را بر روی بدن خود اسپری می کنید، قطرات ریز آن جذب پوست می شود.

    هر چه این روایح بیشتر به پوست شما جذب شوند، بی شک ماندگاری آن ها نیز بالاتر خواهد بود. در صورتی که بلافاصله پس از عطر زدن لباس خود را بپوشید، بی شک بخشی از نت ها و قطرات ریز عطر به لباس شما جذب می شود و به دنبال آن ماندگاری عطر کاهش می یابد. این مسئله تاثیرگذاری این روایح را در رفع بوی بد بدن در تابستان کاهش می دهند.

  7. استفاده از توپ پنبه ای معطر در کیف دستی

    برای خوشبو ماندن در طول روز، به عطر کیف دستی خود نیز توجه داشته باشید. برای ماندگاری بیشتر رایحه خوب بدن می توانید، یک توپ پنبه ای را به اسپری و عطر و ادکلن مورد استفاده خود آغشته کرده و آن را در طول روز در کیف دستی خود قرار دهید. به این ترتیب از کیف شما هم بوی خوبی ساطع می شود.

     

    بد بدن در تابستان 1

  8. تمدید عطر در طول روز

    برای از بین بردن بوی بد بدن در روزهای گرم تابستانی باید همیشه عطر خود را به خود به همراه ببرید. برای این که حمل این روایح ساده تر شود، از بسته بندی های کوچک تر عطر استفاده کنید. به این ترتیب امکان تمدید عطر در طول روز فراهم خواهد بود.

    بدیهی است که با هر بار تعریق، بوی عطر شما کمتر می شود؛ به همین خاطر باید حتما چند بار به استفاده مجدد عطر خود بپردازید. البته در این زمینه اعتدال را رعایت کنید. استفاده بیش از حد از مواد خوشبو کننده به ویژه در فصل تابستان بسیار نامطلوب خواهد بود. بهترین استاندارد برای تمدید عطر در طول روز هر 4 تا 6 ساعت است؛ یعنی زمانی که نت های پایانی عطر شما به اتمام رسیده و بوی عطر دیگر به مشام نمی رسد.

     

    بودن در تابستان

 

مقاله ی ما با عنوان، معرفی 15 ادکلن آبی برای طراوت بخشیدن به تابستان شما به شما برا ی انتخاب یک عطر تابستانی کمک می کند تا در روزهای گرم بسیار جذاب و خوشبو باشید.

جمع بندی

در این بخش به بررسی مهمترین نکات برای رفع بوی بد بدن در تابستان پرداختیم. بسیاری از این راهکارها تنها با استفاده از یک عطر ساده به کار برده می شوند. عطر شما در روزهای گرم تابستانی بیشتر از هر زمان دیگری به دردتان می خورد! در این زمینه باید به انتخاب درست و اصولی عطر خود برای روزهای گرم تابستانی نیز دقت داشته باشید. انتخاب یک عطر خنک برای استفاده در این شرایط آب و هوایی، حس و حال شما را نیز دگرگون می کند. بوی آزاردهنده بدن همیشه زیبایی استایل شما را تحت تاثیر قرار داده و حضور شما را در میان مردم دشوار می کند. به همین خاطر استفاده از عطر و ادکلن در این شرایط نقش کلیدی ایفا می کند.

پی نوشت: مطالب این مقاله بر گرفته از سایت fragrancex.com می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها