آموزش, مقالات

تاثیر عطر بر زندگی افراد با سنین مختلف چگونه است؟

تاثیر عطر بر زندگی افراد با سنین مختلف چگونه است؟

تاثیرات عطر بر مغز برای ماندگاری لحظات و خاطرات ما در زندگی روزمره ثابت شده است. هر عطری تجلی برخی از اتفاقاتی است که تا به حال در زندگی تجربه کرده ایم. از این رو وجود این مواد برای استفاده از جنبه های عرفانی و معنوی آن ها افزون بر مصارف آرایشی و بهداشتی ضرورت دارد.

تاثیرات عطر بر مغز برای ماندگاری لحظات و خاطرات ما در زندگی روزمره ثابت شده است. هر عطری تجلی برخی از اتفاقاتی است که تا به حال در زندگی تجربه کرده ایم. از این رو وجود این مواد برای استفاده از جنبه های عرفانی و معنوی آن ها افزون بر مصارف آرایشی و بهداشتی ضرورت دارد. عطرها بر روابط بین زنان و مردان، نوزادان، عملکرد مغز، روحیه و روان و… تاثیر می گذارند.

  • تاثیر عطر در رابطه اجتماعی

    تاثیرات عطر زدن تنها محدود به روابط عاشقانه بین دو جنس مخالف نمی شود. انواع عطر و ادکلن سبب افزایش تعاملات اجتماعی افراد با یکدیگر می شوند. بارها مشاهده شده که با استشمام رایحه بدن فردی به سمت او جذب می شویم. به علاوه استفاده از یک رایحه ملایم نشان دهنده شخصیت اجتماعی و متعارف شما است. به طور کلی استفاده از این مواد آرایشی و بهداشتی در دنیای امروز یکی از ارکان حضور در اجتماع است.
    بسیاری از عطرها برای از بین بردن بیماری ها و حالت و روحی منفی به کار می روند. استفاده از این عطرها، بر خلقیات مثبت ما در تعامل با دیگران می افزایند. تاثیرات عطر زدن بر بیماری هایی مانند استرس، سردرد، سرماخوردگی و… از مهمترین دلایل استفاده از آن ها در روابط اجتماعی است و این بخش از زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

  • تاثیرات عطر بر مغز

    تاثیرگذاری انواع عطر و ادکلن بر مغز و عملکردهای مغزی نیز از مجموعه دلایل افزایش استفاده از آن در میان رده های سنی مختلف به شمار می رود. برخی برای بهبود سلامت این عضو حیاتی در بدن از عطر و ادکلن استفاده می کنند. در این حوزه تحقیقات گسترده ای انجام شده که پیکربندی مغز و اعصاب را مورد بررسی قرار می دهند.
    اثرات قابل توجه انواع عطر و ادکلن در روح و روان ما مشهود است و عملکرد اجزای مختلف بدن را تغییر می دهد. این روایح در قشر به خصوصی از مغز و اعصاب ما تاثیر می گذارند. قشر بویایی در بخش ورودی حواس قرار گرفته و روایح ورودی را از هر نظر پردازش می کند. این بخش از مغز تحت تاثیر سیستم لمبیک است که در کنترل رفتارهای افراد نیز تاثیر گذار است. در این خصوص قسمت هایی مانند آمیگدالا، هیپوکمپوس و هیپوتالاموس در ناحیه مغز دخیل هستند.
    در هر فرد درک بویایی و حواس مختلف، متفاوت است و به همین خاطر افراد واکنش متفاوتی نسبت به بوها و نت های متفاوت خواهند داشت. تاثیر گذاری عطرها بر روان و خلق و خوی انسان ها از زمان های گذشته در کشورهای چین و مصر ثابت شده است. تاثیرات عطر بر مغز مهمترین آثار استفاده از عطر و ادکلن است.
    عطر بر مغز

  • تاثیرات عطر بر مردان و زنان

    آثار جانبی عطر و ادکلن ها بر شخصیت زنان و مردان نیز یک مسئله اثبات شده است. یکی از مستحبات دین اسلام، خوشبو شدن بدن با استفاده از روایح مشک و عنبر و گلاب است. در دین اسلام حتی در خصوص نحوه استفاده از عطر برای مردان و زنان نیز نکاتی ذکر شده است. در خصوص تاثیرات عطر بر زنان به استفاده از عطرهای ملایم و بوی کم اشاره شده است. عطرهای کم بو روحیه بانوان را متعادل می کنند. همچنین آقایان باید از روایحی با نت های غلیظ استفاده کنند تا دوام آن بر روی بدن آن ها افزایش یابد.

  • تاثیر عطر بر نوزاد

    انواع عطر و ادکلن برای استفاده کودکان نیز در دنیای عطرسازی تولید می شوند. این عطر و ادکلن ها ویژگی های به خصوصی دارند و فرمولاسیون آن ها با بدن حساس کودکان هماهنگی دارد. انواع عطر برای کودکان مزایای بی شماری دارد. ایجاد رابطه یکی از مهمترین تاثیرات عطر زدن به کودکان است. با استفاده از یک عطر مناسب تداعی خاطرات برای نوزادان و کودکان بسیار ساده تر می شود.
    کودکان با استفاده از یک عطر مناسب، فصول مختلفی از زندگی خود را به یاد می آورند. به این ترتیب پیوند عاطفی بین والدین و کودکان مطلوب تر خواهد شد. تحریک حواس نیز از خواص استفاده از عطر برای کودکان و نوزادان است. برای این که به رشد هر چه بیشتر کودک خود کمک کنید، باید حواس لامسه، بینایی، بویایی و… او را تقویت کنید که استفاده از عطر در این زمینه مفید واقع می شود.
    استفاده از انواع لوسیون ها و شامپوهای خوشبو کننده نیز سبب تقویت قوه بویایی کودکان می شود. برای استفاده از عطر مخصوص کودک باید روش های استفاده درست از آن را نیز بلد باشید. عطر مخصوص کودک باید بر روی گوش یا گردن او اسپری شود.
    در صورتی که یک عطر مناسب و ملایم برای کودک انتخاب کنید، ملحفه ها و کالاهای خواب او نیز خوشبوتر می شوند. در خصوص خرید عطر مخصوص نوزاد باید به متریال سازنده این عطرها دقت داشته باشید. این روزها بمباران مواد شیمیایی در ساخت انواع عطرها، استفاده از این محصولات را برای کودکان محدودتر کرده است. تاثیرات عطر بر زنان و مادران کودک نیز روحیه آن ها را بهبود می بخشد.

    تاثیر عطر بر نوزاد

    تاثیر عطر بر نوزاد

  • تاثیر عطر بر جذابیت

    جالب است بدانید که انواع عطر و ادکلن بر جذابیت ظاهر افراد نیز تاثیر می گذارند. استفاده از یک عطر دلپذیر، چروک های صورت، لکه ها و تیرگی های پوست را از دید بصری افراد محو می کند. زمانی که احساس بویایی افراد در مغز تحریک می شود، درک سن و سال شما دشوار شده و دیگران شما را جوان تر می بینند.
    از مهمترین تاثیرات عطر بر مردان و زنان جذابیت جنسی و سکشوال آن ها برای جنس مخالف است. این محصولات حاوی مواد شیمیایی هستند که جذابیت خانم ها و آقایان را افزایش می دهند.

مواد معطر چگونه بر بدن ما تاثیر می گذارند؟

استفاده از این مواد مانند یک ماده مخدر بخشی از مغز ما را تحت تاثیر قرار می دهد. هر یک از نت هایی که در ساختار عطر و ادکلن ها به کار رفته اند، آثار شیمیایی به خصوصی بر روح و روان افراد بر جای می گذارند. در بخش هایی از مغز ما فضایی برای ذخیره سازی میلیون ها نت وجود دارد که ریزترین سلول های معطر را در خود جای می دهد.
تاثیرات عطر بر مردان و زنان به دلیل نفوذ ساده این مواد در پوست و خون افراد نیز ثابت شده است. پس از استعمال این عطرها بر روی پوست بخش هایی از این مواد از طریق ادرار و مدفوع و تعریق دفع می شوند. برخی از این مواد معطر در درمان بیماری های روحی و جسمی نیز تاثیر گذار هستند و مشکلات متعددی را رفع می کنند. به دلیل تاثیرات خارق العاده عطرها در زندگی مردم، انواع مواد معطر در دنیا تولید شده اند. از میان آن ها می توان به شمع های معطر، دستکش های معطر و… اشاره کرد. انواع اسپری ها و بادی اسپلش ها نیز در این میان دسته بندی می شوند.

جمع بندی

تاثیرات عطر بر زنان، مردان و کودکان در تحقیقات اخیر دانشمندان اثبات شده است. هر یک از نت ها در زمینه ای خاص تاثیر می گذارند و روحیه افراد را تحت تاثیر قرار می دهند. به طور مثال برخی روایح از نت های گل دار تشکیل شده اند و شخصیت افراد را به مرور آرام می کنند. برخی از عطرها نیز از نت های تلخی تشکیل شده اند که روحیه جسور و با ابهت مردانه را نشان می دهند.

همچنین بخوانید: برترین های جایزه فی فی (اسکار عطر و ادکلن)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها