مقالات

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

اساس و پایه عطرها هنر عطرسازانی است که در این حوزه حرفه ای عمل می کنند. عرصه عطرسازی با حضور پررنگ عطرسازان تکمیل می شود. عطرسازان با بهره گیری از دانش و مهارت های شخصی خود بهترین و خوشبوترین روایح را وارد دنیای عطرسازی می کنند. افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند با روایح طبیعی گیاهان و روایح مصنوعی آشنایی دارند. با به کار بردن این روایح در کنار هم زیباترین عطر و ادکلن های زنانه و مردانه پدید می آیند. برخی از مشهورترین عطرسازان جهانی را در ادامه بررسی می کنیم.

جادوگرعطرسازی، ژان کلود النا

ژان کلود النا هنر عطرسازی را از پدران و اجداد خود به ارث برده است. او سال های سال در این حوزه فعالیت کرده و ملقب به جادوگر عطرها است. برند مشهور هرمس با فعالیت های حرفه ای ژان کلود النا به محبوبیت رسیده و با ترکیبات بویایی خارق العاده این عطرساز بزرگ تکمیل شده است. قدرت بویایی قوی ژان کلود یکی از مهمترین ویژگی های حرفه ای این عطرساز جهانی به شمار می رود. از مشهورترین عطرهای ژان کلود می توان به روایح Terre d’Hermes ،   Jour d’Hermesو… اشاره کرد که هر یک به فروش قابل توجهی در بازارهای جهانی عطر و ادکلن دست پیدا کرده اند. ژان کلود فعالیت خود را از 17 سالگی آغاز کرده و به تازگی دخترش هم در این حوزه فعالیت می کند. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

بیژون پاکزاد، خلاقیت و تبحر

بیژن پاکزاد یکی از خلاق ترین عطاران فرانسه است که اصالتا اهل ایران بوده و در حوزه عطرسازی به ثروت زیادی دست پیدا کرده است. فعالیت حرفه ای بیژن پاکزاد در کشور فرانسه سبب تولید بهترین عطر و ادکلن های از برندهای مشهور دنیا شده است. بیژن پاکزاد در جمع ثروتمندترین های سوئیسی قرار می گیرد. بیژن تحصیلات خود را در زمینه طراحی لباس گذرانده است. عطرهای بیژن پاکزاد به دلیل ماندگاری طولانی مدت و پخش بوی بالا در عرصه های عطرسازی به شهرت بالایی دست پیدا کرده اند. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

روژا داو، عطرسازی از قلب بریتانیا

روژا داو بنیان گذار برند روژا پرفیومز است که بهترین عطر و ادکلن ها را در سطح جهان توزیع کرده است. این برند به عنوان یکی از لوکس ترین خانه های عطرسازی در سر تا سر دنیا معرفی می شود. در ساخت محصولات برند روژا داو از بهترین و باکیفیت ترین متریال اولیه استفاده می شود. خلاقیت و تبحر آقای داو در زمینه ترکیب نت های گیاهی و طبیعی زمینه ساز پیشرفت و توسعه این برند بزرگ عطرسازی شده است.

آقای داو در زمینه تولید شمع های معطر نیز فعالیت دارد و روایح مورد استفاده در این محصولات را نیز با هم ترکیب می کند. انواع روایح یاس، عنبر، رز و… از عطرهای محبوب رژا داو به شمار می روند و در ساخت عطرهای جواهرنشان این برند به کار می روند. رژا با الهام از خاطرات کودکی و دوران عاشقانه زندگی خود برترین عطر و ادکلن ها را تولید و ارائه می کند. روژا داو در سال های اخیر به عنوان سفیر کمپین GREAT انتخاب شده که افتخاری بزرگ برای این عطرساز مشهور محسوب می شود. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

نیکولاس دبری، مشهورترین عطاران دنیا

در میان محبوب ترین عطاران جهانی، نیکولاس دبری نیز جایگاه بسیار مهمی دارد. او در سال 1948 در پاریس متولد شده و فعالیت حرفه ای خود را در پایتخت عطرهای محبوب جهانی آغاز کرده است. او برندهای عطر مشهوری را در کشورهایی مانند برزیل نیز پایه گذاری کرده است که به شهرت هر چه بیشتر نیکولاس انجامیده است. مهارت و دانش وسیع نیکولاس سبب شده که به عنوان مدرس حرفه ای برای برگزاری ورکشاب های عطرسازی در جهان نیز انتخاب شود. برخی از محبوب ترین عطرهای نیکولاس را در زیر مشاهده می کنید:

  1. عطر مردانه لویی پانزدهم 
  2. عطر زنانه ملکه سی سی 
  3. عطر مردانه شاه جهان

هر یک از این روایح به فروش گسترده ای در عرصه های جهانی دست پیدا کرده اند و در میان عطرهای لوکس قرار می گیرند. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

تیری واسر، استعدادی شگرف در عرصه عطرسازی 

تیری واسط متولد کشور سوییس از سرشناس ترین عطاران جهانی است که در آماده سازی و تولید برترین عطر و ادکلن های در سطح جهان شرکت داشته است. تیری واسر فعالیت حرفه ای خود را با تحصیل در زمینه گل و گیاهان و بررسی ویژگی های رایحه آن ها آغاز کرده است. فعالیت تیری در شرکت بزرگ گرلن نیز از مهمترین بخش های زندگی حرفه ای او به شمار می رود. در این کمپانی پس از انجام تحقیقاتی وسیع، چندین رایحه خاص طراحی شدند. 

همکاری تیری واسر با برندهایی مانند دیور، لانکوم و… سبب شهرت بیشتر این کمپانی در عرصه های جهانی شده است. گرلن و آرمانی نیز همکاری هایی موفقی با این عطرساز بزرگ داشته اند. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

آلبرتو موریلاس، عطرساز مشهور اسپانیا

آلبرتو موریلاس در سال 1950 متولد شده و با دقت عمل بالایی وارد حوزه های عطرسازی شده است. برند مطرح کارتیه توسط آلبرتو موریلاس تاسیس و راه اندازی شده و به شهرت بالایی دست یافته است. او در حوزه عطرسازی هیچ گونه تحصیلات آکادمیکی نداشته و به همین خاطر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. آلبرتو تاکنون جوایز بسیاری در این زمینه به دست آورده است. برخی از مشهورترین روایح او شامل موارد زیر هستند:

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

فرانسیس کردیجان، دنیای عطرسازی ارمنی

فرانسیس کردیجان از خانواده ای ارمنی در کشور فرانسه متولد شد. برند ژان پل گوتیه  نتیجه زحمات فرانسیس کوردیجان است و در طول فعالیت های این عطر ساز بزرگ پایه گذاری شده است. از مشهوترین آثار کردیجان می توان به باکاروت رژ 540، لومیر نویر پور و… اشاره کرد. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

الیور کرسپ، هنر موروثی عطرسازی

الیور کریسپ عطرسازی را در جمع خانواده خود فراگرفت. خانواده او به صورت موروثی در این حوزه فعالیت می کردند. عطرهای شاهکار جهانی مانند versace man eau fraiche edt for men ساخته دست الیور هستند. او در سال 2012 موفق به کسب جوایزی در این حوزه شد. عطر پر فروش carolina herrera ch edt for woman از دستاوردهای مهم الیور به شمار می رود. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

حمید مرآتی کاشانی، هنرمندی از تبار پارس

حمید مرآتی این روزها در جمع مشهورترین عطاران جهانی دسته بندی می شود. او در حال حاضر در شهر دبی مشغول به فعالیت است. روایح او بیشتر حال و هوای شرقی دارند. از میان آن ها می توان به parfums de marly layton  و parfums de marly darcy اشاره کرد. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

ژاک پولژ، دنیایی از روایح گل دار

ژاک پولژ بیشتر آثار خود را با روایح گل دار تزیین می کند. عطرهای او برگرفته از خاطرات شیرین دنیای کودکی در باغ های پرگل ساخته شده اند. او توانسته با دانش و تبحر خود در این حوزه جایگاه مهمی در برند شنل به خود اختصاص دهد. او در سال های اخیر موفق به کسب جایزه Prix International du Parfum شده است. 

معرفی 10 تا از برترین عطرسازان دنیا و معروفترین ساخته هایشان

جمع بندی

اگرچه برند سازنده هر عطر معرف آن در بازارهای فروش است، اما نمی توان هنر عطاران مطرح در زمینه ساخت این محصولات را نادیده گرفت. از همین رو در این بخش برخی از محبوب ترین عطاران جهانی را در سر تا سر دنیا معرفی کردیم. برخی از این افراد پارسی زبان هستند و در کمپانی های بزرگ سوییسی، فرانسوی و… فعالیت می کنند. هر یک از عطرسازان برتر جهانی در کارنامه خود بهترین عطرهای زنانه و مردانه را جای داده اند.  

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها