معرفی عطر

معرفی بهترین عطر و ادکلن های تابستانی مردانه و زنانه 2023

معرفی بهترین عطر و ادکلن های تابستانی مردانه و زنانه با ماندگاری بالا 2022

با رسیدن به فصل گرما، بازار عطر و ادکلن های خنک تابستانی هم داغ می شود؛ در نظر گرفتن ویژگی های عطرهای مناسب فصل تابستان برای انتخاب مناسب عطر در این فصول بسیار مهم است و به همین خاطر در این بخش، گزارشی در رابطه با انواع عطرهای تابستانه ارائه می دهیم.

با رسیدن به فصل گرما، بازار عطر و ادکلن های خنک تابستانی هم داغ می شود؛ در نظر گرفتن ویژگی های عطرهای مناسب فصل تابستان برای انتخاب مناسب عطر در این فصول بسیار مهم است و به همین خاطر در این بخش، گزارشی در رابطه با انواع عطرهای تابستانه ارائه می دهیم.

با استفاده از یک عطر مناسب برای فصول گرم، خنکای رایحه انتخابی شما در فضا پراکنده می شود و حضوری جذاب و دلنشین از شما در ذهن اطرافیان باقی می ماند. این مسئله برازندگی شما را بیشتر کرده و شخصیتی تاثیر گذار از شما ایجاد می کند. بسیاری از عطرها اگرچه رایحه دلپذیری دارند، اما استفاده از آن ها در فصل گرم نه تنها لذت بخش نیست، بلکه باعث آزار اطرافیان شما می شود! از این رو باید در انتخاب عطر خود برای این فصول سال دقت لازم را داشته باشید.

چه عطری برای تابستان انتخاب کنیم؟

هر یک از عطرهای مردانه و زنانه که در دنیای عطرسازی ارائه می شوند، رایحه ای خاص دارند و برای سلیقه های مختلف تولید شده اند؛ روایح تند، سنگین، ملایم و… هر یک مورد پسند برخی افراد واقع می شوند. اما تنها در نظر گرفتن سلیقه شخصی برای انتخاب یک عطر مناسب کافی نیست. عطری که انتخاب می کنید، باید با ویژگی های آب و هوایی موجود نیز تناسب داشته باشد.

انواع عطر زنانه و مردانه تابستانی، با رایحه ای ملایم و سبک تولید می شوند و نت های گل دار و مرکباتی را در خود جای می دهند. عطرهای روزانه اغلب بهترین انتخاب برای این فصول محسوب می شوند؛ اما روایح مخصوص شب که نت هایی مانند مشک در ترکیبات آن ها وجود دارند، به دلیل گرما و رطوبت موجود در این فصل چندان مناسب نیستند. عطر و بوی آن ها در برابر این فاکتورهای آب و هوایی به سرعت تغییر می کند.

همچنین بخوانید: فرهنگ و آداب استفاده از عطر در کشور های مختلف چگونه است؟

ویژگی های مهم عطرهای تابستانی

انواع عطر و ادکلن فصل تابستان، با ویژگی های مختلفی شناخته می شوند که اگر اهل عطر و ادکلن باشید باید آن ها را تشخیص دهید. برخی از این ویژگی ها را در زیر مشاهده می کنید:

سرد بودن نت ها و ترکیبات سازنده عطرهای تابستانی

یکی از مهمترین ویژگی های این عطرها، سرد و تلخ بودن نت های آن ها است که رایحه آن ها را از ادکلن های زمستانی متمایز می کند. روایح زمستانی اغلب با عطر و بویی شیرین و گرم شناخته می شوند و سرمای زمستان را قابل تحمل تر می کنند. اما روایح تابستانی حس و حال خنکی در شرایط آب و هوایی فصل تابستان به وجود می آورند. این روایح میزان تعریق بدن را به شدت کاهش داده و حس خوشایندی برای افراد به ارمغان می آورند.

بهترین عطر تابستانی مردانه خنک 2022

بهترین عطر تابستانی مردانه خنک

ابعاد بسته بندی عطرهای تابستانی

بطری عطرهای تابستانی اغلب کوچکتر از عطرهای معمولی است. این عطرها در طول فصل تابستان در کیف دستی افراد حمل می شوند و سبکی و قابل حمل بودن آن ها مورد توجه مصرف کنندگان است. افراد در روزهای گرم تابستانی بارها عطر خود را تجدید می کنند و به همین خاطر به وجود این بطری های کوچک نیاز دارند؛ به همین خاطر سایز بطری این عطرها اغلب کمتر از 125 میلی لیتر در نظر گرفته می شود.

میزان ماندگاری عطرهای تابستانی

انواع عطر زنانه و مردانه مناسب تابستان ماندگاری کمتری دارند؛ این مسئله یک دلیل علمی داشته و توجیه پذیر است. در طول روزهای تابستان، هوای گرم سبب پراکنده شدن مولکول های عطر شده و رایحه آن ها را از بین می برد. به همین خاطر بیشتر افراد در طول روز چند نوبت عطر خود را تمدید می کنند. البته در این خصوص راهکارهایی نیز وجود دارند که به افزایش ماندگاری عطرهای تابستانه می انجامند.

برای آگاهی بیشتر در مورد ماندگاری عطر خواندن این مطلب توصیه می شود.

رنگ بندی عطرهای مناسب فصل تابستان

یکی دیگر از ویژگی های این عطرها، رنگ مایع و بطری عطرهای تابستانه است که به شما در شناخت بهتر این روایح کمک می کند. استفاده از این ویژگی، شناسایی روایح مخصوص این فصل را ساده تر خواهد کرد. رنگ بطری عطرهای مخصوص این فصول سال، اغلب سفید بوده و یا رنگ سردی دارد که خنکای درونی این روایح را نمایان می سازند. در برخی از آن ها از رنگ آبی و یا رگه هایی از آن نیز استفاده شده است.

نکات استفاده از عطرهای تابستانه

عطرهای تابستانی با انواع عطر مناسب زمستان مردانه و زنانه متفاوت هستند و به همین خاطر روش استفاده از آن ها نیز منحصر به فرد است. برای استفاده از آن ها پیش از هر چیز باید پوست خود را تمیز کرده و عطر را بر روی پوست تمیز اسپری کنید. برای استفاده از این عطر پس از خرید آن از شرکت پخش عطر بهتر است آن را بر روی قسمت های نبض دار اسپری کرده و چند لحظه برای جذب شدن آن صبر کنید. وقتی مایع عطر جذب پوست شد، برای بار دوم بر روی همان قسمت از پوست اسپری کنید.

با این روش میزان عطر جذب شده در پوست شما بیشتر می شود و الکل موجود در آن سبب پراکندگی بیشتر رایحه عطر خواهد شد. در این فصول از قرار دادن بطری عطر در پشت پنجره و مقابل نور مستقیم خورشید نیز خودداری کنید. نور مستقیم خورشید در فصل تابستان، اثرات منفی بر کیفیت عطر شما بر جای می گذارد.

بهترین عطر تابستانی زنانه خنک 2022

بهترین عطر تابستانی زنانه خنک

استفاده از چه عطرهایی در فصل تابستان ممنوع است؟!

گذشته از شناخت ویژگی های عطرهای مناسب فصل تابستان، آشنایی با برخی ممنوعیت ها در این فصول سال بسیار مهم است. در عطر و ادکلن های تخصصی این فصل از برخی نت ها هرگز استفاده نمی شود. از میان آن ها می توان به روایح زیر اشاره کرد:

  1. ترکیبات گل دار قدرتمند و سنگین
  2. روایح شیرین
  3. روایح وانیلی
  4. رایحه نعناع هندی

در ادامه شما را با بهترین عطرهای زنانه و مردانه مخصوص فصل تابستان آشنا می کنیم:

بال د افریکا Byredo Bal dAfriqueبایردو د آفریکا:

رایحه ای تک جنسیتی اما بسیار متعادل بوده تا بتواند برای هر دو جنس به راحتی قابل استفاده باشد. این عطر جزو بهترین عطر های تابستانی برای زنان در سال 2022 شناخته شده است و ترکیبی از هنر فرانسوی و آفریقایی می باشد که با روایحی معطر و چوبی و ماندگاری حدود 8-6 ساعت باعث میشود با یک بار امتحان کردنش دیگر از آن سیر نشوید.

 

اکلت زنانه اکلت اصل Lanvin Eclat d´Arpegeاکلت بنفش:

یکی از روایح اصیل فرانسوی است که برای فصل تابستان مورد استفاده قرار می گیرد. این عطر آمیزه ای از روایح گل دار و گیاهی است و برای دختر خانم های جوان و شاداب طراحی شده است.

 

 

صورتی برایت کریستال Versace Bright Crystalورساچه برایت کریستال:

این رایحه در یک بسته بندی شفاف و شیک ارائه می شود و مخصوص قرارهای عاشقانه شب های تابستانی طراحی شده است. نت های ملایم و لطیف زنانه آن، چهره ای شاداب و پر مهر از مصرف کننده نمایان می سازد.

 

 

او تندر ادو پرفیوم Chanel Chance Eau Tendreشنل چنس او تندر:

یک رایحه خنک تابستانی است که با مایع شفاف صورتی رنگ خود قلب خانم ها را تسخیر می کند. ترکیبات میوه ای خنک این عطر نقطه قوت آن محسوب می شوند.

 

 

ادوتولیت رودستررودستر Cartier Roadster از برند کارتیه؛ این محصول لوکس از کارتیه، نت های سبز و آروماتیک را در خود جای می دهد که جدیت و نفوذ ناپذیری آقایان را نمایان می سازد.

اگرچه این عطر برای تابستان طراحی شده اما نت های گرم و چوبی نیز در ساختار آن به کار رفته اند.

 

 

این تو یوکی این تو یو مردانه CK IN2U:

این عطر که از برند کلوین کلاین است نیز یکی از عطرهای مناسب فصل تابستان است که با طبعی سرد و شاداب معرفی می شود.

 

 

 

مومنتوم آنلیمیتد BENTLEY Momentum Unlimitedمومنتوم آنلیمیتد:

از بنتلی یکی از عطرهای مناسب فصل تابستان محسوب می شود که برای آقایان شیک پوش آمریکایی طراحی شده است. رایحه پرطراوت این عطر شما را به دنیایی از بوهای شیرین و ماندگار می‌کشاند. این بوی خوش، که حاصل کنار هم قرار‌ گرفتن میوه‌های تازه یا مرکبات با چرم نرم می‌باشد، توجه بسیاری را به خود جلب می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *