اخبار عطر

نکاتی جالب و خواندنی در مورد عطر و ادکلن

نکاتی جالب و خواندنی در مورد عطر و ادکلن

نکات و راز و رمزهای دنیای عجیب عطر و ادکلن پایانی ندارند. از روش های استفاده این محصولات گرفته تا قوانینی در رابطه با برخی برندهای اصیل عطر و ادکلن، هر یک در میان این راز و رمزهای خواندنی جای می گیرند.

هنر ساخت انواع عطر و ادکلن به دوران مصر باستان باز می گردد. از آن زمان تاکنون نوآوری های بسیاری در این عرصه به وجود آمده که ساخت انواع روایح را دستخوش تغییراتی کرده است. در عرصه ساخت و تولید این اقلام آرایشی و پیرایشی، موارد عجیب و جالب توجهی نیز وجود دارند. در این گزارش با رمز و رازهای دنیای عطرها آشنا می شوید. استفاده از عطرها با هدف افزایش جذابیت و خوشبو شدن بدن انجام می شود. یکی از مهمترین نکاتی که در رابطه با خرید و انتخاب انواع روایح مورد توجه قرار می گیرد، اهمیت استفاده از انواع روایح اصل است. این روایح وجوه تمایز به خصوصی نسبت به مدل های فیک دارند. با وجود قیمت بالایی که روایح اصل دارند، باز هم کارشناسان عرصه عطرشناسی، بر اهمیت استفاده از این اقلام تاکید دارند.

برخی از دلایلی که استفاده از روایح اصل را اجباری کرده اند، در ادامه شرح داده می شوند.

استفاده از مواد طبیعی در ساخت عطرهای اصل

عطر و ادکلن های اصل، اغلب با استفاده از بوهای طبیعی ساخته می شوند. هر یک از نت های به کار رفته در این لوازم آرایشی و پیرایشی، از مواد طبیعی و اصل تهیه می شوند. به همین خاطر این عطرها اغلب گران تر از سایر موارد است. برندهای معتبر دنیای عطر و ادکلن، هرگز از مواد شیمیایی در ساخت این محصولات استفاده نمی کنند.

اما در ساخت عطرهای نا مرغوب برای کاهش هزینه ها از مواد شیمیایی و مضر استفاده می کنند. به همین خاطر استفاده از این عطرها، مخاطراتی برای شما و سلامتی تان به همراه خواهد داشت. از جمله آن ها می توان به ایجاد سوزش و قرمزی در پوست اشاره کرد. عطرهای شیمیایی و نامرغوب، کیفیت پارچه لباس شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهند.

آلرژی زایی عطرهای غیر طبیعی

در پخش عطر و ادکلن های اصل از بهترین مواد اولیه تولید می شوند. ضد آلرژی بودن این عطرها نیز یکی از ویژگی های مهم آن ها به شمار می رود. توصیه می کنیم، از عطرهایی استفاده کنید که برند آن ها به صورت تخصصی در زمینه تولید عطر فعالیت کند. برندهایی که هم در زمینه تولید لباس و هم در زمینه تولید لوازم آرایشی و عطر فعالیت می کنند، کیفیت لازم را در تولید محصولات نخواهند داشت. در ادامه برخی موارد عجیب و غریب در دنیای عطر و ادکلن را شرح می دهیم.

نکات جالب و خواندنی دنیای عطر و ادکلن

نکات جالب و خواندنی در مورد عطر و ادکلن

گران ترین ماده مورد استفاده در ساخت عطر

عطر و ادکلن های گران قیمت در برندهای مختلف، با استفاده از مواد مختلفی تولید می شوند. در ساخت آن ها از اسانس های مختلفی استفاده می کنند. یکی از این مواد گران قیمت، عنبر نام دارد. عنبر یکی از با ارزش ترین مود خام موجود در طبیعت است و در صنعت عطر سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده رایحه ای اقیانوسی دارد و شیرینی عطر آن مشام می نوازد. این ماده خام از اسپرم نهنگ تولید می شود. به دلیل شرایط سخت تهیه و تولید آن، قیمت و هزینه بالایی نیز در وجه آن تعیین خواهد شد.

به دلیل کمیاب بودن رایحه عنبر، این روزها آن را به صورت مصنوعی نیز تولید می کنند. به همین خاطر تعداد عطرهایی که از این روایح در آن ها استفاده شده بسیار بالا رفته؛ از جمله آن ها می توان به برند دولچه گابانا اشاره کرد که در محصولات خود این روایح را به کار می برد.

قدرت تشخیص بویایی بینی!

عطر و ادکلن ها روایح مختلفی را در خود جای می دهند، اما نکته حائز اهمیت این است که بینی شما قابلیت درک جادوی ترکیب این نت ها را ندارد و تنها به عنوان یک گیرنده عمل می کند. در واقع بافت درون بینی وظیفه جذب نت های بویایی را بر عهده دارد؛ اما تشخیص این نت ها بر عهده سلول های عصبی مغز است. تشخیص این که هر یک از ملکول ها مربوط به کدام بو هستند، بر عهده این قسمت از بدن می باشد.

یک نکته دیگر در این زمینه، از دست رفتن قوه بویایی پس از استشمام رایحه چند عطر و ادکلن است. این سیستم رایج قوه بینایی شما است! وقتی چند رایحه را به صورت همزمان استشمام می کنید، قوه بویایی متوجه می شود که خطری شما را تهدید نمی کند! به همین خاطر در مرتبه های بعدی استشمام، قابلیت تشخیص نت ها را نخواهد داشت. به همین خاطر توصیه می شود، در حین خرید عطر و ادکلن، از قهوه استفاده کنید.

ساخت مشک مصنوعی در دنیای عطر و ادکلن

عطر و ادکلن های برند و گران بها، اغلب کمیاب ترین نت های بویایی را در خود جای می دهند. در کنار رایحه عنبر، همیشه نام مشک نیز به کار برده می شود. مشک از بدن آهوی نر به دست می آید و شرایط تهیه آن هم سخت و دشوار است و هم غیر انسانی، به همین خاطر این روزها ساخت و تولید انواع مشک مصنوعی نیز رایج شده؛ به همین خاطر این ماده نسبت به قبل در دسترس تر می باشد.

مشک و عنبر دو ماده قدیمی در عرصه ساخت و تولید روایح به شمار می روند و همچنان نیز در ساخت بسیاری از عطرها به کار می روند. برند نارسیگو رودریگز از این روایح در ساخت برخی از عطرهای خود استفاده کرده است.

تولید عطرهای عجیب و غریب!

عطر و ادکلن های عجیب غریب نیز در دنیای روایح، جایگاه خاصی دارند. شاید جالب باشد که بدانید، زمانی عطر سیگار هم تولید شده است؛ انواع عطر بر پایه دخانیات، مانند سیگار، تنباکو، پیپ و… در سال های گذشته ساخته شده و عده ای از مردم نیز از آن ها استقبال کرده اند. در زمان های قدیم استعمال سیگار عملی شیک محسوب می شده و تنها افراد ثروتمند قادر به استفاده از این قبیل کالاهای لوکس بودند.

از این رو استفاده از عطر و ادکلن هایی همزمان با رایحه سیگار نیز رواج پیدا کرد. یکی از عطرهایی که برای خوشبو کردن سیگارهای فرانسوی تولید شد، هابانیتا نام گرفت. این عطر درون جعبه و یا پاکت سیگار جای می گرفت و به صورت مستقیم بر روی هر نخ سیگار اسپری می شد.

نکات جالب و خواندنی عطر و ادکلن

عطرهای عجیب و غریب

رازهای روایح گل دار

عطر و ادکلن های گل دار همیشه در میان محبوب ترین ها جای داشته اند؛ اما نکته مهم در رابطه با این روایح، این است که اغلب آن ها از روایح طبیعی گل و گیاهان به دست نمی آیند. در دنیا گل های بسیاری وجود دارند که بسیاری از مردم از رایحه آن ها لذت می برند. از میان آن ها می توان به رایحه گل یاسمن اشاره کرد که یکی از خوشبوترین گل های جهان محسوب می شود. رایحه این گل به صورت طبیعی در ساخت عطر و ادکلن به کار نمی رود. این روایح از موادی مصنوعی به نام قیر ذغال تهیه می شوند! وقتی اثر این ماده را در کارخانه های صنعتی رقیق می کنند، رایحه ای شیرین و دلنشین مانند گل یاسمن از آن ایجاد می شود.

رایحه گوشت! در میان عجیب ترین عطرهای جهان

استفاده از مواد خوراکی در ساخت عطر و ادکلن بسیار بالا است. از انواع میوه ها گرفت تا عطر و بوی وانیل، شکلات و… در ساخت و تولید انواع این مواد به کار می روند. اما نکته جالب این جا است که یک قصاب پاریسی پس از مشاهده شادابی روحیه مشتریان خود در اثر استشمام رایحه گوشت خوک، اقدام به ساخت عطری با این رایحه کرد. این عطر از 11 نت تشکیل شده که رایحه گوشت خوک نیز در این میان جای می گیرد. این عطر بیکن نام گرفت و برخی از مردم از آن استقبال کردند.

گران ترین عطرهای جهان

شاید برای شما هم کالاهای لوکس و گران قیمت دنیا جالب توجه باشند. انواع عطر و ادکلن های لوکس در جهان نیز با قیمت بسیار بالایی مبادله می شوند. از میان آن ها می توان به عطر ایمپریال ماجستی اشاره کرد که با قیمتی بالغ بر 215 هزار دلار خرید و فروش می شود. بخش بزرگی از هزینه خرید و فروش این عطر به بسته بندی شیک و خاص آن اختصاص داده می شود. در ساخت بطری آن از کریستال باراکا استفاده شده، برای تزیین این بطری از تکه های طلا و یک الماس درشت 5 قیراطی استفاده شده است.

جمع بندی

نکات و راز و رمزهای دنیای عجیب عطر و ادکلن پایانی ندارند. از روش های استفاده این محصولات گرفته تا قوانینی در رابطه با برخی برندهای اصیل عطر و ادکلن، هر یک در میان این راز و رمزهای خواندنی جای می گیرند. شما می توانید، با مطالعه این گزارش لحظاتی به دور از دغدغه های روزمره به مطالعه بپردازید و دانش عمومی خود را افزایش دهید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها