آموزش, مقالات

چطور و از کجا عطر اصل بخریم؟

چطور و از کجا عطر اصل بخریم؟

در این گزارش، به بررسی انواع نشانه ها و علامت هایی می پردازیم که شما را برای خرید عطر اصل یاری می رسانند و به سوال مهم چطور و از کجا عطر اصل بخریم پاسخ میدهیم.

خرید عطر اصل یکی از دغدغه های علاقه مندان به عطر و روایح مختلف است؛ حتما تا کنون با انواع عطرهای تقلبی در بازارهای فروش عمده عطر و ادکلن مواجه شده اید؛ این عطرهای بی کیفیت، تنها پول و سرمایه شما را به هدر می دهند و در میزان ماندگاری و حتی نوع رایحه نیز با مدل های اصلی متفاوت هستند. به همین خاطر در این گزارش، به بررسی انواع نشانه ها و علامت هایی می پردازیم که شما را برای خرید عطر اصل یاری می رسانند و به سوال مهم چطور و از کجا عطر اصل بخریم پاسخ میدهیم.

توجه به بسته بندی محصول

خرید عطر اصل با در نظر گرفتن نوع بسته بندی آن ساده تر انجام می گیرد. عطرهای اصل، اغلب با جعبه های محکم و سلفن پیچی شده ارائه می شوند. لایه سلفونی اطراف جعبه عطر نشان دهنده اصل بودن آن است. در صورتی که عطر مورد نظر شما نا منظم سلفون پیچی شده باشد، بی شک اصالت آن زیر سوال می رود! وجود درزها و شکاف های بی نقص بر روی بسته بندی محصول نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

وجود مهر و موم نا منظم بر روی سلفون اطراف جعبه عطر، درزها و چسب های اضافی و… نشان دهنده تقلبی بودن عطر مورد نظر شما است. کیفیت ساخت بسته بندی عطر نیز در خرید عطر اصل شما را یاری می رساند. برای تشخیص عطرهای اصل از تقلبی باید به مقوای به کار رفته در جعبه آن دقت داشته باشید. در ساخت بسته بندی عطر، باید مقواهای باکیفیت و محکمی به کار رفته باشند. این جعبه ها برای محافظت از شیشه ظریف عطر طراحی و تولید شده اند. داخل جعبه عطر اغلب سفید رنگ است.

خرید عطر اصل بر اساس علائم بسته بندی

خرید عطر اصل بر اساس علامت های درج شده بر روی آن نیز به سهولت انجام می گیرد. علائم و نوشته های درج شده بر روی بسته بندی عطر، محل قرار گیری هر یک، سایز و ابعاد این علامت ها و… تعیین کننده اصلی یا تقلبی بودن عطر شما خواهد بود. برخی از علامت های پر کاربرد بر روی بسته بندی عطر را در زیر مشاهده می کنید:

  1. علامت مربوط به بازیافت شیشه عطر؛ این علامت به شکل یک دایره طلایی است که باید پیکان و فلش آن در سمت راست قرار داشته باشد.

  2. بررسی لوگو و برند تولید کننده عطر نیز در زمینه شناخت انواع عطر اصل به شما کمک می کند. بر روی این عطرها باید آدرس درستی از تولید کننده عطر شما درج شده باشد.

  3. هنگام خرید عطر باید حتما به آدرس اینترنتی تولید کننده عطر نیز دقت داشته باشید و سپس اطلاعات درج شده در وب سایت اینترنتی را با اطلاعات موجود بر روی بسته بندی تطابق دهید.

از کجا عطر اصل بخریم؟

توجه به طراحی بطری عطر

خرید عطر اصل با در نظر گرفتن طراحی شیشه و بطری آن نیز با دقت بیشتری انجام می گیرد. بسیاری از برندهای برتر جهانی، در ارائه شیشه ها و باتل های عطر خود، ظرافت بالایی به خرج می دهند. به همین خاطر توجه به ظرافت بطری بسیار اهمیت دارد. باتل های عطرهای اورجینال بسیار صیقلی و صاف هستند و کوچکترین درز و کجی در آن ها وجود ندارد. هر گونه عدم تقارن در باتل عطر نیز نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

عطر های تقلبی اغلب شیشه های مواج و کدری دارند. سطح شیشه ای آن ها شفاف نیست و این ویژگی به شما در شناسایی آن ها کمک می کند. با کمی دقت در حین خرید این عطرها، قادر به شناسایی مدل های اصل از فیک خواهید بود.

توجه به رنگ مایع عطر

خرید عطر اصل با در نظر گرفتن رنگ مایع موجود در آن نیز انتخاب شما را ساده تر می کند. مایع عطرهای اصل ویژگی ها و مشخصاتی دارند که شما را در شناسایی آن ها کمک می کند. اغلب برندهای معروف، از کمترین میزان مواد رنگی، در محصولات خود استفاده می کنند؛ به همین خاطر وجود رنگ زیاد در مایع عطر، گاها نشان دهنده تقلبی بودن آن است.

رنگ عطرهای اورجینال اغلب کمرنگ و ملایم است. این ویژگی برخلاف رنگ عطرهای تقلبی است که کمی برجسته و زننده است و رنگ آن ها به سبب اضافه کردن مواد شیمیایی به عطر به وجود آمده است.

توجه به طراحی درپوش عطر

در خرید عطر اصل با در نظر گرفتن بخش های مختلف بسته بندی و شیشه آن، انتخاب مناسب تری خواهید داشت. درپوش عطرهای اصل و اورجینال نیز مانند بطری های مربوط به آن ها، با ظرافت به خصوصی تولید و طراحی می شود. تقارن و صافی این درپوش ها از نقاط قوت اساسی آن ها به شمار می رود که توجه بسیاری را جلب می کند. اشکال درج شده بر روی درپوش عطر نیز باید متقارن و منظم باشند؛ در غیر این صورت، می توانید به عدم اصل بودن عطر انتخابی خود پی ببرید.

توجه به بچ نامبر ( لات نامبر )

خرید عطر اصل یک پروسه تخصصی است و باید در این زمینه به برخی ویژگی ها و مشخصات عطر مد نظر خود توجه داشته باشید. یکی از این فاکتورهای مهم، بچ نامبر و یا کدی است که بر روی بسته بندی انواع عطر اصل درج می شود. در نود درصد عطرهای اصل، بچ نامبر در قسمت پایینی باتل عطر درج می شود. این کدها بر روی بسته بندی مقوایی آن نیز مشاهده می شوند. شما باید در حین خرید عطر، این دو بچ نامبر را با هم تطابق دهید. در صورت وجود هر گونه تفاوت در میان این شماره ها، عدم اصل بودن عطر مورد نظر اثبات می شود.

از کجا عطر اصل بخریم؟

توجه به رایحه عطر

برای خرید عطر و ادکلن اصل باید به رایحه آن نیز دقت داشته باشید. در برخی موارد، درک پیچیدگی نت های به کار رفته در عطر مورد نظر شما، خریدتان را ساده تر می کند. در این زمینه باید به لایه های عطر مورد نظر دقت داشته باشید و هر یک از روایح موجود در آن را با نمونه اصلی مقایسه کنید.

نکات خرید عطر اصل

خرید عطر و ادکلن اصل با در نظر گرفتن برخی نکات و فاکتورهای مهم با کیفیت بیشتری انجام شده و شما را به نتیجه دلخواه می رساند. برای خرید این عطر و ادکلن ها، بهتر است از فروشگاه های معتبر و مشهور پخش عطر اقدام کنید. این فروشگاه ها اغلب ضمانت بازگشت وجه دارند و به شما در خرید انواع عطر و ادکلن اصل و اورجینال کمک می کنند.

قیمت محصولات نیز یک فاکتور اساسی برای تعیین اصل یا فیک بودن آن ها است که تعیین این مهم را ساده تر می کند. در صورتی که قیمت و هزینه عطر مورد نظر شما با هزینه همان برند عطر در بازارهای فروش، تفاوت داشته باشد، باید به اصل بودن آن شک کنید. در صورتی که قصد خرید اینترنتی عطر مورد نظر را دارید، بهتر است که از فروشنده درخواست تصاویر شفاف و واضح، از بسته بندی و شیشه عطر را داشته باشید. به این ترتیب آنالیز مشخصات و ویژگی های عطر مورد نظر ساده تر خواهد شد.

بهتر است، برندهای تازه وارد و کم اعتبار عطر و ادکلن را کمتر خریداری کنید! این برندها شما را گمراه می کنند و نمونه اصل و اورجینال آن ها کمتر در بازار وجود دارد. به همین خاطر بسیاری افراد با شکل ظاهری دقیق مدل اورجینال آن ها آشنایی ندارند. از خرید عطر دست دوم نیز به شدت پرهیز کنید؛ این عطرها هرگز کیفیت مورد نظر شما را ندارند. شما از شرایط نگهداری آن عطرها اطلاعی ندارید و این مسئله خرید شما را با مشکل مواجه می کند.

جمع بندی

بی شک خرید عطر اصل هم در هزینه های شما صرفه جویی می کند و هم خرید شما را با کیفیت بیشتری همراه می سازد. شما می توانید، انواع این عطرها را با در نظر گرفتن نکات و قوانین یاد شده در این مطلب، خریداری کنید. به این ترتیب از کیفیت بی نظیر این روایح لذت می برید. اصل بودن یک عطر در میزان ماندگاری آن نیز تاثیر گذار است و سبب افزایش آن می شود. شما می توانید از نکات و ویژگی های یاد شده در این مقاله برای خرید انواع عطر و ادکلن های اصل استفاده کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها