آموزش, مقالات

عطر باید کجا نگهداری شود؟

عطر باید کجا نگهداری شود؟

نگهداری عطر و ادکلن یکی از مهمترین فاکتورها برای افزایش ماندگاری آن ها به شمار می رود؛ در این گزارش با بهترین روش های نگهداری عطر آشنا می شوید.

نگهداری عطر و ادکلن یکی از مهمترین فاکتورها برای افزایش ماندگاری آن ها به شمار می رود. بر روی انواع عطر و ادکلن، اغلب برچسب تاریخ انقضا درج نمی شود؛ اما رعایت نکات نگهداری برای افزایش میزان ماندگاری عطر و عدم تغییر رایحه آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این گزارش با بهترین روش های نگهداری عطر آشنا می شوید.

به طور کلی بهترین فضا برای نگهداری عطر، به دور از نور خوشید است که دمای ثابتی دارد. در نظر گرفتن ظرف نگهداری از عطر، ساختار مولکولی این مواد و سایر ویژگی ها و مشخصات آن ها برای نگهداری بهتر و دقیق تر از این اقلام یک مسئله بسیار مهم تلقی می شود. در این زمینه توجه به برخی نشانه ها، شما را با تاریخ انقضای این محصولات نیز آشنا می کند. در صورتی که رنگ عطر شما تغییر کرد، بی شک کیفیت آن کاهش یافته و رایحه آن نیز دگرگون شده است. برای ماندگاری بیشتر عطرها، پیش تر باید در حین خرید آن به برخی فاکتورهای مهم توجه داشته باشید.

برای اطلاع از دلیل استفاده از عطر و ادکلن به این لینک مراجعه کنید.

خرید اصولی عطر و ادکلن

در نظر گرفتن بارکد و بچ کدهای موجود بر بسته بندی انواع عطر و ادکلن و پرفیوم های زنانه و مردانه یک مسئله اساسی برای خرید این محصولات به شمار می رود. توجه به این علائم یک نکته مهم و اصولی برای خرید این اقلام است که در سریع ترین زمان ممکن مشخص خواهد شد. در نظر داشته باشید که بطری عطر خود را درون جعبه خود نگهداری کنید و آن را تا زمان استفاده از این محصولات، بسته نگه دارید. علت این کار، جلوگیری از اکسید شدن ساختار ملکولی عطر و ادکلن است. این کار از رقیق شدن مایع عطر و ادکلن جلوگیری خواهد کرد. با افزایش اکسیژن درون بطری عطر، عمر آن کاهش می یابد و ماندگاری کمتری خواهد داشت.

نگهداری عطر به دور از تابش مستقیم خورشید

یکی از مهمترین روش نگهداری عطر، قرار دادن آن در مکانی به دور از نور مستقیم خورشید است. نور خورشید به شدت مولکول ها و ساختار عطر شما را تحت تاثیر قرار می دهد. نگهداری عطر در یک مکان تاریک، اغلب نتیجه بهتری در حفظ ماندگاری و ساختار ملکولی آن بر جای می گذارد. این عطرها، در محیط تاریک، رایحه خود را در طول سال های متمادی حفظ خواهند کرد.

در صورتی که نور وارد مایع ادکلن شما شود، آرایش مایع معطر شما از بین می رود و به بطری عطر نیز آسیب های جدی وارد خواهد شد. در میان روش های نگهداری عطر، نگهداری آن ها در یک کشو و یا جعبه تیره به شدت توصیه می شود. با این راهکارهای ساده، کیفیت عطر شما افزایش می یابد. نگهداری این اقلام در کشو، مایع عطر شما را در برابر گرما، نور و سایر عوامل تخریب کننده محافظت خواهد کرد.

عطر باید کجا نگهداری شود؟

اهمیت دمای محل نگهداری عطر

در روش های نگهداری عطر، توجه به دما و گرمای محل قرار گیری این محصولات نیز یک فاکتور بسیار مهم تلقی می شود. برای نگهداری عطر در بهترین شرایط، به ثبات دمایی محل نگهداری آن دقت داشته باشید. نگهداری این محصولات در محیط حمام و آشپزخانه به کل ممنوع می باشد.

در نظر گرفتن رطوبت محل نگهداری ادکن

یکی از مهمترین نکات در روش های نگهداری عطر، توجه به رطوبت محل قرار گیری این محصولات است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. رطوبت تاثیر نامطلوبی بر کیفیت عطر شما بر جای می گذارد. به همین خاطر باید تا جای امکان، این عامل را از محل نگهداری عطر دور کنید. محیط حمام به دلیل رطوبت بالا و دمای متغیر، یک قبرستان خوب برای نگهداری از عطرها به شمار می رود!

بهتر است برای نگهداری بهتر از این مواد، از یک رطوبت گیر در کنار آن ها استفاده کنید. نگهداری از این محصولات در یخچال یک راهکار قدیمی برای افزایش طول عمر آن ها است. یکی از روش های نگهداری عطر قرار دادن آن ها در یخچالی با درجه دمایی متوسط است. این یخچال ها باید دمای متعادلی داشته باشند تا به مایع عطر شما و آرایش ملکولی آن آسیبی وارد نشود. در صورتی که دمای یخچال خیلی سرد باشد، بی شک تعادل شیمیایی ظریف این مواد خوشبو کننده نیز برهم می خورد.

توجه به بسته بندی مخصوص نگهداری ادکلن

نگهداری عطر با در نظر گرفتن بسته بندی آن اصولی تر انجام خواهد شد. برای افزایش طول عمر عطر و ادکلن، از انتقال آن ها به ظروف نگهدارنده دیگر خودداری کنید. در غیر این صورت، هوا و اکسیژن وارد بسته بندی عطر شما می شود و کیفیت آن را کاهش می دهد. این مسئله در رایحه اصلی عطر و ادکلن شما تاثیر نامطلوبی بر جای می گذارد. در نظر داشته باشید که بطری های تزیینی بر خلاف ظاهر گول زننده آن ها، به سرعت به مایع عطر شما آسیب می رسانند و باعث ترش شدن آن می شوند.

انواع بطری های استاندارد از سری ها و اسپری های با کیفیتی تشکیل می شوند که کیفیت نگهداری از عطر و ادکلن را افزایش می دهند. روش های نگهداری عطر بسیار ساده هستند. شما می توانید، با رعایت همین نکات ساده، کیفیت عطر خود را در طول سال ها حفظ کنید.

عطر باید کجا نگهداری شود؟

نکات استفاده از عطر در مسافرت

در صورتی که می خواهید، عطر خود را در سفرهای مختلف به همراه داشته باشید، از ظروف حمل آن ها در طول سفر استفاده کنید. در خرید و فروش عمده عطر این ظرف ها هزینه بر است؛ اما بدون شک تاثیر به سزایی در ماندگاری این محصولات بر جای می گذارند. شما می توانید، با استفاده از این بطری ها، مقادیر کمی از این مواد را به یک شیشه کوچک تر انتقال دهید تا شیشه اصلی عطر شما در طول سفر آسیبی نبیند.

توجه به درب شیشه عطر

برای نگهداری بهتر از این محصولات، به کیفیت درب محصول نیز دقت داشته باشید. نگهداری عطر تا حد زیادی به درب بطری آن بستگی دارد. در نظر داشته باشید که کلاک شیشه عطر را پس از استفاده دور نیندازید. در صورتی که عطر شما در هوای آزاد قرار داشته باشد، ماندگاری آن کاهش می یابد. به همین خاطر مطمئن شوید که درپوش عطر در محل اصلی خود قرار بگیرد و از اکسید شدن عطر شما جلوگیری کند. عدم استفاده از درپوش عطر، به تبخیر این محصول سرعت می بخشد.

نکات ممنوعه استفاده از عطر و ادکلن

در میان روش های نگهداری عطر، در نظر گرفتن برخی موارد ممنوعه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یکی از این نکات مهم، عدم تکان دادن عطر پیش از استفاده است. این کار آرایش ملکولی عطر شما را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. برخی گمان می کنند، با تکان دادن باعث پخش عطر شده و بوی آن را افزایش می دهند؛ حال آن که با این عمل، مایع عطر بیشتر در معرض هوا قرار می گیرد و حباب هایی بر سطح آن ایجاد می شوند.

جمع بندی

با تشکر از شما که تا پایان این مقاله همراه ما بودید. در این گزارش بهترین نکات نگهداری از عطر و ادکلن را ارائه دادیم. این نکات ساده سبب حفظ کیفیت عطر و ادکلن های شما در طول مدت استفاده خواهند شد. هر یک از نکات یاد شده، از آرایش ظریف ملکول های عطر و ادکلن و نت های تشکیل دهنده آن حفاظت می کنند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها