آموزش, مقالات

دلیل استفاده از عطر و ادکلن چیست؟

دلیل استفاده از عطر و ادکلن چیست؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

استفاده از عطر و ادکلن، تمام حس های منفی و بد را از ما دور می کند و انرژی مثبتی برای ما به ارمغان می آورد. قدرت متقاعد کننده عطر و ادکلن و روایح مختلف انکار ناپذیر است و این مسئله نیز نیاز به استفاده از عطر و ادکلن را افزایش می دهد.

دلیل عطر زدن این روزها برای همه خانم ها و آقایان شیک پوش واضح است. استفاده از عطر و ادکلن، تمام حس های منفی و بد را از ما دور می کند و انرژی مثبتی برای ما به ارمغان می آورد. قدرت متقاعد کننده عطر و ادکلن و روایح مختلف انکار ناپذیر است و این مسئله نیز نیاز به استفاده از عطر و ادکلن را افزایش می دهد. استفاده از انواع عطر و ادکلن برای رعایت بهداشت فردی نیز متداول است. به این ترتیب شان و منزلت اجتماعی افراد بهتر حفظ می شود.
استفاده و پخش عطر و ادکلن برای مخفی کردن بوی عرق نامطلوب بدن شما انجام نمی شود؛ برای استفاده از این روایح باید حتما بدن شما پاک باشد تا عطر شما بهترین تاثیر گذاری را در بدن بر جای بگذارد. با استفاده از عطر و ادکلن، اعتماد به نفس شما نیز تقویت می شود و این مسئله تاثیر به سزایی در خلق و خوی شما بر جای می گذارد.

آروماتراپی و استفاده از عطرها

یک دلیل عطر زدن، استفاده از خواص درمانی این روایح است که نیاز به استفاده از این محصولات آرایشی و بهداشتی را تشدید می کند. آروماتراپی یک علم نوین در عرصه های طبی و درمانی محسوب می شود که برای سلامت هر چه بیشتر بدن شما به کار می رود. در این علوم، از روایح مختلف، برای بهبود ویژگی های خلقی و رفتاری استفاده می شود. درمان برخی از بیماری ها نیز با استفاده از این متدهای درمانی به سهولت انجام می پذیرد.
استفاده از عطر و رایحه آرامش بخش برخی از گل و گیاهان، سلامت روحی شما را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد و از بروز بیماری های افسردگی و استرس نیز پیشگیری خواهد کرد. با استفاده از این روایح، تنش های بدن شما به حداقل می رسند. روایح مرکباتی و ادویه های زمستانی نیز در این زمینه تاثیر گذار می باشند و آرامش ذهنی شما را تامین خواهند کرد. خواص آروماتراپی برای کمک به خواب بهتر نیز به اثبات رسیده است.

رابطه عطر زدن با قدرت تمرکز

یک دلیل عطر زدن افزایش قدرت تمرکز است! شما می توانید، از برخی روایح برای افزایش تمرکز و توجه خود استفاده کنید؛ زمانی که از یک عطر مناسب استفاده کنید، تنش ها و استرس های بدن شما از بین می روند و قدرت تمرکز جایگزین این حالات می شوند. این امر به بهبود روحیه شما می انجامد. شما می توانید، با افزایش تمرکز حواس خود، وظایف و تکالیف خود را بهتر انجام دهید.

قدرت پوشانندگی عطرها

استفاده از انواع عطر و ادکلن، برای پوشش بوی سیگار نیز رایج می باشد. یک دلیل عطر زدن، از بین رفتن بوی بد سیگار است که به شما در بهبود وجهه اجتماعی تان یاری می رساند. بوی بد سیگار، اغلب به بدن شما می چسبد و باعث آزار اطرافیان می شود. به این ترتیب دیگران از شما دوری می کنند و از جذابیت شما کاسته خواهد شد.

دلایل استفاده از عطر و ادکلن

چگونگی انتخاب یک عطر مناسب

حال که با دلیل عطر زدن آشنا شدید، بهتر است با روش انتخاب یک عطر مناسب نیز آشنا شوید. هر شخص بر روی زمین بر مبنای دلیل عطر زدن خود، از یک رایحه خاص استفاده  کند. ویژگی ها و نگرش های هر فرد نیز در انتخاب عطر او تاثیر گذار هستند. از آن جا که بدن همه افراد و واکنش های شیمیایی آن ها، با یکدیگر تفاوت دارد، عطر و بوی ناشی از پاشش هر عطر نیز بر بدن افراد مختلف متفاوت خوهد بود.
به این ترتیب انتخاب هر عطر بر مبنای ویژگی های شیمیایی بدن، شخصیت و ارزش های هر فرد انجام می گیرد. در این خصوص توجه به بودجه و هزینه هر عطر نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتخاب غلظت هر عطر

یک دلیل عطر زدن، استفاده از اسانس های روغنی با غلظت مختلف و قدرت پوشانندگی بالا است. هر عطر بر مبنای نامی که دارند، از نظر غلظتی نیز دسته بندی می شود. میزان غلظت هر عطر در میزان ماندگاری آن نیز تاثیر گذار است. در زیر با دسته بندی انواع عطر بر اساس غلظت آشنا می شوید:

1. دلیل عطر زدن و استفاده از برخی روایح، غلیظ بودن آن ها است؛ در این زمینه انواع پرفیوم روایح مناسب تری هستند و از بالاترین میزان غلظت برخوردار می باشند. قدرت ماندگاری انواع پرفیوم بیشتر از سایر عطر و ادکلن ها است. پس از اسپری آن ها بر بدن، ماندگاری آن ها به 24 ساعت می رسد.

2. ادوپرفیوم ها از نظر غلظت رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند. در ساخت آن ها تقریبا 15 تا 18 درصد اسانس های روغنی و خوشبو به کار رفته و ماندگاری آن ها نیز در حد قابل قبولی است. این روایح در حدود 6 ساعت ماندگاری دارند.

3. ادوتویلت ها نیز در جایگاه سوم غلظت قرار می گیرند و میزان اسانس های چرب به کار رفته در آن ها کمتر است. ماندگاری آن ها بین 4 تا 8 ساعت است.

4. ادوکلن ها در میان کم غلظت ترین انواع عطر و ادکلن دسته بندی می شوند. ماندگاری انواع ادوکلن تقریبا دو ساعت است. در ساخت آن ها تنها از 3 تا 5 درصد اسانس های روغنی استفاده می شود و بقیه مواد آن را آب و الکل تشکیل می دهند.

عطر امضا چیست ؟

دلیل عطر زدن افراد مختلف را می توان به ایجاد یک شخصیت به خصوص از آن ها در روابط اجتماعی شان نسبت دارد. هر فرد در طول زندگی خود از یک عطر به خصوص بیشتر استفاده می کند؛ این عطر را اصطلاحا به نام عطر امضا می شناسند. بسیاری از نزدیکان، شخصیت شما را با وجود این عطر می شناسند و با استشمام این رایحه به یاد شما می افتند. به این ترتیب اهمیت و دلیل عطر زدن و استفاده از عطر امضا به شما ثابت می شود.

دلیل استفاده از عطر و ادکلن

فاکتورهای مهم انتخاب عطر امضا

برای این که عطر امضای خود را به درستی انتخاب کنیم، باید به چند فاکتور مهم دقت داشته باشیم:

  1. در وهله اول به شخصیت و هویت خود دقت داشته باشید و ویژگی های روحی خود را مشخص کنید. سپس بر این اساس روایح محبوب خود را بیابید.

  2. خاص باشید! این یک اصل مهم برای انتخاب عطر امضا است. قرار نیست عطر امضای شما یک رایحه تکراری باشد؛ به همین خاطر توصیه می کنیم، در میان انواع برندها و گروه های بویایی عطر و ادکلن جست و جو کرده و یک عطر تک و خاص انتخاب کنید.

  3. تقویت درک بویایی نیز در این زمینه کمک شایانی به شما می کند و فرایند خریدتان را ساده تر خواهد کرد. تقویت قوه بویایی، به شما در شناخت ناخالصی ها و نت های مختلف یک عطر یاری می رساند. به این ترتیب انتخاب رایحه محبوبتان نیز ساده تر خواهد شد.

  4. در هر فصل یک عطر خاص را انتخاب کنید. برخی عطرها برای فصول گرم سال مناسب هستند و برخی نیز در شرایط آب و هوایی سرد مورد استفاده قرار می گیرند.

آشنایی با گروه های بویایی مختلف

این فاکتور مهم نیز در انتخاب یک عطر امضای مهم به شما کمک می کند. پس از این که به دلیل عطر زدن در زندگی روزمره خود پی بردید، باید به دنبال روایح و گروه های بویایی بگردید که ارتباط بهتری با آن ها برقرار می کنید. به طور کلی در طبیعت چند دسته بویایی مهم وجود دارد.
گروه های بویایی چوبی، گروه بویایی میوه ای، گروه گل دار، گروه بویایی سبز، گروه مرکباتی، گروه بویایی خوراکی، گروه چرمی، ادویه و دریایی، در میان مهمترین گروه های بویایی دسته بندی می شوند و هر یک از آن ها برای شخصیت های به خصوص با خلقیات و روحیه خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

جمع بندی

در این مقاله ابتدا شما را با دلیل عطر زدن آشنا کردیم و سپس به دنبال یافتن بهترین عطر و ادکلن با در نظر گرفتن برخی فاکتورهای مهم گشتیم، به این ترتیب انتخاب یک عطر مناسب برای استفاده روزمره و بهبود جایگاه اجتماعی، خلق و خو و روحیه افراد بسیار ساده تر خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها