اخبار عطر

بیشترین و قدیمی ترین برند های عطر متعلق به کدام کشور است؟

بیشترین و قدیمی ترین برند های عطر متعلق به کدام کشور است
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

علاقه به استفاده عطر از گذشته مورد توجه مردم بوده است. عطر یا همان پرفیوم ها از قرن ۱۶ میلادی به یک صنعت بزرگ تبدیل شد. البته قبل تر از آن نیز نخستین عطرها در حدود چهار هزار سال پیش در بین النهرین کشف شدند.

علاقه به استفاده عطر از گذشته مورد توجه مردم بوده است. عطر یا همان پرفیوم ها از قرن ۱۶ میلادی به یک صنعت بزرگ تبدیل شد. البته قبل تر از آن نیز نخستین عطرها در حدود چهار هزار سال پیش در بین النهرین کشف شدند. تاریخ علاقه مردم و افراد اشرافی را به استفاده از پرفیوم نشان میدهد. در طی این مقاله می خواهیم قدیمی ترین برند عطر و بزرگترین کشور تولید کننده عطر را شناسایی کرده و درباره آنها صحبت کنیم. اگر شما هم از علاقه مندان چنین مباحثی هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تاریخچه عطرسازی

نخستین عطرها حدود ۴ هزار سال پیش در بین النهرین به وجود آمدند .این عطرهای اولیه به صورت بخوری تهیه شده و درون ظروف سفالی قرار می گرفتند. مواد خوشبو کننده در ابتدای به وجود آمدن تنها مخلوط ساده از ادویه های آسیاب شده بود. این پودر در ابتدا آسیاب می شد و سپس با یک ماده دیگر می چسبید و ترکیب میشد.

عطاران با گذشت زمان متوجه شدند که اگر ادویه یا گلی در چربی یا روغن بخیسد، بخشی از ماده اصلی خوشبو در چربی یا روغن باقی می ماند. در این دوران که پس از میلاد مسیح بود روغن های دارویی و مرهم های معطر ساخته شدند. بعد از به وجود آمدن چنین رایحه های معطری، به سرعت در تمام طبقات اجتماعی از نجیب زادگان تا افراد عادی تحت تاثیر قرار گرفتند. روش های عطرسازی و ساخت روغن های معطر بعد از میلاد، در اروپا توسعه و گسترش زیادی پیدا کرد.

قدیمی ترین کارخانه عطر و ادکلن سازی

قدیمی ترین کارخانه برند عطر و ادکلن سازی

قدیمی ترین کارگاه عطرسازی جهان

طبق اخبار the age در سایت www.theage.com.au :

The world’s oldest perfumes have been found on Cyprus by a team of archaeologists. The perfumes were scented with extracts of lavender, bay, rosemary, pine or coriander and kept in tiny translucent alabaster bottles. The remaining traces found in Pyrgos, on the south of the island, are more than 4,000 years old.

در سال ۲۰۰۵ بعد از حفاری در منطقه‌ای به نام پیرگوس قبرس، کارگاه عطرسازیی پیدا شد، که تصور می شود قدیمی ترین کارگاه ساخت پرفیوم در جهان است. طبق تحقیقاتی که در آن انجام شد، مشخص کرد که کارگاه چهار هزار سال قدمت دارد. همچنین طبق مشاهدات و تحقیقات وسایل و اشیای آن بنا به تشخیص باستان شناسان ، به منظور عصاره گیری و ساخت پرفیوم استفاده میشد. در این کارگاه حدود ۶۰ دستگاه تقطیر و عصاره گیری، تعدادی کاسه برای ترکیب روغن، قیف جداکننده و بطری هایی برای نگهداری مواد مشاهده شد. این محل در نمونه خود بی نظیر و شگفت انگیز به حساب می آید.

نکته‌ ای جالب و باور نکردنی در قدیمی‌ ترین کارگاه عطر سازی دنیا

بعد از کشف قدیمی‌ترین کارگاه عطرسازی، نکته جالبی که محققین را شگفت زده کرد، وجود کوزه های سفالی بود. با وجود گذشت چهار هزار سال همچنان کوزه ها بوی عطر می دادند و این مسئله کیفیت عصاره ها را نشان می دهند. این کارگاه ها قبل از تخریب عطر های تولیدی خود را به سرزمینهای دور و نزدیک می فرستاد. نمونه ظروف و عطرهایی که در سرزمین های نزدیک مشاهده شد نشان دهنده این موضوع است.

علت نابودی چنین کارگاههای زلزله ای بود که در شهر اتفاق افتاده بود. این زلزله باعث شد کارگاه به طور کامل تخریب شود و عملیات عطرسازی در آن متوقف شود. اکنون بعد از ۴۰۰۰ سال مجددا آثار و وسایل سازی قدیمی در آن پیدا شده است.

همچنین بخوانید: فرهنگ و آداب استفاده از عطر در کشور های مختلف چگونه است؟

قدیمی ترین کارخانه عطر و ادکلن سازی

کارخانه ای با عنوان جان ماریا فارینا در شهر کلن آلمان قرار دارد که قدیمی ترین کارخانه تولید عطر عمده در جهان به شمار می رود. این شرکت یکی از پیشگامان مبارزه با جعل و کلاهبرداری در حوزه عطر سازی بوده است. جالب است بدانید که قدمت این کارخانه به ۳۱۰ سال می‌رسد.

در سال ۱۷۰۹ میلادی کارخانه تولیدی عطر فارینا تاسیس شد که قدیمی ترین برند عطر به شمار می آید. خانواده های ایتالیایی تبار و اهل سانتا ماریا مگیوره در پیمونت کارگاه عطرسازی خود را راه اندازی کردند. اولین عطری که این شرکت تولید کرد با عنوان کلن بود که به دلیل سیاست تهیه و خرید مستقل مواد اولیه باکیفیت، فرایند تهیه ساختار یافته و مهارت تولید ادکلن های منحصر به فرد، این پرفیوم به سرعت در جهان رشد کرد.

کدام کشور بیشترین عطر را دارد

کدام کشور بیشترین کارخانه برند عطر را دارد

پیشرفت صنعت عطر سازی در جهان

با گذشت زمان، ایجاد روش های جدید برای عصاره گیری از مواد خوشبو و بوجود آمدن اصول جدید در عطرسازی برخی از کشورها در این صنعت پیشرفت چشمگیری داشتند. ایتالیا مهد عطرسازی کهن است. همچنین امروزه برندهایی با الهام از امپراطوری روم در ایتالیا در حوزه ساخت پرفیوم خوش درخشیدند. اما فرانسوی ها گوی رقابت را در تولید و فرموله کردن عطر های خاص  از ایتالیایی ها ربودند. در ادامه به دلیل اینکه چرا فرانسه تبدیل بزرگ ترین کشور تولید کننده عطر  شده است می پردازیم.

کدام کشور بیشترین عطر را دارد ؟

فرانسه بزرگ ترین کشور تولید کننده عطر در جهان است که حدود ۳۰ درصد از تولید این محصولات را در اختیار دارد. بسیاری از مانند برندهای شنل، دیور، کرید و کرکجان در کشور فرانسه قرار دارد. فرانسوی ها مخترع عطرها نیستند اما پیشرفت و توسعه صنعت سازی در فرانسه و پاریس در دوران رنسانس اتفاق افتاد. به همین دلیل است که مهد عطرسازی نوین را به فرانسه نسبت می دهیم.

علت این که اکنون بزرگترین تولید کننده عطر در جهان فرانسه میباشد، صنعتی شدن ساخت پرفیوم است. در طی سال های اخیر استفاده از اسانس ها و مواد شیمیایی، در پرفیوم ها افزایش چشمگیری داشته است. تولید چنین عطرهایی نیاز کمتری به استادی و مهارت سنتی دارد.  به همین علت است که در هر کشوری می شود آن را تولید نمود. البته همچنان عطرهای خاص و گران قیمت از اصول عطرسازی قدیمی پیروی می کنند. اما بازار عطر بیشتر تمایل به قیمت کم دارد. بنابراین کشورهای زیادی فرمولاسیون عطر های فرانسوی را خریداری کرده و آن را در با قیمت پایین تر عرضه میکنند.

چرا بهترین عطرهای دنیا در فرانسه ساخته می‌شوند؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید چرا خاستگاه بهترین برندهای عطرسازی در فرانسه است. پاسخ اینکه چرا بزرگ ترین کشور تولید کننده عطر فرانسه است، را میتوانیم در تاریخ این کشور بیابیم. زیرا مردم فرانسه خود را بی نیاز از استحمام می دانستند و تصور میکردند که پرفیوم میتواند بوی نامطبوع آن ها را پوشش دهند. حتی در تاریخ می خوانیم که پادشاه لویی چهارم در تمام عمر خود یکبار حمام کرده است. بدین ترتیب نیاز به یک پوشش دهنده این بوی بد به قدری شد که تولید عطر در این کشور رونق زیادی گرفت.

کیفی به عنوان اولین شرکت پخش عطر فرانسوی شناخته میشود که ترکیب معروف و خاصی دارد.  در این عطر رایحه گل رز ، عنبر و مشک و 30 عصاره دیگر را در خود جای داده است. ماندگاری فوق العاده و پخش بوی این پرفیوم به قدری بود که باعث شد علاوه بر محبوبیت در فرانسه در کشورهای دیگر نیز معروف شده و محبوبیت پیدا کند.

برای اطلاع از اهمیت برند و عطار ،برای خرید عطر ویدئوی زیر را تماشا کنید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها