معرفی عطر

چگونه ادکلن نیش اصل را تشخیص دهیم؟

چگونه ادکلن نیش اصل را تشخیص دهیم؟
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

ایجاد یک عطر مانند ادکلن نیش اصل مستلزم کار زیاد و دانش خاصی است. بنابراین چگونه می دانید که عطری که انتخاب کرده اید همان عطر اصلی است که به دنبال آن هستید؟

تاریخچه عطرهای نیش (طاقچه) Niche colognes

در دهه‌های پایانی قرن بیستم و سال‌های اول قرن بیست و یکم، عطرسازی نیش ( اصطلاحا نیش به معنای طاقچه Nich perfume making) به‌ویژه در اروپا و آمریکای شمالی در میان افرادی که به دنبال رایحه‌های منحصربفرد بودند، طرفدارانی پیدا کرد. دلیل علاقمندی افراد به این سبک ادکلن نیش اصل این بود که عطر سازی های نیش معمولاً دسته‌های کوچک‌تری از رایحه ، عطر و ادکلن نسبت به عطرهای طراحان یا افراد مشهور تولید می‌کردند.

در دهه 2010، پس از یک دهه کاهش عطرهای بازار انبوه، شرکت های لوکس بین المللی خطوط مختلف بسیاری را خریداری کردند و آنها را در توزیع گسترده تری قرار دادند. شرکت Estée Lauder Cos. Inc یکی از اولین افرادی بود که وارد این بخش شد و در سال 1999 برند انگلیسی Jo Malone London را خرید (موسس Jo Malone تا سال 2006 به عنوان مدیر خلاق باقی ماند، سپس آن را ترک کرد و در نهایت یک خط جدید به نام Jo را تشکیل داد. Loves.)

 خریدهای ویژه Estée Lauder در دهه 2010 شتاب گرفت و Éditions de Parfums Frédéric Malle و Le Labo در سال 2014 و By Kilian در سال 2016 خرید. همچنین در سال 2016، شرکت عطری اسپانیایی L. اورئال آتلیه کلن را خریداری کرد و در سال 2017، LVMH Maison Francis Kurkdjian را خریداری کرد و در حال حاضر برای مشاهده بهترین عطر های نیش 2022 می توانید مقاله مرتب به آن را مطالعه کنید.

چگونه عطر اصلی ، کپی و تقلبی را از هم تشخیص دهیم؟

ایجاد یک عطر مستلزم کار زیاد و دانش خاصی است. بنابراین چگونه می دانید که عطری که انتخاب کرده اید همان عطر اصلی است که به دنبال آن هستید؟ و در عین حال چگونه یک “عطرجعلی”، یا یک عطر کپی را تشخیص دهیم؟

ما به شما چند نکته ساده اما موثر برای جلوگیری از اشتباه و انتخاب درست و تشخیص ادکلن و عطر نیش را بیان خواهیم کرد!

عطر اصل چیست؟

خلق یک عطر نشان دهنده یک فرآیند طولانی و دقیق است که طی آن مهارت ها و حرفه های مختلف برای رسیدن به نتیجه نهایی دخالت می کنند. این کار نیاز به زمان و تست های زیادی دارد تا به عطری که در ابتدا تصور می شد برسید. از عطرساز گرفته تا ارزیاب و تست های پوستی، عطر قبل از اینکه روی میز آرایش شما بیاید، دست به دست می شود.

همین عطرها نیز مشمول قوانین و کنترل های سختگیرانه هستند. مراحل زیادی که برای تولید و پخش عطر و ادکلن طی می شود از الهام گرفتن تا بسته بندی آنها که نشان دهنده ی این است که آیا با یک عطر اصلی سروکار دارید یا خیر. نهایتا یک برند بخشی از محدوده یک علامت تجاری ثبت شده است و از طریق این علامت تجاری می توان پی برد که خرده فروشان به صورت آنلاین یا در فروشگاه های فیزیکی معتبر تولیدات خود را به بازار عرضه می کنند.

عطر نیش اصل

عطر نیش اصلی در مقابل کپی ، چگونه آن را تشخیص دهیم؟

5 نکته ساده برای تشخیص استشمام عطرهای تقلبی از عطرهای اصلی وجود دارد که در ادامه به شرح آنها خواهیم پرداخت.

  • برای تشخیص عطر نیش اصل آن را بو کنید!

اولین شاخصی که یک عطر تقلبی را از یک عطر نیش اصلی تشخیص می دهد، قطعا بوی آن است. اما مراقب باشید زیرا یک کپی یا تقلبی می تواند به راحتی بینی شما را در دقایق اول فریب دهد. در واقع، نت های بالایی از این ترکیب ها اغلب کار می شوند که نهایتا به ضرر بقیه هرم بویایی منجرب می شود! پس قبل از تصمیم گیری چند لحظه صبر کنید. حداقل بعد از نیم ساعت، زمانی که فرارترین مواد تبخیر شدند، ممکن است از قبل تفاوت را حس کنید. این عطر به خوبی روی پوست تکامل نمی‌یابد و در طول زمان رایحه ی جالبی را نشان نمی‌دهد.

  • قیمت های پایین؟ همیشه بوی خوبی ندارد!

ما گاهی اوقات وسوسه می شویم که در برابر انواع تبلیغات، تخفیف های خیره کننده یا 60٪ تخفیف تسلیم شویم. اما مراقب باشید، اگر قیمت پیشنهادی بسیار کمتر از قیمت اولیه عطری است که به دنبال آن هستید، سرنخی است که می تواند شما را در حالت هشدار قرار دهد. البته پیش می‌آید که برخی از برندها یا فروشگاه‌ها ست‌های جعبه‌دار را با قیمتی ویژه یا کاهش قیمت در ایام خاصی از سال عرضه می‌کنند، اما وقتی این پیشنهادها خیلی خوب هستند یا در تمام طول سال دوام دارند، مراقب باشید.

در فروشگاه عطر 19 سیاست ما از ابتدا ارائه عطرهای با کیفیت بالا با قیمت‌های منصفانه در تمام طول سال است. بنابراین ما هرگز فروش یا تبلیغات نداریم و در جمعه سیاه شرکت نمی کنیم و به دنبال از دست دادن مشتریان خود نیستیم.

  • نگاهی دقیق تر به بسته بندی ادکلن بیندازید

ما اغلب یک عطر اصلی را از یک عطر تقلبی به لطف بسته بندی آن تشخیص می دهیم. در واقع، قاب نقش مهمی در محافظت از عطر ایفا می کند. سازندگان عطرهای اورجینال عموما از مواد با کیفیت استفاده می کنند و قاب ها در رنگ های این برند ساخته می شوند. اگر اینطور نیست، باید از آن صرف نظر کنید. در حال حاضر، بسته بندی ما با سلفون فیلمبرداری شده است: این به شما امکان می دهد ببینید که عطر قبلاً استفاده نشده است و محافظت از جعبه را تضمین می کند. اگر متوجه شدید که بسته بندی ضعیفی دارد یا این که لایه پلاستیکی چین های ناخوشایندی را در همه جا نشان می دهد، باز هم نشانه بدی است.

هنگامی که بسته بندی عطرهای اصل را باز می کنید، شاخص های دیگری وجود دارد که می تواند به شما اطمینان دهد که یک عطر اصل یا تقلبی خرید کرده اید. برای جلوگیری از شکستن یا جابجایی بطری در بدنه‌ی آن، خانه‌های بزرگ و برندهای خاص عطرسازی استفاده می‌کنند. اگر آن به درستی کالیبره نشده باشد، یا اگر حرکت می کند یا اگر مواد استفاده شده در مقایسه با آنچه که می بینید کیفیت پایینی دارد، ممکن است یک عطر تقلبی در دست داشته باشید.

  • نگاهی دقیق به بطری عطر و برچسب بیاندازید

جاعلان با تخیل رقابت می کنند تا بطری ها را بیشتر و بیشتر به عطرهای اصل بسازند. بنابراین مطالعه دقیق آن ضروری است. ببینید ظرف عطر یک تکه و بدون “درز” با شیشه صاف و با کیفیت درست شده است. شفافیت شیشه نیز مانند لوله توزیع کننده و درپوش، نشانگر خوبی برای تشخیص عطر نیش اصل است. اگر درپوش به درستی جا نمی شود، در مرکز قرار ندارد، یا لوله خیلی بلند است، می توانید یک علامت برای تقلبی بودن عطر را ببینید.

برچسب عطر، خواه مستقیماً روی بطری باشد یا روی جعبه آن، باید حاوی اطلاعات اجباری خاصی باشد. در مورد عطر اورجینال، حتما بارکد و اجزای اصلی را با لیست آلرژن ها خواهید یافت.

  • بهترین تضمین برای خرید عطر اصل محل خرید است

در نهایت برای اطمینان از انتخاب یک عطر اصل باید به محلی که قصد خرید آن را دارید توجه کنید. برای این کار به شما توصیه می کنیم به فروشگاه/فروشگاه رسمی یا نمایندگان فروش رسمی این برند یا عطرسازی مراجعه کنید. خرید برند عطر نیشانه در خیابان یا در غرفه بازار معمولاً علامت بسیار بدی است. همچنین مراقب خریدهای آنلاین از بازارها باشید. بررسی هویت فروشنده، گرامر تبلیغات و نظرات منتشر شده بسیار مهم است.

تشخیص عطر نیش اصل

برای خرید عطر اصل مراقب ایده های دریافتی باشید

هنگامی که به دنبال خرید عطر نیش اصلی هستید، باید مراقب برخی از کلیشه ها باشید. در مورد قیمت عطر بالا صحبت کردیم. اگر عطری در فروشگاه رسمی برند (واقعی یا آنلاین) قیمت مناسبی دارد، به این معنی نیست که فیک یا تقلبی است. عطرهای ما قیمت مناسبی دارند زیرا بیشتر بودجه خود را بر روی ماده اصلی – عطر – سرمایه گذاری می کنیم و نه در بسته بندی یا ارتباطات.

همچنین، اشتباه با مواد مصنوعی در عطرها اغلب ایجاد می شود. عطری که ترکیبی از مواد طبیعی و همچنین ترکیبات مصنوعی را نشان می دهد به هیچ وجه نشانه عطر تقلبی نیست. در نهایت، ماندگاری یک عطر شاخصی است که باید به آن دقت کرد. کیفیت یک رایحه را منعکس می کند، اما انتخاب مواد تشکیل دهنده، غلظت عطر و ساخت هرم بویایی نیز نقش مهمی دارد. تداوم یک ترکیب لزوماً یک شاخص آشکار نیست.

همچنین بخوانید: نکاتی که باید هنگام خرید عطر و ادکلن زنانه به آن توجه کنیم

عطرهای معادل ( کپی ) عطرهای اصل چگونه اند؟

در بازار پر رقابت عطر، عطرهایی نیز وجود دارند که به آنها عطرهای هم ارز یا عمومی می گویند. این در واقع عطری است که ظاهراً شبیه عطر اصلی است اما قیمت جالب تری دارد. با انتخاب یک معادل، از قیمتی جذاب بهره مند خواهید شد، اما به ندرت از وفاداری بویایی اثبات شده بهره مند خواهید شد. امروزه به لطف دستگاهی به نام کروماتوگراف، می توان بخش مهمی از ترکیب عطر را تجزیه و تحلیل کرد و امکان کپی برداری از آن را فراهم کرد. اما بخش غیرقابل تشخیص فرمولاسیون اغلب آن چیزی است که واقعاً هویت یک عطر را تغییر می دهد. در نظر داشته باشید در این عطرها نام آنها با تقلبی متفاوت است چرا که کپی برداری عینن از نسخه اصلی عملی غیر اخلاقی است و این کار را انجام نمی دهند.

اکنون همه کلیدها برای یافتن یک عطر نیش اصلی را دارید برای دریافت اطلاعات بیشتر برای خرید و مشاوره خرید انواع ادکلن های نیش اصل می توانید با ما در تماس باشید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها