آموزش, مقالات

ادو تویلت و ادو پرفیوم چیست و چه تفاوتی با عطر و ادکلن دارد؟

ادو تویلت و ادو پرفیوم چیست و چه تفاوتی با عطر و ادکلن دارد؟

شناخت تفاوت عطر، ادکلن، پرفیوم و ادو تویلت به شما کمک می کند که رایحه مورد نظرتان را ساده تر پیدا کنید. در این گزارش به بررسی فرق ادو پرفیوم و ادو تویلت می پردازیم و این دسته بندی دنیای عطر و ادکلن را مورد بررسی قرار می دهیم.

دنیای عطرها تنوع گسترده ای از این محصولات را در اختیار مردم قرار می دهد؛ از انواع پرفیوم ها گرفته تا ادکلن ها ادوتویلت ها، هر یک در برندهای مطرح عطرسازی جهان ساخته می شوند. اما هر یک از این عطرها، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فردی دارند که وجه تمایزی برای آن ها در میان این محصولات محسوب می شود. مهمترین ویژگی هر عطر، میزان غلظت روغن های معطر، درصد الکل و آب به کار رفته در آن است.

شناخت تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم و ادوتویلت، به شما کمک می کند که متوجه بشوید ادو پرفیوم بهتره یا ادوتویلت و رایحه مورد نظرتان را ساده تر پیدا کنید. در این گزارش به بررسی فرق عطر و ادکلن و پرفیوم ها و ادوتویلت ها می پردازیم و این دسته بندی ها را مورد بررسی قرار می دهیم.

ادو پرفیوم زنانه و مردانه چیست ؟

طبق گفته مریام وبستر ادو پرفیوم مایع معطری است که درصد روغن معطر آن کمتر از عطر و بیشتر از ادوتولیت است.

در حقیقت مواد معطری که بین 20 تا 40 درصد آن ها را روغن تشکیل داده است، پرفیوم نامیده می شوند که بیشترین غلظت میان انواع عطر را به خود اختصاص می دهند. میزان ماندگاری این عطرها به دلیل درصد روغن بالای به کار رفته در آن ها بسیار بالا است و این مسئله سبب برتری پرفیوم ها نسبت به دسته بندی های دیگر عطرها شده است. مدت زمان ماندگاری پرفیوم ها حتی به 24 ساعت هم می رسد.

 

درصد الکل به کار رفته در این مواد نیز یکی از مزایای استفاده از آن ها است؛ برخی از افراد پوست حساسی دارند که در مجاورت مواد الکلی به سرعت واکنش نشان می دهد. از این رو استفاده از مواد معطر با درصد الکل بالا برای پوست آن ها زیان بار است. پرفیوم ها بهترین انتخاب برای این افراد هستند و کمترین میزان الکل را به پوست آن ها منتقل می کنند.

پرفیوم ها با قیمت بالایی خرید و فروش می شوند؛ چرا که در ساخت آن ها از مواد روغنی گران بها استفاده شده است. به طور کلی هر چه درصد روغن هر عطر بیشتر باشد، ارزش و بهای آن نیز افزایش می یابد. به همین خاطر در بررسی تفاوت ادوتویلت با پرفیوم، تفاوت هزینه این محصولات مشخص می شود.

ادو پرفیوم زنانه و مردانه

ادو پرفیوم زنانه و مردانه

ادو تویلت مردانه و زنانه چیست ؟

ویکی پدیا ادو تویلت را عطری با رایحه ملایم معرفی کرده که دارای الکل زیادی هستند و به عنوان آبهای معطر نیز از آنها یاد میشود.

غلظت روغن های معطر به کار رفته در این عطرها، بین 5 تا 15 درصد بوده که در مقابل پرفیوم بسیار ناچیز است. این دسته از عطرها را با نام اختصاری EDT نیز می شناسند؛ میزان فروش عمده عطر و انواع EDT از EDP ها بالاتر است. علت این مسئله به قیمت عطر ادو پرفیوم زنانه که بسیار پایین تر نسبت به پرفیوم ها و ادوپرفیوم ها مربوط می شود.

دوام ادوتویلت ها تا 2 الی 3 ساعت ادامه می یابد و برای استفاده روزانه بهترین نوع عطر هستند. به دلیل قیمت پایین این محصولات، بسیاری از مردم قدرت خرید آن ها را دارند. به همین خاطر بسیاری از کمپانی های عطر سازی نوپا، در آغاز فعالیت های خود برای محبوبیت بیشتر، به ساخت و تولید این دسته از عطرها می پردازند.

در مقایسه پرفیوم و ادوتولیت، نوع رایحه هر یک از این عطرها نیز مورد توجه قرار می گیرد. رایحه ادوتویلت ها اغلب سبک تر و با نشاط تر است؛ در حالی که پرفیوم ها به دلیل غلظت بالا، روایحی سنگین و قوی دارند.

فرق عطر و ادکلن و پرفیوم

فرق ادوتویلت و پرفیوم ها از نظر مقدار الکل موجود در آن ها در نظر گرفته میشود. هر عطرسازی برای ساخت روایح مختلف، ده ها نت و آکورد طبیعی و مصنوعی را با هم ترکیب می کند. برای تعیین قدرت عطرهای ساخته شده آن ها را در حلال های مختلف ترکیب کرده و با این روش میزان ایمنی آن ها را برای استفاده روی پوست نیز ارزیابی می کنند.

این حلال ها اغلب مواد الکلی هستند که با درصدهای مختلف با روغن های معطر ترکیب می شوند. اما در برخی موارد نیز این حلال موم بدون بو است؛ هر یک از این حلال ها با آب ترکیب می شوند و غلظت نهایی عطر مورد نظر را تشکیل می دهند.

فرق عطر و ادکلن و پرفیوم

تفاوت عطر و ادکلن و پرفیوم

تفاوت قیمت عطر ادو پرفیوم با ادو تویلت

پیش تر اشاره کردیم که یکی از تفاوت های پرفیوم ها و ادوتویلت ها میزان قیمت تعیین شده برای هر یک از این عطرها است. تفاوت قیمت چشمگیر میان عطر و پرفیوم ها، وجه تمایز اصلی آن ها محسوب می شود. در ادوتویلت ها میزان کمتری از اسانس های روغنی با ارزش به کار رفته اند؛ این در حالی است که پرفیوم ها مقادیر بیشتری از این مواد را در خود دارند.

از طرف دیگر با خرید یک پرفیوم و اسپری 2 الی 3 پاف از آن، برای مدت طولانی رایحه آن بر تن شما احساس می شود. حال اگر همین میزان ادوتویلت را در ابتدای هر روز بر بدن خود اسپری کنید، تاثیر آن به سرعت از بین می رود و نیاز به تمدید عطر دارید. به همین خاطر خرید پرفیوم ها از این نظر برای مشتریان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

بررسی تفاوت ادوتویلت با پرفیوم از نظر نحوه استفاده

روش استفاده از این عطرها نیز با هم فرق دارد. برای اطلاع از اینکه ماندگاری عطر بیشتر است یا ادکلن و همچنین افزایش ماندگاری هر یک از آن ها باید به شرایط استفاده هر یک نیز توجه داشته باشید. محل مناسب برای پاشش انواع ادوتویلت و پرفیوم یکسان است؛ با پاشش این مواد معطر به نقاط نبض دار بدن، پخش بوی مواد معطر آن ها بسیار بیشتر شده و ماندگاری آن ها افزایش می یابد.

در این خصوص باید به زمان استفاده هر یک از این عطرها توجه داشته باشید؛ بسته به غلظت هر یک از این مواد، مناسب ترین زمان برای استعمال آن ها ساعات به خصوصی از شبانه روز خواهد بود. در این میان ادوتویلت ها برای استفاده در عصر مناسب خواهد بود؛ اکثر میهمانی ها و برنامه های روزانه ما در این ساعت از شبانه روز برگزار می شوند؛ به همین دلیل ادوتویلت ها کاربردهای بسیاری در زندگی روزمره ما خواهند داشت.

جمع بندی

در این گزارش از عطر 19 در رابطه با فروش عمده عطر و اطلاعات عطر و ادکلن که تفاوت بین پرفیوم و ادوتویلت را شامل میشد بررسی کردیم. در مقایسه ادوتولیت با پرفیوم به نتایجی درباره ترکیبات، نحوه استفاد و میزان استفاده از این محصولات دست یافتیم که اطلاع از آن ها کمک شایانی برای انتخاب عطر شما خواهد بود. توصیه می کنیم برای خرید عطر و ادکلن ابتدا با دسته بندی های آن ها آشنا شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها