آموزش, مقالات

روش درست استفاده از عطر و ادکلن برای خانم ها و آقایان

روش درست استفاده از عطر و ادکلن برای خانم ها و آقایان

هر قدر هم برای خرید عطر خود هزینه پرداخت کنید و هر قدر هم از برندهای بزرگ جهانی عطر و ادکلن خود را تهیه کنید، در صورتی که از روش صحیح عطر زدن برای استفاده از آن استفاده نکنید، بی شک ماندگاری و دوام آن به حد مطلوب نمی رسد.

استفاده از عطر و ادکلن در دنیای پر زرق و برق امروزی بسیار متداول است. هر یک از خانم ها و آقایان از یک عطر اختصاصی استفاده می کنند و با استفاده از آن بر میزان جذابیت خود می افزایند. اما هر قدر هم برای خرید عطر خود هزینه پرداخت کنید و هر قدر هم از برندهای بزرگ جهانی عطر و ادکلن خود را تهیه کنید، در صورتی که از روش صحیح عطر زدن استفاده نکنید، بی شک ماندگاری و دوام آن به حد مطلوب نمی رسد و حتی در برخی موارد عطر واقعی آن نیز هویدا نخواهد شد. عطر زدن فوت و فن های بسیاری دارد که با آشنایی با آن ها روش صحیح عطر زدن بر بدن را پیدا می کنید و قصد داریم در این مقاله از عطر19 آنها را بررسی کنیم.

مزایای عطر زدن برای خانم ها

روش صحیح عطر زدن برای خانم ها تنها برای ماندگاری بیشتر مورد استفاده قرار نمی گیرد. خانم ها برای داشتن ظاهری آراسته و جذاب و ایجاد احساس تازگی و تمیزی، از عطر استفاده می کنند. استفاده از عطر و ادکلن برای خانم ها، حس دوست داشتنی بودن را در آن تقویت می کند. همچنین افراد همیشه از معاشرت با کسانی که خوشبو هستند، بیشتر لذت می برند و این مسئله برای هر خانم خوش پوش و جذابی اهمیت دارد.

برای انتخاب یک عطر زنانه مناسب، باید به روحیات خود دقت داشته باشید. آقایان معمولا از رایحه گل دار عطر خانم ها بسیار لذت می برند و به همین خاطر بسیاری از زنان از این روایح استفاده می کنند. اما علاوه بر انتخاب صحیح عطر و ادکلن، روش صحیح عطر زدن خانم ها نیز در جذابیت آن ها تاثیر دارد. در صورتی که عطر خود را بر قسمت های صحیح بدن اسپری کنید، بی شک تاثیر گذاری آن در مجالس و میهمانی های شما بیشتر خواهد بود. پیش از استفاده از عطر و ادکلن رعایت چند نکته نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

روش درست استفاده از عطر و ادکلن

نکات مهم پیش از عطر زدن

  1. در وهله اول پیش از استفاده از عطر و ادکلن، دوش بگیرید. بی شک مایع عطر شما بر پوست تمیز، نت های اولیه، میانی و پایانی خود را بهتر پراکنده می کند. برای عطر زدن، بدن شما باید کاملا خشک باشد.
  2. برای عطر زدن پوست خود را مرطوب کنید. به این ترتیب رایحه شما در طولانی مدت حفظ خواهد شد. شما می توانید، برای این منظور از لوسیون یا کرم استفاده کنید.

  3. پیش از استفاده از عطر و ادکلن، از نبود زخم و حساسیت پوستی بر قسمت مورد نظر اطمینان حاصل کنید. عطر بر روی پوست های ناسالم، رایحه خوش خود را پراکنده نمی کند.
  4. استفاده از وازلین را از یاد نبرید! این کار چربی پوست شما را افزایش می دهد و ماندگاری عطر و رایحه آن را نیز بیشتر خواهد کرد.

نکات مهم عطر زدن

  1. برای عطر زدن نقطه درستی را انتخاب کنید. قسمت های نبض دار بدن برای استفاده از عطر و ادکلن مناسب تر هستند. برای این منظور بخش هایی از بدن را انتخاب کنید که محل عبور رگ ها باشند.
  2. از مالش دادن عطر پس از استفاده آن نیز خودداری کنید. این کار رایحه عطر را در نطفه خفه می کند! برخی از نت های موجود در لایه های عطر شما با این کار ناپدید خواهند شد. بهتر است، پس از اسپری عطر مدتی صبر کنید تا خشک شود.
  3. موهای خود را برای اسپری عطر فراموش نکنید! برای این که ماندگاری و پخش بوی عطر شما افزایش یابد، آن را بر موهای خود اسپری کنید. موها بیشتر از پوست قابلیت پخش عطر شما را دارند. برای این منظور شما می توانید، مقداری از عطر را بر روی برس خود اسپری کنید و سپس موهای خود را برس بکشید. در نظر داشته باشید که در این روش استفاده از عطر، نباید از میزان بالایی استفاده شود؛ در همه این عطرها مقادیری الکل وجود دارد که در صورت استفاده بیش از حد موهای شما را خشک می کند.
  4. یکی از مهمترین نکات در روش صحیح عطر زدن، رعایت فاصله مناسب عطر برای اسپری آن بر پوست است. این فاصله باید بین 10 تا 15 سانتی متر باشد. با استفاده از روش صحیح عطر زدن قطرات عطر بر روی سطح بیشتری از پوست بدن شما پخش خواهند شد.

چرا اسپری عطر بر روی لباس صحیح نیست؟

در مجموعه نکات مربوط به روش صحیح عطر زدن، همیشه اسپری عطر بر روی لباس منع می شود. این مسئله دلایل متعددی دارد. اسپری عطر بر روی لباس، کیفیت پارچه لباس شما را تحت تاثیر قرار می دهد و یا لکه هایی بر روی آن به وجود می آورد که از بین بردن آن ها کار ساده ای نخواهد بود. میزان ماندگاری عطر بر روی لباس بسیار کمتر از سطح پوست است.

همچنین توصیه می شود که عطر مصرفی خود را بر روی جواهرات خود اسپری نکنید. این مسئله هم به جهت جلوگیری از کوتاهی عمر این زیورآلات یادآوری می شود و هم رایحه عطر شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

استفاده به اندازه از عطر

یکی از مهمترین نکات در روش صحیح عطر زدن، عدم استفاده بی رویه از این مواد خوشبو کننده است. در روش صحیح استفاده از عطر به میزان استفاده از این مواد نیز توجه می شود. بسیاری افراد برای جذب نظر مثبت اطرافیان از این محصولات استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که رایحه هر عطر با توجه به روحیات شما انتخاب می شود و ممکن است با روحیات افراد دیگر سازگاری نداشته باشد. به همین خاطر، استفاده بیش از حد و ایجاد بوی غلیظ عطر در محیط های عمومی، چندان پسندیده نیست.

برخی از افراد پس از مدتی استفاده از یک عطر واحد، دیگر رایحه آن را استشمام نمی کنند. توصیه می شود که این افراد هر از چند گاهی عطر مورد استفاده خود را عوض کنند. به طور کلی تعویض عطر روزانه، به تقویت حواس بویایی شما نیز کمک می کند.

توجه به غلظت عطر

در روش صحیح عطر زدن، میزان غلظت این مواد نیز مورد توجه قرار می گیرد. برخی از روایح به دلیل غلظت بالا، سبب بروز سردرد در اطرافیان شما خواهند شد. به این ترتیب عطر شما نه تنها تاثیری در جذابیت شما نخواهد داشت، بلکه اطرافیان را آزرده خواهد کرد. برای از بین بردن این مشکل، بهتر است به سبک بودن عطر خود در حین خرید دقت داشته باشید. با خرید یک عطر سبک، هزینه پرداختی آن نیز به طرز قابل توجهی کاهش می یابد.

روش صحیح عطر زدن برای آقایان

هر یک از خانم ها و آقایان نکات و فاکتورهای به خصوصی را برای عطر زدن به بدن خود مورد توجه قرار می دهند. به طور کلی رمز و راز خاصی برای عطر زدن آقایان وجود ندارد. این افراد تنها با رعایت مجموعه نکات یاد شده در این گزارش، بهترین نتیجه گیری را از عطر زدن به بدن خود به دست می آورند. اما عطر زدن برای خانم ها فوت و فن های خاص خودش را دارد!

در وهله اول، انتخاب صحیح عطر برای خانم ها با ظرافت بیشتری انجام می شود. خانم ها برای انتخاب عطر به محل استفاده آن نیز توجه می کنند. زنان بر خلاف آقایان به میزان ماندگاری عطر خود توجه بالایی دارند. در این زمینه رعایت برخی فاکتورها بر ماندگاری بیشتر عطر آن ها تاثیر گذار خواهد بود.

 

اروش-صحیح-عطر-زدن-برای-خانم-ها-و-آقایان

ماندگاری بیشتر عطر خانم ها

روش صحیح عطر زدن خانم ها با در نظر گرفتن فاکتورهای پیش از واردات و فروش عمده عطر و مسائل مربوط به استفاده از آن انتخاب خواهد شد. برای ماندگاری بیشتر این روایح بهتر است، عطرها را با بسته بندی های کوچک تری خریداری کنید. به این ترتیب اکسیژن کمترین تماس را با مایع عطر شما خواهد داشت و نقش کمتری در از بین رفتن ماندگاری عطر و ادکلن خواهد داشت.

همان طور که گفته شد، مالش پوست پس از اسپری عطر نیز بر ماندگاری آن تاثیر نامطلوبی بر جای می گذارد. این عمل سب اصطکاک سطح پوست شما خواهد شد و سرعت تبخیر عطر شما را افزایش می دهد. با این کار آنزیم هایی در بدن شما تشکیل می شوند که با عطر شما ترکیب شده و روند پخش بو را تحت تاثیر قرار می دهند. در صورتی که پیش از استفاده از عطر، کمی لوسیون بدن بر سطح پوست بزنید، ماندگاری عطر افزایش می یابد. این لوسیون ها باید بدون بو باشند. با استفاده از آن ها مولکول های عطر بر روی پوست شما گیر می افتند و ماندگاری آن ها بیشتر خواهد بود.

جمع بندی

روش صحیح عطر زدن حتی رایحه این مواد خوشبو کننده را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. با استفاده درست از این مواد، بی شک بیشترین بازدهی را از عطر و ادکلن خود به دست می آورید. استفاده از عطر در دنیای امروز مزایای بی شماری برای شما دارد که مهمترین آن ها افزایش اعتماد به نفس می باشد.

برخی افراد از این مواد برای رایحه درمانی استفاده می کنند. افزایش جذابیت شما نیز یک مزیت مهم است که با استفاده از عطر و ادکلن به آن می رسید. شما می توانید، با استفاده از یک عطر مناسب، روحیه خود را تقویت کرده و بر دیگران نیز تاثیر مثبتی بر جای بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *