آموزش, مقالات

دلیل گرفتن سردرد و حساسیت هنگام استفاده از عطر و ادکلن

دلیل گرفتن سردرد و حساسیت هنگام استفاده از عطر و ادکلن
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

ادکلن و سردرد دو عضو جدا نشدنی از هم در برخی از افراد هستند. استفاده از ادکلن برای افراد حساس، گاها مشکلاتی ایجاد می کند و مشکلاتی چون سر درد را به وجود می آورد. رابطه بین بوی عطر و سر درد، یک رابطه فیزیکی است و به گیرنده های بویایی در بدن مربوط می شود. بینی یکی از مهمترین اعضای بدن است که با گیرنده های بویایی بسیاری در ارتباط می باشد. این عضو مهم در بدن به تشخیص بوهای مختلف کمک می کند. گیرنده های بویایی بینی، به طور مستقیم به اعصاب و سیستم عصبی بدن مرتبط می شوند.

به همین خاطر بروز حساسیت به بوی عطر در برخی از افراد یک مسئله بدیهی است. در هر واردات و فروش عمده عطر و ادکلن، آکوردها و نت های مختلفی وجود دارند که از مواد طبیعی، عناصر شیمیایی و… به وجود آمده اند. این عناصر مستقیما به سمت مغز هدایت می شوند و اعصاب موجود در این بخش را تحت تاثیر قرار می دهند. این ارتباط قدرتمند، در میان اعصاب و حس بویایی، برای بقای ما امری ضروری محسوب می شود.

ادکلن و سر درد یکی از معایب وجود این رابطه به شمار می رود. اما تصور کنید، در شرایطی که خطر آتش سوزی شما را تهدید می کند، مواد سمی و خطرناک در محیط پراکنده شده اند و… با قوه بویایی قوی خود قادر به نجات جان با ارزشتان خواهید بود! با این حال عوارض بوی عطر برای افراد مبتلا به آلرژی نیز مورد توجه قرار دارند و گاها مشکل ساز می شوند. این مسئله به عوامل مختلفی بستگی دارد. شرایط فیزیکی بدن فرد، مواد نا مرغوب موجود در عطر و ادکلن و… در این امر تاثیر گذار می باشند.

انواع حساسیت به بوی عطر

بوی عطر و ادکلن، با توجه به شرایط هر فرد بر بدن و سیستم عصبی او تاثیر می گذارد. بازخورد منفی و حساسیت به بوی عطر، به عوامل طبیعی و ریشه ای در بدن مرتبط می شود. افرادی که به بیماری میگرن یا سینوزیت های شدید مبتلا هستند، بیشتر در معرض چنین آسیب هایی قرار دارند. البته برای این افراد نیز راهکارهایی برای جلوگیری از سردرد نسبت به بوی عطر وجود دارد. این افراد می توانند، مجاری تنفسی خود را به صورت مرتب شست و شو دهند؛ در این زمینه استفاده از محلول آب و نمک ولرم نیز توصیه می شود.

واکنش معکوس بدن به برخی مواد شیمیایی نیز سردرد ناشی از بوی عطر و ادکلن را در بدن پدید می آورد. ادکلن و سر درد برای کسانی که بدنی حساس دارند، ارتباط مستقیمی دارند. در برخی از این افراد، استشمام بوی عطر و سر درد در نهایت منجر به بستری شدن فرد می شود و خطرات مهلکی برای آن ها به همراه دارد. به همین خاطر آشنایی با انواع آلرژی های مربوط به ادکلن و سر درد ناشی از آن برای جلوگیری از چنین آسیب هایی توصیه می شود. در این زمینه علائمی نیز وجود دارند که به شما در راستای شناخت آلرژی و روش های جلوگیری از آن کمک می کنند.

در این گزارش از سایت فروش اینترنتی عطر19 به رابطه بین بوی عطر و سر درد می پردازیم و اطلاعات مفیدی در این زمینه در اختیار مخاطبین عزیز قرار می دهیم.

نحوه تشخیص حساسیت به بوی عطر

رایحه انواع عطرها و ادکلن های مردانه و زنانه از مواد مختلفی تشکیل می شوند که برای بدن برخی از افراد مشکلات و آسیب های جدی در پی دارند. اما تشخیص به موقع این سردرد ها، در روند درمان آن ها بسیار تاثیر گذار است. در این زمینه توجه به خلق و خو و روحیه افراد از اهمیت بالایی برخوردار است. به طور مثال کسانی که در اثر استشمام روایح تند و قوی دچار کسالت می شوند، به مواد معطر حساسیت دارند.

بسیاری از افراد پس از خروج از منزل، روایح و خوشبو کننده های مختلفی را استشمام می کنند که برخی از آن ها رابطه بین بوی عطر و سر درد را در بدن آن ها تشدید می کنند! این روایح تاثیرات آلرژیک در بدن آن ها به وجود می آورند و استشمام آن ها علائم مختلفی بر بدن آن ها به وجود می آورد. به طور مثال برخی از افراد با استشمام روایح حساسیت زا، کهیر می زنند، برخی دچار اگزما می شوند، و برخی نیز به سردردهای شدید و خفیف مبتلا خواهند شد.

حساسیت به بوی عطر در بیماران مبتلا به آسم نیز به وفور مشاهده می شود. کسانی که با این معضلات دست و پنجه نرم می کنند، پس از استشمام رایحه هر ادکلن  سردرد زا، با حملات شدید تنفسی رو به رو می شوند که سلامت آن ها را به خطر می اندازد. آلرژی به بوی عطر و سر درد پس از آن، یکی از موارد بهداشتی مورد مطالعه در سر تا سر جهان به شمار می رود که در راستای رفع آن تحقیقات بسیاری در حال انجام می باشند. آلرژی به این روایح، به عنوان دومین بیماری درماتیت تماسی شناخته می شود. در برخی موارد، مواد شیمیایی موجود در این محصولات، حساسیت به بوی عطر را در بدن افراد به وجود می آورند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

همچنین بخوانید: نت های عطر چیست؟ معرفی انواع گروه بویایی ادکلن ها

بررسی مواد شیمیایی موجود در ادکلن

بوی عطر و سر درد ناشی از آن، گاها به شرایط بدنی و فزیک افراد مرتبط نمی شود. هر یک از این عطرها، حدود 14 نوع ماده شیمیایی را در خود جای می دهند. مهمترین دلیل بروز سردرد نسبت به بوی عطر در اثر مواد شیمیایی موجود در آن، اکسید شدن این عناصر می باشد. مواد اکسید شده به عنوان یک عامل سمی خطرساز شناخته می شوند. اکسید شدن این مواد، سطح ایمنی بدن را کاهش می دهد و ریسک بروز انواع آلرژی را افزایش می دهد. برخی از انواع عطر و ادکلن، از ماده ای به نام لینالون تشکیل شده اند. این ماده پس از ترکیب با هوا، سبب بروز مشکلات بوی عطر و سر درد در بدن می شوند. افزون بر این ماده، استفاده از لیمونن نیز در ترکیبات عطر و ادکلن های امروزی، برای سلامت افراد مضر است.

آلرژی در بدن هر فرد با واکنش های مختلفی رو به رو است. حساسیت به بوی عطر در اثر استشمام روایح به کار رفته در این مواد، به وجود می آید. اکثر کسانی که به حساسیت های ناشی از عطر و ادکلن دچار می شوند، به تحریکات پوستی شدید، عطسه کردن، سرفه و… دچار می شوند. خستگی و کسالت، ریزش اشک از چشمان، دردهای عضلانی، خس خس سینه، کاهش تمرکز و… نیز از عوارض استفاده از ادکلن و سر درد پس از آن محسوب می شوند. برخی از این عوارض پس از سردرد خفیف یا قوی ناشی از بوی عطر به وجود می آیند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها