آموزش, اخبار عطر

تاریخ انقضای عطر و نظرات کارشناسان این حوزه

تاریخ مصرف عطر و ادکلن
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

خراب شدن عطر و ادکلن در گذر زمان امری بدیهی است که باید برای جلوگیری از آن برنامه ریزی داشته باشید. عطر و ادکلن ها نیز مانند هر ماده دیگری تاریخ انقضا و تاریخ مصرفی دارند. کارشناسان این حوزه راهکارها و ایده های متعددی برای حفظ کیفیت و پیشگیری از خراب شدن عطرها ارائه داده اند که برخی از آن ها را در این بخش بررسی می کنیم. تاریخ مصرف عطر و ادکلن به فاکتورها و عوامل مختلفی بستگی دارد که باید مورد توجه قرار داشته باشند.

آیا استفاده از عطر تاریخ مصرف گذشته بی خطر است؟

برای بررسی تاریخ انقضای عطر و ارزیابی خطرات استفاده از عطر تاریخ مصرف گذشته ابتدا باید با مفاهیم فاسد شدن عطر آشنا شویم. این مسئله در عطر و ادکلن ها با فاسد شدن سایر مواد متفاوت است. فاسد شدن عطر و ادکلن به منزله تغییر ساختار شیمیایی آن ها است. در صورتی که فرمولاسیون به کار رفته در عطر و ادکلن تغییر پیدا کند، عطر مورد نظر فاسد خواهد شد. این آسیب ها در ساختار عطر شما با بررسی برخی از ویژگی های ظاهری محصول قابل تشخیص خواهند بود.
خراب شدن عطر و ادکلن، سبب بازداری از استفاده آن می شود. در صورتی که از یک عطر فاسد استفاده کنید، بدن شما دچار حساسیت می شود. از آن جا که انواع عطر و ادکلن مستقیما بر روی پوست بدن اسپری می شوند، آسیب های پوستی بی شماری بر روی بدن به وجود می آورند. بسیاری از افراد حتی در زمانی که عطری فاسد نشده به مواد شیمیایی به کار رفته در آن حساسیت نشان می دهند! با این وجود فاسد شدن یک عطر به منزله غیر قابل استفاده بودن آن خواهد بود. در صورتی که از عطرهای معتبر استفاده کنید، ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

تاریخ انقضای عطر و ادکلن

تاریخ مصرف عطر و ادکلن

ماندگاری عطرهای باز نشده چقدر است؟

تاریخ مصرف عطر و ادکلن در برندهای مختلف با هم متفاوت است. با این وجود با یک بررسی کلی می توان نتیجه گرفت که عمر مفید هر عطر و ادکلنی بین 12 تا 24 ماه خواهد بود و پس از این مدت تغییراتی در رایحه این محصولات به وجود می آید. زمانی که یک عطر جدید می خرید حتما به تاریخ انقضای آن دقت داشته باشید و آن را در زمان مقرر مصرف کنید. در غیر این صورت حتی عطرهای باز نشده شما نیز معرض فساد و خرابی قرار می گیرند و ضررهای مالی بالایی برای شما به همراه می آورند.

بارها از مشتریان شنیده شده که با وجود عدم استفاده از یک عطر و خارج نکردن آن از بسته بندی، باز هم بوی آن در طولانی مدت از بین رفته است. به همین خاطر می توان نتیجه گرفت که وقتی تاریخ انقضای عطری فرا برسد، تفاوتی ندارد که از بسته بندی خود خارج شده یا خیر! در هر صورت فاسد است و قابل استفاده نخواهد بود.

همچنین بخوانید: معرفی برترین عطرها برای یک قرار عاشقانه بروز شده تا 2023

آیا عطر منقضی می شود?

خراب شدن عطر و ادکلن مانند خراب شدن مواد غذایی که تا به حال دیده اید نیست! با این وجود انواع عطر و ادکلن نیز در برخی شرایط تغییر حالت می دهند و رایحه آن ها مانند سابق نخواهد بود. از آسیب هایی که یک عطر فاسد به بدن می رساند می توان به سوزش پوست بدن، رایحه نامطلوب بر روی لباس و بدن و حساسیت های آلرژیک خیلی شدید اشاره کرد که هر یک مشکلات جدی برای مصرف کننده به وجود می آورند.
مدت زمان منقضی شدن یک عطر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. در صورتی که میزان الکل به کار رفته در یک عطر بیشتر از اسانس های خوشبوی آن باشد، مدت زمان ماندگاری رایحه آن کاهش می یابد. الکل به کار رفته در این عطر ها تبخیر شده و بوی آن ها نیز به تدریج کمرنگ می شود. به همین خاطر انقضای انواع عطر و ادکلن امری بدیهی خواهد بود و به مواد به کار رفته در این محصولات نیز بستگی دارد. در ادامه برخی از نشانه هایی که به شما کمک می کنند به انقضای تاریخ مصرف عطر و ادکلن پی ببرید، بررسی کرده و شناخت عطرهای فاسد را ساده تر می کنیم.

تاریخ انقضای عطر

تاریخ مصرف عطر

چگونه بفهمیم عطر شما تاریخ مصرف گذشته است؟

یک مسئله مهم در زمینه عطرهای تاریخ مصرف گذشته، نحوه شناخت و تشخیص آن ها است. برای این که به فاسد شدن عطرها پی ببریم باید به برخی از ویژگی ها و نشانه های ساختاری آن ها دقت داشته باشیم. در غیر این صورت در خصوص برخی عطرها، تشخیص فاسد شدن آن ها کمی دشوار می شود. برخی از راهکارهای تشخیص گذشتن تاریخ انقضای عطر را در زیر مشاهده می کنید:

  •  تست بو و احساس عطر مورد نظر

    خراب شدن عطر و ادکلن با در نظر گرفتن حس و بوی این محصولات به سهولت مشخص می شود. در صورتی که عطر و بوی اولیه ادکلن شما کمی محو یا ضعیف شده باشد، خرابی آن امری بدیهی است. همچنین عطرهای تاریخ مصرف گذشته گاها بوی سرکه می دهند و بینی را اذیت می کنند. به همین خاطر تشخیص آن ها با استشمام بسیار ساده تر می شود.

  • بررسی رنگ عطر

    برای تشخیص خرابی انواع عطر و ادکلن باید حتما به رنگ آن ها نیز دقت داشته باشید. بطری برخی از عطرها با شیشه های شفاف تولید شده و مشاهده مایع درونی آن ها به سهولت انجام می گیرد. در صورتی که رنگ اولیه عطر شما شفاف بوده و رفته رفته به کهربایی و زرد تغییر پیدا کرده، باید به خرابی عطر خود پی ببرید. برخی عطرها در زمان خرابی رنگی کدر و تیره خواهند داشت.

در صورتی که الکل به کار رفته در عطر شما مقادیر کمتری داشته باشد، به تدریج عطر و بوی آن تغییر پیدا کرده و رنگ آن تیره و سیاه می شود. با در نظر گرفتن این فاکتورها می توان به سر رسیدن مهلت انقضا یا نزدیک بودن آن پی برد.

فاسد شدن عطر و ادکلن

تاریخ انقضا عطر و ادکلن

چگونه ماندگاری عطر خود را بیشتر کنیم؟

تاریخ انقضای عطر نیز مانند سایر مشخصه های آن در حین استفاده مورد بررسی قرار می گیرد. برای این که طول عمر مفید عطر خود را افزایش دهیم برخی نکات و دستورالعمل ها توصیه می شوند که به کار بردن آن ها مزایای بی شماری برای مراقبت از انواع عطر و ادکلن ها به همراه خواهد داشت. از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در وهله اول باید به محل قرارگیری عطر خود دقت داشته باشید. بهتر است این محصولات را در یک مکان تاریک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. بهترین مکان برای قرارگیری عطر و ادکلن ها، درون کشو است.
  2. برای افزایش تاریخ مصرف عطر و ادکلن باید آن ها را از رطوبت هوا دور نگه دارید. رطوبت به ساختار عطر و ادکلن ها آسیب جدی وارد می کند.
  3. بهتر است عطر خود را از بسته بندی و جعبه خارج نکنید. پس از هر بار استفاده درب شیشه را ببندید و آن را درون جعبه اصلی محصول قرار دهید.

جمع بندی

در خصوص تاریخ انقضای عطر و ادکلن مقالات بی شماری منتشر شده اند. در این بخش خلاصه ای از روش های تشخیص عطر فاسد شده و روش های نگهداری اصولی از این محصولات برای افزایش دوام آن ها اطلاعاتی را بررسی کردیم. شما با استفاده از چند تکنیک ساده می توانید عطرهای فاسد خود را شناسایی کنید. با در نظر گرفتن این فاکتورها استفاده بهتری از عطرهای برند و گران قیمت خود خواهید داشت.

مطالب بالا برگرفته شده از سایت byrdie.com می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها