آموزش, مقالات

خراب شدن والف عطر و نحوه‌ی تعمیر آن

خراب شدن والف عطر
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

امروزه صنعت عطر و ادکلن پیشرفت چشمگیری در بازارها و مراکز خرید داشته است. هر شخص عطر و ادکلن خاص خود را انتخاب می‌کند. با توجه به سلیقه افراد، انتخاب و خرید هر رایحه عطر توسط اشخاص متفاوت است. اما بسیاری از مواقع، افراد هنگام خرید عطر و ادکلن در عرض چند روز استفاده‌ با مسدود شدن یا خراب شدن والف آن مواجه می‌شوند. بعضی از این افراد خودسرانه دست به تعمیر عطرپاش خود می‌زنند که این کار هرگز به خريداران توصیه نمی‌شود‌. شاید برای آن‌ها این سوال‌ها پیش بیاید که خراب شدن والف عطر و ادکلان و نحوه‌ی تعمیر آن چگونه است؟ چگونه عطرپاش خود را تعمیر کنم؟ چرا عطر به سمت بالا کشیده می‌شود؟ چگونه یک بطری ادکلن مسدود شده را تعمیر کنید؟ امروز ما در این مقاله می‌خواهیم به جواب تک تک سوال‌های پرسیده شده بپردازیم.

چگونه عطرپاش خود را تعمیر کنم؟

هنگام استفاده از عطرپاش ممکن است فرد فشار بسیاری را به والف عطر وارد نماید یا بطری عطرپاش با زمین برخورد کند و ضربه‌ای محکم به آن بخورد به طوری که پس از آن والف عطر به خوبی کار نکند و ما مجبور به تعمیر آن شویم. خراب شدن والف عطر و نحوه تعمیر آن مستلزم است که هنگام اجرای اقدامات آن، بسیار محتاط عمل کنید و با ایمنی بیشتری انجام دهید. زیرا بطری عطرپاش که از شیشه ساخته شده است اگر به آرامی مورد استفاده قرار نگیرد به آسانی می‌شکند و شکسته شدن آن می‌تواند خسارت مالی یا جسمی به شما بزند. ما تعمیر عطرپاش را در خانه هرگز پیشنهاد نمی‌کنیم به این خاطر که احتمال زیاد شکستن بطری عطر توسط شما در هنگام تعمیر عطرپاش زیاد است و اگر شیشه عطر گران قیمت باشد بی شک خسارت زیادی را متحمل خواهید شد. پس بهتر است این کار را به کارشناسان و متخصصان حرفه‌ای و با تجربه بسپارید و نگران خراب شدن والف ادکلان و نحوه تعمیر آن نباشید. چرا که تعمیر آن توسط افراد حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

تعمیر والف عطر

تعمیر والف عطر

چرا عطر به سمت بالا کشیده می‌شود؟

همه‌ی شرکت‌های عطر ساز در ساخت و تولید شیشه عطرپاش یک سری توضیحات درباره نحوه استفاده و خراب شدن والف عطر و نحوه تعمیر آن، را برای متقاضیان خرید، بازگو می‌کنند. یک سری از شرکت‌ها ضمانت خراب شدن و نازل عطر را به خريداران خود می‌دهند. شرکت‌های ساخت عطر و ادکلن از یک قاعده کلی برای اینکه عطر به سمت بالا کشیده شود، پیروی می‌کنند. این قاعده برای ساخت انواع عطر و ادکلن صدق می‌کند. چرا که با فشار دادن دکمه اسپری عطر، عطر به سمت بالا کشیده شده و اسپری می‌شود. عطر به شکل مایع در عطر پاش بوده و در لوله بطری عطر بعد از فشار دادن دکمه اسپری به راحتی به سمت بالا کشیده می‌شود. اطلاعات کافی برای خراب شدن والف عطر و نحوه تعمیر آن در بالا کشیدن عطر می‌تواند کمک بسیاری در نگهداری عطرپاش به شما کند‌.

همچنین بخوانید: 10 ادکلن با رایحه های عجیب و شگفت انگیز

چگونه یک بطری اسپری مسدود شده را تعمیر کنید؟

اغلب شیشه‌های عطرپاش پس از یک مدت استفاده دچار گرفتگی و مسدود شدن می‌شوند. نگران مسدود شدن و گرفتگی آن نباشید، چرا که با یک کار ساده در خانه می‌توانید گرفتگی اسپری را باز کنید. یک روش ساده برای باز کردن مسدودیت این است که اگر مطمئن هستید که اسپری عطر شما به دلیل مسدود بودن از کار افتاده است، باید ابتدا آن قسمت خاص که مسدود شده است را شناسایی کنید. معمولا این مسدودیت در نازل عطر است. اما تنها راه باز کردن، گرفتگی نازل عطرپاش یا لوله عطر نیست. برای رفع انسداد اسپری خود، می‌توانید نازل مسدود شده عطرپاش را با یک سوزن ظریف به آرامی تمیز کنید البته توجه داشته باشید که سر سوزن باید کمی مرطوب باشد تا بتواند ذرات جمع شده در نازل عطر را پاک کند. معمولا این ذرات گرد و غبار یا ذرات خاک می‌باشند که طی مدت زمان استفاده شده بر سر نازل تجمع کرده‌اند که این طبیعی به نظر می‌رسد. اما اگر با این کار باز هم مسدودیت رفع نشود شما می‌توانید با قرار دادن نازل عطرپاش زیر آب داغ باعث خروج سریع ذراتی که نازل اسپری را مسدود کرده است، شوید. ناگفته نماند که اصلا نگران خراب شدن والف عطر و نحوه تعمیر آن نباشید.

والف عطر

کلام آخر

به طور کلی، اگر عطر شما خوب اسپری نمی‌کند یا مسدود شده است می‌توانید با مراجعه به افراد متخصص این مشکل را رفع کنید. زیرا داشتن یک شیشه عطر که اسپری نمی‌کند و خراب است می‌تواند خسته کننده برای هر شخص باشد‌، شما می‌توانید دلیل خراب شدن والف عطر و نحوه تعمیر آن را در هنگام خرید عطر از فروشنده‌ها بپرسید یا با سرچ کردن در سایت‌های مختلف، علت خرابی و گرفتگی آن را بفهميد. همچنین شما باید در هنگام خرید از سالم بودن عطرپاش و اسپری مطمئن شوید سپس آن‌ را انتخاب و خریداری کنید. امیدواریم مطالب گفته شده در این مقاله پاسخ تمام سوالات شما باشد و از مطالعه‌ی آن لذت برده باشید.

معرفی برترین عطر های یونیسکس 2023

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بیشترین رأی
تازه‌ترین قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

شاهین یاسمی
عضو
شاهین یاسمی (@shahin-yassami)
7 ماه قبل

👌👌