مقالات

اتومایزر عطر چیست؟ معرفی کامل عطر افشان یا افشانه عطر

اتومایزر عطر | معرفی عطر افشان یا افشانه عطر

اتومایزر عطر یکی از ابزارهای مهم برای استفاده مداوم از عطر و ادکلن است. اگر شما هم از علاقه مندان به دنیای خوشبوی روایح هستید، باید حتما با این ابزارها نیز آشنایی داشته باشید. اتومایزر عطر را به نام افشانه نیز می شناسند. این ابزار برای تبدیل قطره های عطر و ادکلن به افشانه های غبارگونه ریز به کار برده می شود و استفاده از آن برای اسپری کردن عطر و ادکلن ضرورت دارد. با استفاده از یک اتومایزر استاندارد، عطر شما به اندازه مصرف خواهد شد.

عملکرد اتومایزر عطر چگونه است؟

افشانه عطر یا همان اتومایزر عطر از یک بطری تشکیل شده که به صورت یکپارچه به افشانک سری و لوله به کار رفته در قوطی متصل شده است. با فشار دادن افشانک اتومایزر، مقادیر ناچیزی از ادکلن شما از سوراخ ریز روی افشانک اسپری می شود. این ابزار بسیار کوچک تهیه و تولید شده و افراد به سادگی آن را حمل و جا به جا می کنند. ساختار طراحی آن ها به گونه ای است که فضای زیادی در کیف دستی شما اشغال نکرده و حمل آن بسیار ساده انجام می شود.
انواع افشانه عطر در مدل های مختلفی تولید و ارائه می شوند. این محصولات در ابعاد و رنگ بندی گوناگونی تولید و عرضه شده و افراد بر اساس نیازهای خود هر یک از این مدل ها را انتخاب می کنند. زمانی که افراد می خواهند، عطر محبوب خود را به سفر یا محل کار خود ببرند و جا به جایی بسته بندی اصلی عطر دشوار باشد، استفاده از این ابزارها کارایی خواهد داشت. با استفاده از این ابزارها غلظت عطر اسپری شده بسیار کاهش پیدا می کند و اطرافیان شما به سادگی متوجه تجدید عطر مصرفیتان نخواهند شد. این مسئله رضایت افراد را در استفاده از این اقلام آرایشی و بهداشتی بیشتر جلب می کند.

اتومایزر عطر | معرفی عطر افشان یا افشانه عطر

معرفی عطر افشان یا افشانه عطر

نحوه پر کردن اتومایزر عطر

پر کردن این ابزارها با استفاده از عطر محبوبتان با روش های به خصوصی انجام می شود که باید آگاهی کافی در این خصوص داشته باشید. برای این منظور باید افشانک را از داخل بسته بندی محصول خارج کرده و در این زمان لوله اتومایزر نیز از داخل شیشه عطر خارج می شود. سپس می توانید عطر دلخواه خود را در محفظه کوچک بسته بندی اتومایزر بریزید. سپس باید درب وسیله را ببندید و لوله آن را در داخل شیشه قرار دهید.
این روزها اتومایزرها ساختار مدرن تری دارند. مدل های امروزی تر اتومایزر، با اتصال قسمت پایینی بسته بندی به دهانه بطری اصلی پر می شوند. با بالا و پایین کردن بسته اتومایزر می توانید، شیشه افشانک را پر کنید.

همچنین بخوانید: دلایل حساسیت برخی افراد به بوی عطر و ادکلن و راه های رفع آن

مزایای استفاده از اتومایزر عطر

عطر افشان و اتومایزر عطر مزایای قابل توجهی دارد و استفاده از آن بسیاری از نیازهای مصرف کنندگان عطر و ادکلن را برآورده می کند. برخی از این مزایای مهم را در زیر مشاهده می کنید:

  • اتومایزر عطر باعث می شود که عطر دلخواه شما همیشه و در همه جا در دسترستان قرار بگیرد. با این روش دیگر نیازی به حمل شیشه های تزیین شده و سنگین وزن عطر و ادکلن نخواهید داشت و با حمل یک شیشه کوچک اتومایزر، عطر دلخواهتان را در دسترس خواهید داشت.
  • با استفاده از افشانه عطر کیفیت و تازگی عطر و ادکلن ها محفوظ باقی می ماند و مایع این روایح خراب نمی شود.
  • استفاده از این اقلام برای حمل انواع عطر و ادکلن های قوی نیز میسر خواهد بود. این محصولات بدون هیچ محدودیتی در دسترس افراد قرار می گیرند و به همین خاطر به سهولت می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • با استفاده از آن ها در هر مکانی می توانید، ادکلن خود را تمدید کنید. با این روش بدن شما عطر و بوی دلپذیر و مطلوب خود را همیشه حفظ خواهد کرد.
  • قیمت و هزینه انواع عطر افشان بسیار به صرفه است و به همین خاطر نیز این بسته بندی ها به سهولت خریداری می شوند.
معرفی عطر افشان یا افشانه عطر

معرفی عطر افشان یا افشانه عطر

انواع عطر افشان

انواع دسته بندی های عطر افشان با ویژگی ها و کاربری به خصوصی تولید و ارائه می شوند. برخی از مدل های عطر افشان به همراه اسپری تولید شده و برخی نیز غلطکی هستند. هر یک از مدل های این لوازم برای استفاده از برخی روایح به کار برده می شوند. بر اساس غلظت عطر و ادکلن ها، از انواع عطرافشان های غلطکی و اسپری دار برای آن ها استفاده می شود.
شیشه های غلطکی عطر از دیرباز تاکنون مورد استفاده بوده اند و کاربری آن ها بسیار ساده است. برای استفاده از این شیشه های اتومایزر عطر باید غلطک آن را بر روی بخشی از پوست حرکت بدهید. این اقلام اغلب برای روایحی که مایع غلیظ تری دارند به کار برده می شوند. این روایح اغلب پخش بوی کم و ماندگاری طولانی مدتی دارند. در صورتی که روایح را بر روی سطوح اسپری کنید، پخش بوی عطر بیشتر می شود. اما در صورتی که غلظت نت های به کار رفته در آن زیاد باشد امکان اسپری کردن مایع فراهم نخواهد بود.
برای این که مایع عطر خیلی غلیظ باشد، ناچارا از فیکساتور استفاده می کنند. این مواد بسته به غلظت عطر مورد نظر انتخاب شده و به کار می روند. در صورتی که میزان روغنی بودن عطر کمتر باشد، برای آن از تومایزرهای اسپری دار استفاده می شود.

اهمیت استفاده از عطر افشان

اتومایزر عطر با روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از این ابزارها، پخش بوی رایحه انتخابی شما بیشتر می شود. با استفاده از این اقلام هر قطره از عطر اسپری شده به قطرات ریزتری تقسیم بندی می شود. در صورتی که سری شیشه عطر غلطکی باشد، رایحه انتخابی تنها در یک موضع از پوست استعمال می شود. در صورت استفاده از عطر افشان های پمپی، مایع عطر به صورت پودری استفاده خواهد شد و این مسئله سبب صرفه جویی در عطر مصرفی شما خواهد شد.
استفاده از افشانه عطر به سهولت انجام می گیرد. شما با فشردن سری اسپری اتومایزر به سهولت می توانید از آن استفاده کرده و از رایحه آن بهره ببرید. با استفاده از این ابزارها قطرات عطر مورد نظر در محل مورد نظر اسپری شده و از به هدر رفتن آن جلوگیری خواهد شد.

چگونه از عطر افشان استفاده کنیم؟

برای استفاده از عطر افشان و اسپری عطر بر روی پوست بدن باید حتما پوست خود را تمیز کرده و سپس با کمی روغن چرب کنید. ماندگاری رایحه عطر بر روی پوست چرب بسیار بیشتر خواهد بود. همچنین رایحه اصلی عطر و ادکلن ها بر روی پوست کثیف به خوبی مشخص نخواهد شد. در چنین شرایطی رایحه عطر انتخابی با بوی بدن ترکیب می شود.

جمع بندی

در این بخش با یکی از مهمترین ابزارهای اسپری عطر و ادکلن آشنا شدید. اتومایزرهای عطر و ادکلن در دنیای امروز جایگاه مهمی داشته و برای استفاده بهتر از این محصولات خوشبو کننده نقش کلیدی دارند. این اتومایزرها از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل شده اند. سری اسپری آن ها یکی از مهمترین بخش های این اتومایزرها به شمار می روند که پخش بوی عطر و ادکلن ها را افزایش می دهند. این ابزارها در مدل های متنوعی ساخته می شوند که هر یک از آن ها کارایی خاص خود را دارند. در بخش هایی از این مطلب در خصوص مزایای استفاده از این ابزارها نیز اطلاعاتی را بررسی کردیم.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها