اخبار عطر

فرهنگ و آداب استفاده از عطر در کشور های مختلف چگونه است؟

فرهنگ و آداب استفاده از عطر در کشور های مختلف چگونه است؟

فرهنگ استفاده از عطر در همه کشورهای جهان متداول است. خوشبو بودن یک عادت بسیار پسندیده در فرهنگ مردم کل جهان محسوب می شود. به همین خاطر این روزها تقریبا در همه نقاط کره زمین از عطرها و روایح مختلف استفاده می کنند.

فرهنگ استفاده از عطر در همه کشورهای جهان متداول است. خوشبو بودن یک عادت بسیار پسندیده در فرهنگ مردم کل جهان محسوب می شود. به همین خاطر این روزها تقریبا در همه نقاط کره زمین از عطرها و روایح مختلف استفاده می کنند. اما در هر کشوری فرهنگ های به خصوصی برای استفاده از مواد معطر وجود دارد که برخی از آن ها بسیار عجیب و جالب هستند. این مسئله مصرف عطر در کشورهای مختلف جهان را با تفاوت های زیادی همراه کرده است. با ما همراه باشید تا دانسته های خود را در خصوص فرهنگ های استفاده از عطر در جای جای جهان افزایش دهید.

فرهنگ عطر زدن در کشورهای آسیای شرقی

فرهنگ در عطر و استفاده از آن جایگاه بسیار مهمی دارد. در این زمینه کشورهای ژاپنی و کره ای مورد توجه قرار می گیرند و فرهنگ ها و آداب استفاده از این مواد در این کشورها بررسی می شود. در این کشورها اغلب مردم از روایح ملایم استفاده می کنند. عطرهایی با ترکیبات مرکباتی نیز برای مردم این کشور بسیار خوشایند هستند. برخی از مردم این کشورها استفاده از عطرهای تند را نشانه ای از بی احترامی تلقی می کنند. از این رو عطرهای تند جایی در فرهنگ این کشورها ندارند. استفاده از عطر در فرهنگ این کشورها بسیار مهم است.

روایح ملایم و متعادل همیشه مورد پسند مردم این منطقه واقع می شوند. مردم ژاپن عاشق بوی گل های سفید با پس زمینه های پودری هستند. مردم این کشور در گذشته به رایحه انواع لوسیون ها و مواد بهداشتی نیز علاقه مند بوده اند. پس اگر قصد سفر به کشورهای آسیای شرقی را دارید، حتما عطرهای ملایم خود را به همراه ببرید.

فرهنگ استفاده عطر در کشورهای خاورمیانه

فرهنگ استفاده از عطر در این کشورها متضاد فرهنگ مردمان آسیای شرقی است. مردم این کشورها اغلب از عطرهای تند و ماندگار استفاده می کنند. این روایح بیشتر مورد پسند مردم این منطقه قرار می گیرند. مردم این کشورها ترجیح می دهند، بوی عطر را همیشه بر روی لباس و پوست بدن خود احساس کنند. از این رو عطرهای قوی و تند را بر می گزینند. این مسئله جامعیت ندارد و برخی از مردم خاورمیانه نیز از عطرهای ملایم بیشتر لذت می برند. اما میانگین فرهنگ در عطر زدن مردم خاورمیانه به سمت روایح تند گرایش دارد.

فرهنگ استفاده عطر در کشورهای خاورمیانه

فرهنگ استفاده عطر در کشورهای خاورمیانه

فرهنگ عطرها در کشور ما بسیار خاص و منحصر به فرد است. مردم کشور ما از دیرباز در ساخت و آماده سازی انواع این روایح فعالیت داشتند. آن ها تولید عطر و استفاده از این مواد معطر را امری معنوی و مقدس به شمار می آوردند. در کشور ما عطرهایی با رایحه چوب و گل در میان خانم ها محبوبیت دارند. در کشورهایی مانند هند نیز برخی روایح در میان مردم محبوبیت بیشتری دارند. از میان آن ها می توان به بوی چوب صندل و نعناع اشاره کرد

که در برخی از مراسم های مذهبی مردم این مناطق نیز به کار می روند.

آداب عطر زدن در کشورهای آمریکایی

فرهنگ استفاده از عطر در کشورهای آمریکایی نیز با در نظر گرفتن سلایق و سنن مردم این ناحیه تعیین می شود. در این کشورها مردم از روایح کلاسیک بیشتر لذت می برند. از این رو عطرهایی با بوی میوه، چوب، گل و… را بیشتر می پسندند. اغلب مردم در این نواحی از عطرهای لوکس و گران قیمت استفاده می کنند. به این ترتیب تاثیر رایحه مورد استفاده خود را بیشتر می کنند.

روایح شیرینی مانند بوی توت فرنگی، وانیل و شیرینی جات در میان اسانس های محبوب مردم این منطقه قرار می گیرند. عطرهای مورد پسند مردم این منطقه اغلب تمیز و تازه هستند.

آداب عطر در کشورهای اروپایی

فرهنگ در عطر و عرصه های عطرسازی کشورهای اروپایی نیز نقش تاثیر گذاری داشته است. مردم کشورهای اروپایی نیز سلیقه بویایی مشابه با آمریکایی ها دارند. آن ها عطرهایی سبک و ساده را برای استفاده روزانه خود می پسندند و سلیقه بویایی آن ها به این سمت متمایل است. این مردم در عرصه عطرسازی یکی از پیشگامان جهانی به شمار می روند و در رونق و توسعه این صنعت نقش مهمی ایفا کرده اند.

اروپایی ها به جذابیت و گیرایی عطر خود بیشتر اهمیت می دهند. اروپایی ها در سر تا سر جهان بیشترین آمار استفاده از عطر و ادکلن را دارند. آن ها به ماندگاری عطر مورد استفاده خود نیز اهمیت می دهند و به همین خاطر اغلب به سراغ عطرهای گران قیمت می روند.

آداب عطر در کشورهای اروپایی

آداب عطر در کشورهای اروپایی

فرهنگ عطر و ادکلن در کشور روسیه

در کشور روسیه نیز مردم از این محصولات خوشبو کننده استفاده می کنند. در این کشور سردسیر سلیقه بویایی مردم بر اساس شرایط جوی و وضعیت آب و هوایی نیز تعیین می گردد. این عامل مهم در تعیین سلایق و خصوصیات زندگی مردم این منطقه تاثیر گذار است. آداب و رسوم عطر در این کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به دلیل طبع خشک شرایط جوی این کشور بسیاری از مردم از روایح تند و ماندگار لذت می برند. این مسئله تولید و واردات عطرهای تند در این کشور را افزایش داده است. به علاوه روایحی با اسانس های گل دار، میوه ای و… نیز توجه مردم این ناحیه را بر می انگیزند.

فرهنگ عطر و ادکلن در کشور چین

چینی ها نیز از مصرف کنندگان بی قید و شرط انواع عطر و ادکلن در سر تا سر دنیا محسوب می شوند. گستردگی کشور چین و تنوع در سنت ها و فرهنگ های مردم هر منطقه از این کشور سلیقه بویایی آن ها را تحت تاثیر قرار داده است. از این روز در هر بخش از چین شاهد سلایق متفاوت مردم در استفاده از عطر و ادکلن هستیم.

در برخی از نواحی این کشور مانند بیجینگ آب و هوای خشکی حاکم است. به این ترتیب مردم در این نواحی از عطرهای چوبی بیشتر لذت می برند و روایحی با اسانس های چوب صندل و مشابه آن بهترین انتخاب برای آن ها خواهند بود. در شانگهای چین نیز آب و هوای گرمی وجود دارد که سلیقه بویایی مردم این منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. مردم این شهر از عطرهایی با بوی گل و میوه بیشتر لذت می برند. در برخی از مناطق شرجی چین نیز استفاده از عطرهای با طراوت و تند رایج است.

خوشبویی در همه کشورهای جهان

معنی خوشبویی در کشور های مختلف تعاریف مشابهی دارد. به طور کلی تمیز بودن بدن و لباس سبب ایجاد رایحه ای خوش در بدن افراد می شود. اما استفاده از یک رایحه برای ایجاد بوی خوش در بدن در هر فرهنگی معنای خاص خود را دارد. با بررسی سلایق و علایق مردم کشورهای جهان که در عناوین پیشین به آن پرداختیم، بهتر می توانید به این اصل مهم پی ببرید.

همچنین بخوانید: معرفی 10 عطر برتر آمواج زنانه 2023

جمع بندی

در این مطلب از عطر19 در خصوص معنی عطر و خوشبو شدن و استفاده از آن در فرهنگ کشورهای مختلف اطلاعاتی به دست آوردید. مردم در سر تا سر جهان از انواع اسانس های گیاهی و صنعتی برای خوشبوتر شدن بدن و لباس های خود استفاده می کنند. دانستن سلیقه بویایی مردم نواحی مختلف کره زمین کار جالبی است و به درک تفاوت های فرهنگی در کشورهای مختلف می انجامد. شما می توانید برای سفر به هر یک از این کشور بر اساس سنن و قوانین استفاده از عطر و ادکلن در آن جا عمل کرده و به این ترتیب خود را با شرایط موجود بیشتر وفق بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *