آموزش, مقالات

10 روش برای افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن ها

افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن ها

ممکن است شما هم بعد از استفاده از مقادیر زیادی عطر، احساس کنید بوی آن محو شده و دیگر رایحه آن استشمام نمیشود؛ در این گزارش چند روش ساده برای افزایش ماندگاری بوی عطر معرفی کرده و توضیح میدهیم که چگونه میتوانیم ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم.

استفاده از عطر و ادکلن با هدف ایجاد بوی خوش در بدن در میهمانی ها و دورهمی ها انجام می شود؛ اما در برخی میهمانی ها بعد از استفاده از مقادیر زیادی عطر  بر روی بدن، لباس و سایر لوازم همراه، بوی آن پس از مدت کوتاهی محو شده و دیگر رایحه آن احساس نمی شود. در این جا است که این سوال مطرح می شود، که علت از بین رفتن رایحه عطرها چیست و چگونه می توانیم ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم. در این گزارش چند روش ساده برای افزایش ماندگاری بوی عطر معرفی می کنیم؛

روش و راهکار های افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن

  1. تاثیر چربی بدن در ماندگاری عطر

    یکی از آن شرایط که سبب بیشتر کردن ماندگاری عطر و ادکلن می شود، استفاده از مواد چرب بر روی پوست بدن است. برای این منظور باید چربی پوست و قسمتی که عطر را بر روی آن اسپری می کنید را افزایش دهید. در این زمینه انواع کرم و وازلین مورد استفاده قرار می گیرند. این روش، ماندگاری بو را به طرز قابل توجهی افزایش می دهد.
    بطور مثال با این روش، ماندگاری عطر هاجیوات که 14 ساعت می باشد، چندین ساعت افزایش یافته و بیشتر احساس میشود.

  2. استفاده از عطر بر روی قسمت های نبض دار

    برای این که بو و رایحه عطر خود را ماندگارتر کنید، بهتر است قسمت های نبض دار بدن را برای اسپری کردن عطر انتخاب کرده و عطر خود را بر این قسمت ها به کار ببرید. نواحی مانند گردن، پشت آرنج، پشت زانو، مچ دست و… نبض دار هستند و مولکول های عطر را به ارتعاش در می آورند. در نتیجه هم پخش بوی عطر مطلوب تر خواهد شد و هم میزان ماندگاری عطر و ادکلن افزایش می یابد.

  3. استفاده از عطر بر روی قسمت های گرم بدن

    افزایش بوی عطر با افزایش میزان گرما در محل اسپری شده، نسبت مستقیم دارد. گرمای پوست و نواحی گرم بدن، باعث افزایش مدت زمان ماندگاری عطر خواهد شد. برای این منظور انتخاب رگ های خونی بسیار مناسب است و تاثیر به سزایی در حفظ گرمای مولکول های عطر خواهد داشت.

    ترفندهای افزایش ماندگاری بوی عطر

    ترفندهای افزایش ماندگاری بوی ادکلن

  4. استفاده از عطر بر روی شانه مو

    یکی از راهکارهای مهم  افزایش ماندگاری بوی ادکلن، اسپری آن بر روی موها است. در صورتی که عطر خود را بر روی شانه مو بزنید و سپس آن را به موهای خود آغشته سازید، رایحه عطر شما تا ساعت ها از بین نمی رود و می توانید، از شنیدن آن لذت ببرید! البته در صورتی که در این زمینه زیاده روی کنید، موهای شما آسیب می بیند؛ چرا که در عطرها از نسبت مشخصی الکل استفاده شده که سبب خشک شدن موهای شما می شود.

    به همین دلیل اغلب عطر را به صورت مستقیم بر روی مو نمی زنند و آن را با اسپری بر روی شانه به موهای خود انتقال می دهند. با انجام این کار، با هر تکانی که در محیط می خورید، رایحه عطر مخصوص شما در فضا پراکنده شده و اطرافیان را مجذوب شما می کند.

  5. انتخاب محلی مناسب برای قرار دادن عطر

    یکی از مهمترین نکاتی که در حفظ کیفیت رایحه عطر شما و میزان ماندگاری آن تاثیر می گذارد، انتخاب صحیح محل نگهداری شیشه آن است. در این خصوص از قرار دادن بطری عطر و ادکلن خود در محیط های مرطوبی مانند حمام خودداری کنید؛ رطوبت یک عامل مخرب در کیفیت عطر و ادکلن محسوب می شود. رطوبت رایحه عطر را رفته رفته از بین می برد و به این ترتیب ماندگاری آن را نیز در طولانی مدت کاهش خواهد داد. از این رو محل هایی مانند دستشویی و حمام برای قرار دادن این مواد مناسب نیستند؛ میز توالت و دراور شما و کشوهای داخلی آن بهترین مکان برای قرار دادن عطر محسوب می شوند.

  6. توجه به زمان مناسب اسپری عطر

    اگر به دنبال  راه هایی برای افزایش ماندگاری بوی عطر می گردید، به زمان اسپری کردن آن بر روی بدن نیز توجه داشته باشید. بسیاری از خانم ها و آقایان در حین خارج شدن از منزل عطر را بر روی لباس خود اسپری می کنند، برخی آن را به بدن می زنند و فورا لباس می پوشند و… باید گفت که در همه این روش ها، مایع عطر و اسانس های موجود در آن جذب پارچه لباس شده و به پوست بدن شما منتقل نمی شود. به همین خاطر نمی توان انتظار افزایش پخش بوی عطر و ادکلن را با چنین وضعیت استفاده ای از آن داشت.

    برای استفاده از عطر و ادکلن، مقادیری از آن را مستقیما به پوست بدن بزنید و کمی صبر کنید تا رطوبت آن به کل از بدن پاک شده و به صورت طبیعی خشک شود، سپس لباس های خود را به تن کنید. به این ترتیب آسیبی به زنجیره مولکول های عطر نمی رسد و بوی آن مستقیما به پوست بدن منتقل می شود.

    ماندگاری بوی عطر و ادکلن

    ماندگاری بوی عطر و ادکلن

  7. از مالش دست ها به هم خودداری کنید!

    بسیاری از افراد پس از اسپری کردن عطر بر روی مچ دست خود، دو مچ دست را به هم مالش می دهند و با به وجود آوردن اصطکاک ناشی از مالش دو مچ دست، نت های عطر مورد استفاده خود را از بین می برند؛ این مسئله سبب کاهش ماندگاری بوی عطر شده و کیفیت پخش بوی آن را نیز کاهش می دهد. به همین خاطر باید این عادت های غلط را کنار گذاشت.

  8. آشنایی با انواع عطرها

    افزایش ماندگاری بوی عطر به نوع عطر مورد نظر نیز بستگی دارد؛ در این زمینه باید انواع واردات و فروش عطر ها و دسته بندی های آن ها را بشناسید و سپس در میان آن ها انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که راز ماندگاری عطر بر روی بدن به میزان اسانس های روغنی به کار رفته در آن ها بستگی دارد. هر چه عطر شما روغنی تر باشد، رایحه آن غلیظ تر بوده و مدت زمان بیشتری نیز باقی می ماند. به همین خاطر می توان نتیجه گرفت که عطرهایی که به صورت اسپری تولید می شوند، ماندگاری کمی دارند؛ چون اغلب آن ها در میان ادوتویلت ها دسته بندی شده و میزان اسانس های روغنی موجود در آن ها کم است. برای بیشتر کردن ماندگاری عطر و ادکلن خود، باید از عطرهای ادوپرفیوم و پرفیوم استفاده کنید.

  9. تمدید عطر بر روی پوست

    راهکار برای افزایش بوی عطر یکی از دغدغه های همه خانم ها و آقایان است و به همین خاطر برخی از آن ها عطر خود را بارها در طول میهمانی ها و دورهمی ها تمدید می کنند؛ اما برای برخی حمل شیشه های سنگین وزن عطر کار دشواری است و به همین خاطر نیز عطر خود را بر روی یک پنبه اسپری کرده و آن را در یک بسته بندی کوچک قرار داده و در طول میهمانی پنبه را به نقاط مخصوص در بدن آغشته می سازند.

  10. نگهداری عطر در جعبه مخصوص آن

    هر عطر به همراه یک کارتن و بسته بندی مجزا ارائه می شود؛ جالب است بدانید که همین جعبه های مقوایی دلیل افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن شما می شوند. قرار دادن شیشه های عطر درون یک جعبه از رسیدن تابش نور خورشید به آن جلوگیری کرده و به این ترتیب سبب جلوگیری از تجزیه و تخریب ملکول های آن خواهد شد. در صورتی که به بسته بندی عطر خود دسترسی ندارید، برای حفظ کیفیت و افزایش پخش عطر و ادکلن آن را در محل های تاریکی مانند کشو و یا کمد نگهداری کنید.

در نهایت توجه شما را به دیدن ویدئویی در مورد ناگفته های ماندگاری عطر دعوت می کنم.

جمع بندی

در این گزارش به دنبال راه هایی برای افزایش ماندگاری بوی عطر گشتیم و با هم به نتایج جالبی در این خصوص دست یافتیم. هر یک از این روش ها به شما کمک می کنند که هم در طولانی مدت رایحه مورد علاقه خود را سالم نگه دارید و هم پس از استفاده از آن بر روی بدن، مدت زمان ماندگاری رایحه عطر و ادکلن آن را افزایش دهید. به این ترتیب از عطر خود و هزینه ای که برای خرید آن پرداخت می کنید، بیشترین استفاده را به عمل می آورید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها