مقالات, معرفی عطر

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله

در هر یک از ادوار تاریخی ساخت و تولید عطر و ادکلن در مرحله به خصوصی قرار داشته؛ کشورهایی مانند یونان سال های سال در زمینه ساخت و تولید عطرها و بخورهای معطر فعالیت داشته اند. کلمه olibanum در آن دوره برای مشخص کردن روایح معطر به کار برده می شد. مواد معطر صمغی و شربتی از گذشته به عنوان عطر و ادکلن به کار برده می شدند. این مواد با بخورهایی با رایحه تند، چوبی و صمغی در یونان باستان به کار می رفتند. این روایح از میان کلیساهای کاتولیک نیز به مشام می رسند. ردپای عطر سازی باستان در کشورهای مختلف مشاهده می شود.

آیین بخور دادن در تمدن های باستانی

بخور دادن در زمان های گذشته در هر کشوری برای مراسم های خاص انجام می شده است. برای مدت ها بخور دادن مورد ستایش آیین های مذهبی گوناگونی قرار داشته است. اسانس هایی مانند کندر در آیین های مذهبی به دلیل خواص مفید و شفابخش مورد توجه قرار داشته و خواص ضد عفونی آن سبب افزایش میزان استفاده از این روش ها شده اند. این آیین ها تا سال ها مورد توجه مردم در سر تا سر دنیا قرار داشتند. به همین خاطر موادی مانند کندر در برخی از برهه های زمانی ارزشمندتر از طلا بودند.
مصریان باستان از دیگر تمدن هایی بودند که آیین بخور دادن را به کار می بردند. متریالی مانند کندر، مر، عسل، شراب و… در آیین بخور دهی مصریان مورد استفاده قرار می گرفتند. مصریان باستان از این روش ها در خصوص تقدس بت ها و خدایان خود استفاده می کردند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

اعتقادات مردم باستان به بخورهای معطر

در زمان های گذشته مردم بر این باور بودند که روایح معطر مرز بین بهشت و زمین هستند. مردم در خاورمیانه، اروپا، هند، ژاپن و… از روایح معطر به صورت بخوری استفاده می کردند. از این روایح در این کشورها برای انجام امور مذهبی استفاده می شده و قدمت آن به هزاران سال پیش باز می گردد. رد پای این اعتقادات و باورها را در نقاشی های مصریان در غارهای باستانی مشاهده می شود. تصویر رقصندگانی با کلاه های مخروطی که موم هایی آغشته به بخورهای معطر در دست دارند. نت های ادویه ای، گل ها، چوب های صندل و… نوعی احساس مراقبه در افراد به وجود می آورند. این عطرها برای تعطیلات و جشن های سلطنتی نیز مورد استفاده بوده اند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

نمایشگاه عطر Guerlain Shalimar

برای تداعی استفاده از بخور در عرصه عطرسازی نمایشگاه های جهانی متعددی برپا شده اند. از میان آن ها می توان به نمایشگاه Guerlain Shalimar اشاره کرد که در آن از عطرهای مدرنی که با استفاده از بخور تولید شده اند رونمایی شده است. پیچ های بخور وانیلی، چوب صندل و… در این عطرها به کار برده شده اند. مرکبات و یاس و گل رز و… نیز در این عطرها به کار برده شده اند.

1-Amouage Jubilation Xxv، بهترین رایحه های بخور

Amouage Jubilation Xxv با عطرهای رزینی و غنی تولید شده است. این عطر روایح پیچیده کندر عمانی را در بر می گیرد. ترکیبات میوه ای، عسلی، گل های سبک، چوب گل رز و… در ترکیب این رایحه بخور به کار برده شده اند. با استفاده از این عطر بخور می توانید احساس گرمای بیشتری خواهید داشت. این رایحه دودی و مخملی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. ماندگاری 12 ساعته این عطر نیز مورد توجه قرار دارد. روایح پرتقال بخور، شاه توت، عسل، دارچین و… در این عطر خودنمایی می کنند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

2-Amouage Interlude، بهترین رایحه های بخور

اولین چیزی که در عطر آمواج اینترلود مورد توجه قرار می گیرد، بسته بندی جذاب و سلطنتی آن است. کلاه طلایی رنگ و بطری نگین دار این محصول از نقاط قوت مهم آن به شمار می روند. شما می توانید از رایحه مجلل این عطر لذت ببرید. در ترکیبات نت های آن عطر و بوی ترنج، پونه کوهی، روغن بری و… در این محصول خودنمایی کرده و جذابیت آن را برای شنونده چندین برابر می کنند. روایح به کار رفته در این محصول نیز مانند بسته بندی آن می درخشند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

3-Nicolai Parfumeur Createur Incense Oud، بهترین رایحه های بخور

یکی دیگر از عطرهای بخوری رایحه فوق العاده نیکلای پارفومر کرییتر اینسنس عود است که با عود اصیل کامبوج طراحی شده است. این عطر بسیار با ارزش و کمیاب است. این عطر توسط یکی از عطرسازان درخشان طراحی و دیزاین شده است. در این عطر به وضوح می توانید طبیعت غنی عود را احساس کنید. انواع عود، آمبرت، عود گشنیز و… در این رایحه به کار برده شده اند. گل های رز و نعناع هندی نیز بخش مهمی از این رایحه بخوری را تشکیل می دهند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

4-آنیک گوتال انسنس پر زرق و برق، بهترین رایحه های بخور

در این عطر جذاب از برند آنیک گوتال نیز از رایحه صنوبر و کندر استفاده شده که تشکیل دهنده یکی از برترین روایح بخور هستند. این عطرها حسی از روایح دودی را نیز در فضا پراکنده می کنند. این رایحه بخش های شیرینی را در بر می گیرد که ناشی از نت های وانیل است. برگ های دارچین نیز در میان نت های تشکیل دهنده آن جای گرفته و جذابیت این عطر بخوری را چندین برابر می کنند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

5-Hermes Un Jardin Sur Le Nil

این رایحه بخور با الهام از صنعت عطرسازی مصر ساخته شده است. عطر و بوی آن بخش هایی از ادویه های سیاه را در بر می گیرد. گل های رز قرمز نیز نت های گل دار را به بخور این رایحه بخشیده اند. زنجبیل و فلفل نیز عطر و بویی تند در عطر آن جاردین سور له نیل ایجاد کرده اند.

5 رایحه ی بخور که شما را به اعماق تمدن های باستانی می برد!

جمع بندی

در این قسمت با برخی از بهترین روایح بخور در دنیا که با الهام از عطرهای باستانی تولید شده اند، آشنا شدید. هر یک از این عطرها از مجموعه های گسترده عطرسازی وارد بازارهای فروش شده اند و غنی از نت های بخوری هستند. شما می توانید با استشمام آن ها به قلب تاریخ عطرسازی جهان سفر کنید. در هر یک از این عطر ردپایی از مصر و یونان باستان به چشم می خورند.

مطالب این مقاله برگرفته شده از سایت فرگرنس ایکس می باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها