معرفی عطر, مقالات

معرفی 5 عطر ضد افسردگی برای آرامش اعصاب و درمان استرس

عطر آرامش بخش

مردم امروز با دغدغه های بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنند. به همین خاطر در طول روز با موقعیت های تنش زای بسیاری رو به رو می شوند. استفاده از یک عطر مناسب بار استرس و اضطراب را کمتر کرده و بر آرامش خانم ها و آقایان تاثیرگذار خواهد بود. همچنین برخی روایح با خاصیت ضد افسردگی همراه بوده و تسکینی بر آلام روانی افراد خواهند بود. در این مطلب به بررسی چند عطر آرامش اعصاب می پردازیم و به دنبال پیوندی بین دنیای عطرها و روانشناسی می گردیم.

نحوه تاثیرگذاری عطرها بر آرامش اعصاب

خواص ضد استرس و ضد فسردگی عطرها در مبحث آروماتراپی مورد بررسی قرار می گیرند. این روزها علم عطردرمانی در سر تا سر دنیا مورد توجه قرار گرفته است. تاثیرگذاری انواع روایح در تسکین دردها و رفع برخی بیماری ها در بسیاری از تحقیقات دنیای مدرن ثابت شده است؛ همین مسئله عطرها را در جایگاه مهمی از علم طبابت و روان درمانی قرار می دهد.

عطر درمانی بر امواج مغزی افراد تاثیر گذاشته و سبب تغییر برخی رفتارهای موجودات زنده می شود. رایحه هایی که در طول روز استشمام می کنیم، به صورت مستقیم به بخش لیمبیک مغز منتقل می شوند. در این قسمت کنترل احساسات و هیجانات افراد صورت می گیرد و عطرهای مختلف آثار به خصوصی بر جای می گذارند. بر همین اساس انواع عطر ضد افسردگی، ضد استرس و... به وجود آمده اند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین عطر های زنانه و مردانه ماه تولد شهریور

روایح آرامش اعصاب

در مبحث عطر درمانی برای استرس برخی روایح و نت های طبیعی آثار مهمی بر اختلالات بخش عصبی بر جای می گذارند. این نت ها در ساخت ادکلن های امروزی نیز به کار می روند. برخی از آن ها را در زیر مشاهده می کنید:

  1. رایحه اسطوخودوس در این میان به عنوان یک داروی مهم رفع سردرد و خستگی ذهن معرفی می شود. استشمام مداوم این رایحه در درمان بیماری های عصبی تاثیرگذار خواهد بود. این رایحه در رفع بیماری های خوب و اختلالات مربوط به آن نیز تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر رایحه آن در ساخت انواع عطر آرامش اعصاب به کار برده شده است.
  2. رایحه یاس نیز در کاهش سطح استرس تاثیرگذار است و شادابی و آرامش را به افراد هدیه می کند.
  3. عطر و بوی نعناع نیز بر تقویت حافظه و کنترل بخش هایی از مغز تاثیرگذار خواهد بود. این رایحه برای افراد پر مشغله یک عطر مناسب به شمار می رود.
  4. عطر لیمو نیز در حوزه آروماتراپی به عنوان یک داروی ضد افسردگی معرفی می شود و تاثیر خارق العاده ای در ترشح هورمون های شادی آور به همراه دارد.

در ادامه برخی از عطرهایی که در صنایع عطرسازی امروزی با خواص آرامش بخش تولید می شوند را معرفی می کنیم.

روایح آرامش اعصاب

1. لووه اسنسیا پور هوم

عطر ضد افسردگی لووه اسنسیا برای استفاده آقایان تولید شده و از ترکیبات آرامش بخشی برخوردار است. این عطر درمانی افسردگی روایح سبز و باطراوتی را در آغوش گرفته که استشمام آن توجه بسیاری از افراد را جلب می کند. نت های اولیه این عطر متشکل از عطر و بوی اسطوخدوس، سرو کوهی و فلفل سیاه است که تعادلی در بخش اولیه این رایحه به وجود می آورند.

در بخش بعدی این عطر روایح سبز و آرامش بخش آن شامل نت های ترخون، سرد و ریحان خودنمایی می کنند. در پایان لوووه اسنسیا نوبت به هنرنمایی نعنا هندی، چوب صندل و وتیور می رسد که حسن ختامی در این عطر اسپانیایی شیک به وجود می آورند.

2. سالواتوره فراگامو سیگنورینا ریبل

این عطر زنانه از رایحه ی معتدل و شیرین برخوردار است و برای استفاده در کل فصل های سال به کار می رود. نت های تشکیل دهنده آن خواص مهمی در حوزه عطر درمانی برای استرس به همراه دارند و سبب شهرت آن در حوزه آروماتراپی شده اند. در رایحه آن عطر و بوی گل های معطر و میوه های مختلف به مشام می رسند. بخش اولیه آن را نت های گلابی و ماندارین در بر می گیرند.

در میانه این عطر، رایحه ای از گل یلانگ و یاس به مشام می رسد که خواص آرامش بخش سالواتوره را تکمیل می کنند. در قسمت پایانی آن نیز عطر و بوی وانیل و نارگیل در فضا پراکنده می شود که تعادلی شگرف در هارمونی این عطر جذاب به وجود می آورند. این روایح در خصوص عطر درمانی برای استرس بسیار مفید هستند.

3. پارفومز د مارلی لیتون

عطر آرامش اعصاب پارفومز، یک ادکلن مردانه زنانه است که روایح گلی دار شرقی را در خود جای می دهد. عطر و بوی گل در ترکیب با هر رایحه دیگری، حسی از آرامش و نشاط را در محیط پراکنده کرده و با افسردگی مقابله می کند. به همین خاطر پارفومز در میان انواع عطر ضد افسردگی دسته بندی می شود.

در بخش اولیه این عطر از نت های اسطوخدوس استفاده شده است که تاثیر شگرفی بر اعصاب و روان افراد بر جای می گذارد. سپس روایح گلی آن در قسمت میانی منتشر می شوند. عطر و بوی گل بنفشه، گل های شمعدانی و یاسمین در این قسمت خودنمایی می کند. در بخش بعدی روایح چوبی این عطر شامل چوب گایاک، چوب صندل، هل و... به مشام می رسند.

4. لانکوم ایدول

انواع عطر درمانی برای استرس با روایح گل دار و میوه ای ارائه می شوند. لانکوم ایدول یک انتخاب منحصر به فرد برای خانم های با سلیقه است که با طبعی معتدل و شیرین ارائه می شود. نت های اولیه این عطر خواص ضد افسردگی دارند. در این بخش عطر و بوی لیمو و ترنج به مشام می رسد. در بخش بعدی رقصی از رز و گل یاس فضا را در بر می گیرد و آرامش را در محیط پراکنده می کند. در قسمت پایانی لانکوم ایدول صورتی رنگ، حال و هوای مشک و وانیل هارمونی این عطر زنانه را تکمیل می کند. این عطر زنانه یک هدیه خاص برای خانم ها است و با بسته بندی لوکس و زیبایی ارائه می شود.

5. ژان پل گوتیه لا بل

اگر به دنبال یک عطر درمانی افسردگی شیک و خاص می گردید، ژان بل گوتیه یک انتخاب منحصر به فرد است. این عطر برای استفاده در فصل های سرد سال مناسب بوده و آرامش را به خانم ها هدیه می دهد. در ساختار این عطر نیز آکوردهای میوه ای و آبی سبب ایجاد حسی از آرامش و نشاط می شوند و با استرس و نگرانی مبارزه می کنند.

در بخش اولیه آن نت های گلابی نقش پر رنگ تری دارند. رایحه سیب که دارویی برای افزایش آرامش روانی محسوب می شود نیز در این بخش به کار رفته است. سپس در قسمت میانی عطر و بوی گل دار آن شامل ارکیده و رز به مشام می رسد. در قسمت پایانی این رایحه، عطر جادویی وانیل و وتیور در فضا منتشر می شود.

جمع بندی

اگر به عرصه های عطر درمانی برای استرس و افسردگی علاقه مند هستید، این مطلب را تا پایان مطالعه کنید. در این بخش به بررسی چند پیشنهاد فوق العاده عطر برای خانم ها و آقایان پرداختیم. این روایح پیشنهادی برای درمان بیماری های روحی و روانی مناسب خواهند بود و با بسیاری از مشکلات عصبی مقابله می کنند. این مبحث علمی در دنیای امروز جایگاه مهمی دارد و توجه بسیاری از مردم را جلب کرده است. به همین خاطر مردم امروز به انتخاب عطر خود بسیار اهمیت می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *