مقالات

چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم + تفاوت تلخ و شیرین

تفاوت عطر سرد و گرم

چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم؟ علاقمندان به دنیای عطر و ادکلن، همواره در پی راه هایی برای شناخت روایح و نت های به کار رفته در این محصولات خوشبوکننده هستند. عطرهای سرد و گرم با دو طبع متفاوت برای افراد مختلف تولید می شوند. در ساخت هر یک از این روایح از نت های به خصوصی استفاده می شود. عطرهای تلخ و شیرین افزون بر تفاوت در نت های تشکیل دهنده، حس و حال متفاوتی نیز در شنونده به وجود می آورند. برای این که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، با ما همراه باشید.

راهکارهای تشخیص تفاوت عطر سرد و گرم

برای این که ببینیم، عطر گرم چیست و عطر سرد چه ویژگی هایی دارد و تفاوت عطر گرم و سرد در چیست، باید از راهکارهای تشخیصی بین این دو طبع عطر استفاده کنید. اولین نکته در این حوزه توجه به رنگ بسته بندی محصول است. در صورتی که بسته بندی محصول با تناژ رنگی سرد دیزاین شده باشد، روایح عطر مورد نظر بیشتر با نت های سرد همراه هستند. این راه حل ساده و بی دردسر برای شناسایی نت های گرم و سرد به کار می رود و اگر میخواهید بهتر متوجه شوید که نت عطر چیست میتوانید مقاله ما در این باره را مطالعه نمایید.

بر روی بسته بندی انواع محصولات نیز اغلب در رابطه با این ویژگی های عطر مورد نظر اطلاعاتی درج شده است. راه حل ساده بعدی، بو کردن و استشمام رایحه عطر در فروشگاه های حضوری است. این راه حل با گسترش خرید و فروش اینترنتی محصولات کمتر مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر توصیه می شود از اطلاعات درج شده به همراه محصولات برای تشخیص طبع ادکلن مورد نظر استفاده کنید. توجه به نت های تشکیل دهنده و فرمولاسیون عطر نیز در این زمینه به شما کمک می کند. کلیه این موارد در شناسایی تفاوت عطر تلخ و شیرین نیز کمک کننده خواهند بود.

تفاوت عطر تلخ و شیرین چیست؟

عطر تلخ و شیرین دو نوع متفاوت از عطر هستند که در کاربرد آن‌ها تفاوت قابل توجهی وجود دارد. عطر تلخ بیشتر با ترکیباتی نظیر چوب صندل، مُشک و نعناع ساخته می‌شود و به دلیل داشتن رایحه‌ی شدید و تلخ، بیشتر برای استفاده در فصول خنک توصیه می‌شود. عطرهای تلخ به طور کلی برای مردان مناسب‌تر هستند. عطر شیرین به دلیل داشتن رایحه‌های گلی، میوه‌ای و وانیلی، برای استفاده در فصول گرم و بهار مناسب‌تر هستند. عطرهای شیرین با ترکیباتی نظیر یاس، رز، لیمو، هل، وانیل و زنبق ساخته می‌شوند و برای هر دو جنسیت قابل استفاده هستند.

در کل، تفاوت عطر تلخ و شیرین در نوع ترکیبات مورد استفاده در آن‌ها است که باعث شکل‌گیری رایحه‌های مختلف و تأثیر گذار بر احساسات و حالت مزاج شخص استفاده کننده می‌شود.

ویژگی و کاربرد های عطرهای گرم

چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم ؟ بی شک پاسخ به این سوال برای انتخاب در میان دنیای بی انتهای عطر و ادکلن حائز اهمیت است. برخی از مهمترین ویژگی های عطرهای گرم را در زیر مشاهده می کنید:

  1. روایح گرم اغلب ماندگاری طولانی مدتی دارند.
  2. عطرهای گرم برای افراد گرم مزاج انتخاب مناسبی نبوده و سبب ایجاد سردرد در بدن آن ها می شوند.
  3. نت های گرم عطر و ادکلن سبب تشدید میگرن و سردردهای شدید در بدن افراد بیمار می شوند. به همین خاطر استفاده از این مجموعه روایح برای این افراد خاص توصیه نمی شود.
  4. مهمترین تفاوت عطر تلخ و شیرین، گروه های بویایی است که شامل هر یک از این روایح می شوند. گروه های بویایی چوبی و گل دار اغلب عطر و بوی گرمی دارند و مورد پسند علاقه مندان قرار می گیرند.
  5. عطرهای گرم اغلب برای فصل های سرد سال به کار می روند و استشمام آن ها در این بازه های زمانی بسیار لذت بخش خواهد بود.

عطر گرم و سرد

نت های مخصوص عطرهای گرم

برای این که ببینیم چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم باید به نت های تشکیل دهنده هر یک از این روایح نیز دقت داشته باشید. به صورت خلاصه کلیه نت های گروه بویایی شرقی در دسته عطرهای گرم قرار می گیرند. ادویه های شرقی، نت های شکلاتی، نت های چوب صندل و مشک از این گروه بویایی پیروی می کنند. همچنین نت های گل داری مانند یاس، گل مریم و گل محمدی نیز در دسته روایح گرم جای می گیرند. عطرهای گرم اغلب رایحه و طعم شیرینی دارند.

ویژگی ها و کاربرد عطرهای سرد

تفاوت عطر تلخ و شیرین به حس و حالی که افراد از این روایح به دست می آورند نیز بستگی دارد. عطرهای خنک و سرد اغلب حس و حال شادی و طراوت را به شنونده منتقل می کنند و برای فصل های گرم سال انتخاب بسیار مناسبی هستند. برخی از ویژگی های این روایح را در زیر مشاهده می کنید:

  1. استفاده از عطرهای سرد، از بروز گرمازدگی در فصل های خیلی گرم پیشگیری می کند. این روایح حس شادابی را در این فصول سال به شنونده منتقل می کنند.
  2. روایح سرد و خنک گاها با طعم ترش و تلخ تولید می شوند و فرمولاسیون آن ها چنین طعمی را در بر می گیرد.
  3. انواع عطر گرم و سرد بر اساس میزان ماندگاری هم دسته بندی می شوند. عطرهای سرد در آب و هوای سرد ماندگاری بیشتری دارند و دوام رایحه آن ها بالاتر است.
  4. به طور کلی ماندگاری عطرهای سرد کمتر از عطرهای گرم است. الکل موجود در عطرها در دمای هوای پایین دیر تبخیر می شود و در دمای بالا سریع تر از بین می رود. همین مسئله ماندگاری عطرهای سرد را تحت تاثیر قرار داده است.
  5. عطرهای سرد زود به زود مصرف می شوند. چون ماندگاری آن ها نسبت به ادکلن های گرم کمتر است و به همین سبب باید چندین نوبت در طول روز آن ها را تمدید کنید.
  6. عطرهای سرد روایح ترش و اسیدی را در بر می گیرند و نت های تشکیل دهنده آن ها چنین خواصی دارند.

عطر سرد و گرم

نت های تشکیل دهنده عطرهای سرد

با نگاهی به لیست عطرهای گرم و سرد و نت های تشکیل دهنده آن ها می توان به انواع روایح به کار رفته در آن ها پی برد. در عطرهای سرد روایح ترشی مانند سرکه و لیمو استشمام می شوند. روایح میوه ای نیز اغلب مجموعه ای از نت های سرد را در خود جای می دهند. انواع عطر سرد با نت هایی مانند هندوانه و خیار تولید می شوند و عطر و بوی دلپذیری برای فصل های گرم سال دارند.

تاثیر رایحه عطرها بر گرم و سرد بودن آنها

برای بررسی تفاوت عطر تلخ و شیرین و سایر طعم و طبع های ادکلن ها امروزی، باید به تاثیرگذاری آن ها بر مصرف کنندگان توجه داشته باشیم. انواع روایح این قدرت را دارند که بر خلق و خوی افراد تاثیر بگذارند. عطرها روحیات افراد را تحت تاثیر قرار داده و عواطف آن ها را تغییر می دهند. یکی از دغدغه های افراد برای انتخاب عطر روزانه شان، تشخیص نوع تاثیری است که انواع این محصولات بر روحیه آن ها بر جای می گذارد.

هر فردی ذائقه و طبع به خصوصی دارد و عطر انتخابی او باید با سلیقه بویایی فرد هماهنگی داشته باشد. به این ترتیب آثار مثبت استشمام عطر و ادکلن بر روحیه افراد هویدا خواهد شد. برخی افراد از شنیدن نت های گرم لذت می برند و برخی نت های سرد عطر و ادکلن ها را ترجیح می دهند. برای این که با تفاوت های انواع عطر سرد و گرم آشنا شوید، بهتر است به مشخصات و ویژگی های هر یک از این روایح پرداختیم.

جمع بندی

در این مطلب آموختیم که چگونه عطر سرد و گرم را تشخیص دهیم و بر اساس طبع و ذائقه خود و همچنین بنسبت به گفته ایرو فرگرنس فصل با دانستن تفاوت عطر های تابستانی و زمستانی، عطر مناسبی برگزینیم. دنیای وسیع روایح و عطر و ادکلن ها، تنوع قابل توجهی از انواع نت ها و گروه های بویایی را در دسترس افراد قرار می دهد. به همین خاطر تشخیص نوع هر رایحه در این حوزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای انتخاب هر یک از روایح سرد و گرم، گذشته از طبع و سلیقه بویایی خود، به شرایط آب و هوایی و فصلی نیز توجه داشته باشید. با این روش بهترین انتخاب ها را در میان محصولات موجود در بازار انجام خواهید داد. در میان انواع عطرهای گرم و سرد، روایحی با طبع معتدل نیز وجود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *